Skip to main content

Sinds gistermiddag, kunnen we onze smart tv's niet meer gebruiken voor Netflix, Youtube, e.d. Tv's geven wel aan verbinding te hebben met internet. Zowel bedraad als via wifi lukt het niet. tevens Fritzbox teruggezet naar fabrieksinstellingen, zonder verder resultaat. Telefoons en tablets werken wel normaal.

Wie kan ons helpen?

Hi @RvanOers, welkom hier. 

Wat een bijzonder probleem. Het gaat dus om meerdere tv's? En zijn ze dan met een kabel rechtstreeks op de modem aangesloten? Of zit daar nog een switch tussen? 

Zou je ook willen proberen op de televisies opnieuw te verbinden met het WiFinetwerk? Dus eerst netwerk verwijderen en daarna opnieuw toevoegen. 

Ik hoor graag van je. 


Hoi @Alex_P,

Wat heb ik ondertussen geprobeerd,

  • Normaal zijn de (2) tv's bekabeld (via datapunten) aangesloten, direct op de fritzbox. Ik heb andere kabels geprobeerd en met een lange losse kabel vanuit de tv direct naar de Fritzbox.
  • Hierna heb ik geprobeerd ze via het wifinetwerk verbinding te laten maken, ook zonder succes.
  • De Fritzbox heb ik teruggezet naar fabrieksinstellingen en wederom bovenstaande stappen uitgevoerd.

Wat me wel opvalt is dat als ik inlog op de Fritzbox via de webpagina, deze wel aangeeft verbinding te hebben met de tv's. Op een of andere manier wordt een verbinding naar buiten tegengehouden. Echter heb ik geen probleem met  onze pc welke ook bedraad aan het netwerk hangt en de diverse telefoons en tablets verbonden met wifi werken prima.

Hopelijk kun je mij verder helpen.


Ik moet eerlijk toegeven dat dit bijzonder is. Kun je ook proberen om 1 van de 2 tv's te resetten in de instellingen? Heb jij toevallig ook nog de Experiabox of Box 12 van KPN zelf nog om te kijken of het dan wel werkt?


Bij deze een update. We hebben weer Netflix kunnen kijken. Nu bleek er iets niet goed te gaan met de ip adressen van de tv's. Beide zijn van Philips, dus wellicht dat er in de software van deze tv's iets fout gegaan is, maar helaas gaat zover mijn kennis niet echt.

Wellicht dat er andere mensen zijn die een soortgelijk probleem hebben ondervonden? Ik zou wel graag willen weten, hoe ik dit probleem in de toekomst kan voorkomen, of wat sneller zelf oplossen.


Mag ik vragen hoe je het nu hebt opgelost? IP-adressen worden automatisch toegekend vanuit de modem, daar zou het niet aan moeten liggen.Â