Skip to main content

Ik kan met geen mogelijkheid streamen naar mijn chromecast (derde generatie). In de app zie ik alleen maar de mogelijkheid om te streamen naar een Apple tv.

Mijn telefoon en de Chromecast zijn met hetzelfde WiFi netwerk verbonden. Netflix en YouTube werken zonder problemen.

 

Heeft iemand suggesties wat ik kan proberen?

Ik denk dat je casten bedoelt.

 

Welke KPN tv decoder heb je? 

Of cast je alleen naar de Chromecast? Zo ja, heb je hem via HOME gekoppeld (voor Apple weet ik niet hoe je het moet doen).


Misschien zit ik helemaal mis met mijn gedachten, maar ik wil dus ergens casten waar de kpn decoder niet staat. Het is in ons tuinhuis, op een ander WiFi netwerk. 
Mijn gedachte was dat je via de app altijd overal kunt kijken (en casten), of klopt dit niet?

 


De telefoon of tablet moeten beide op hetzelfde WIFI netwerk zitten.

Als je op een ander WIFI netwerk gaat, dan moet je hem ook opnieuw koppelen (op android via Google HOME). 


Dat heb ik gedaan. Netflix cast zonder problemen. Echter zie ik in de kpn app de Chromecast niet🙄


De KPN iTV app werkt perfect binnen je eigen WIFI netwerk.

 

Maar hij moet, als de app op je telefoon of tablet staat, ook naar op een ander WIFI netwerk gecast kunnen worden.

 

Of heb je de Chromecast met afstandsbediening, dan kan het niet (als ik het goed heb).


Heb je in je tuinhuis een werkende KPN itv app via het wifi netwerk van het tuinhuis op je telefoon?

Zo ja, dan moet je kunnen casten naar je chromecast. Zo nee, KPN denkt dat je op een vreemd netwerk zit.

Netflix en zo interesseert dat niet, de itv app wel.


Hi @Linda19841, zie je de mogelijkheid om te casten wel als je verbonden bent met je andere wifi netwerk thuis? 

Als je daar óók niet kunt casten naar de Chromecast, zou je de app dan even helemaal willen verwijderen en daarna opnieuw installeren? ben benieuwd of het daarna dan wel goed gaat 🙂


@Linda19841 Waarom download je niet de KPN iTV app in appstore van chromecast? Deze is iTV voor Android TV en heeft betere video kwaliteit dan de iTV app voor Android op smartphone en hoef niet te casten met de helft van Wifi bandbreedte. 


Dat klinkt als een goed idee, maar hoe doe ik dat?🙈


@Linda19841 Druk op de toetst Google Assistant op de AB van de chromecast en zeg "KPN iTV” dan kan je in de zoekresultaat de KPN iTV app voor Android TV zien en installeren.

Als je niet kan vinden met Google Assitant ga je van Home Screen op Apps en zoek in categorie naar KPN iTV. Als je daar ook niet kan vinden ga na de zijpaneel en open 

Settings > Apps > See all apps > Show system apps > Google Play Store > Open

In Google Play Store kan je ieder app installeren, ga gewoon op zoeken en type KPN


Ik heb een chromecast zonder afstandsbediening😅 derde generatie.

ik vraag me af of het daar ook mee kan? Ik kan in de Google Home app niets toevoegen wat op KPN lijkt🙈


Ah met de 3e generatie wil dat inderdaad niet @Linda19841, die heeft nog geen Google TV. Je kunt uiteraard overwegen om er 1 aan te schaffen mét Google TV en afstandsbediening, voor die tv in het tuinhuis. Als je niet voor de 4K variant maar voor de gewonde HD variant kiest, kost hij maar 3 tientjes en ik heb 'm zelf ook en wil echt niet meer zonder, zo gemakkelijk 😃

Hi @Linda19841, zie je de mogelijkheid om te casten wel als je verbonden bent met je andere wifi netwerk thuis? 

Als je daar óók niet kunt casten naar de Chromecast, zou je de app dan even helemaal willen verwijderen en daarna opnieuw installeren? ben benieuwd of het daarna dan wel goed gaat 🙂

En hoe zit dit precies?


@Maja_  thnx voor de uitleg!

goede vraag, ik heb die Chromecast nooit hier binnen op het andere wifi gebruikt en vraag me af of dat zinvol is om te testen op een andere tv


Excuus voor de late reactie @Linda19841, ik heb je laatste vraag even helemaal gemist 😬😅

Zeker wel zinvol, als het daar wél lukt, weten we in ieder geval dat er niets iets met de Chromecast of de app aan de hand is en kunnen we ons ergens anders op gaan richten!