Skip to main content

Tot enige tijd geleden kon ik op mijn Samsung TV via “bronnen” apps oproepen waaronder de app voor mijn Mac computer en via Apple TV streamen. Na een update van KPN is het scherm veranderd en is die optie verdwenen. Geen streamen meer via iPhone/Mac of iPad 

 

Tot enige tijd geleden kon ik op mijn Samsung TV via “bronnen” apps oproepen waaronder de app voor mijn Mac computer en via Apple TV streamen. Na een update van KPN is het scherm veranderd en is die optie verdwenen. Geen streamen meer via iPhone/Mac of iPad 

 

 

Dat is zo wie zo geen update van KPN.

Het is een update van Samsung zelf.

Had ik ook destijds op mijn Samsung van 8 jaar oud.

Samsung ondersteund de Smart tv dan helaas niet meer. 

 

Wat je kan doen, is een Chromecast op de tv zetten.

 

P.S.

KPN doet (zoals het hoort) alleen updates op hun eigen apparatuur.

Samsung tv is geen apparaat van KPN en de updates daarop zijn dus niet van KPN. 


Aha zo zit dat. Dank je wel. Kan ik chromecast erop zetten? Is dat erg ingewikkeld?


Chromecast werkt op het Google platform (danwel Android-TV).

Zo te lezen ben je een Apple gebruiker en wil je mogelijk geen Google Account (hiervoor).

Dan kun je bijvoorbeeld een losse Apple TV Box aanschaffen. Die heeft apps en airplay aan boord.

https://www.mediamarkt.nl/nl/category/apple-tv-688.html .

Het smart gedeelte van smart tv's verouderd nogal snel. Ik heb een Sony uit 2018, met nog maar 1 echt werkende app (Netflix).

En van de Philips uit 2013 werkt niets meer van het smart gedeelte.


Aha zo zit dat. Dank je wel. Kan ik Chromecast erop zetten? Is dat erg ingewikkeld?

 

Nee, is niet moeilijk.

 

Je cast dan met je mobiele telefoon op hetzelfde WIFI netwerk waar de Chromecast opzit.

Die is ongeveer € 40,-- zie hier.  en hier.

 

Of je koopt een duurdere en dan kan je hem met de bijgeleverde AB bedienen.

Die is ongeveer € 80,--  zie hier. 


Google account heb ik en Apple TV boxje ook. Ik denk dat een van de kinderen zich er dan maar eens op moet storten. Bedankt voor de adviezen ik geef ze door aan de volgende generatie;-)


Ik zag net dat mijn Samsung, uit 2019, ook Apple Airplay ondersteunt. Maar niet via apps (je kiest bronnen OF apps natuurlijk, niet allebei tegelijk).

Bij mij zit het in het menu. Misschien bij jouw oudere Samsung nu ook?

Met de Samsung afstandsbediening. Instellingenmenu (selecteer het tandwiel en druk op ok) - Algemeen - Instellingen van Apple Airplay


Geprobeerd maar het wieltje kan ik niet kiezen dat blijft grijs. De tv is van 2011


Oh. Dat is voor de smart mogelijkheden wel heel oud.

Opkrikken met een los kastje is goedkoper dan een nieuwe tv. 


Haha. Klopt maar als het eerder wel kon…..


Dan kan het nu niet meer. Je kunt ook niet meer een oudere computer gebruiken bijvoorbeeld. Of je VHS videorecorder. Als we het dan toch hebben over

als het eerder wel kon…..

Apparaten raken nu eenmaal technisch verouderd. Iets meer dan 10 jaar het smart gedeelte kunnen gebruiken is al behoorlijk lang.

Mijn smart tv uit 2013 heeft zo'n 50 apps. Er werkt geeneen meer.