Skip to main content
Vraag

Streamen van laptop naar tv via HDMI werkt niet meer, pictogrammen niet meer te zien op tv

• December 4, 2025
  • 3 reacties
  • 10 keer bekeken

via laptop naar tv streamen via HDMI wat tot gisteren prima functioneerde, lukt niet meer.

Op de tv is wel het bureaublad van de laptop te zien, maar niet de icoontjes.

Verder kan ik wel items via tv aanklikken op menubalk laptop, maar die openen dan alleen op de laptop.

Nieuwe HDMI kabel geprobeerd en andere ingangen. Heeft iemand een oplossing?

3 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 4, 2025

Nieuwe HDMI kabel geprobeerd en andere ingangen.

Ik begrijp dat je de laptop met hdmi kabel had verbonden met je televisie. Dan hoef je toch niet te casten.

Wil je toch casten (zonder hdmi kabel van laptop naar televisie dus):

Je krijgt de cast mogelijkheid alleen als je Google Chrome of Microsoft Edge gebruikt. Heb je het in één van die twee geopend? En MacOS en Windows 10 / 11.

Het cast knopje komt in tv.kpn.com pas in een lopende stream.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 4, 2025

i

Dank voor je antwoord Peter. Ik moest ff opzoeken wat “casting” betekent. 

Dat heb ik als eerste gedaan, vond het echter behoorlijk storend dat de mondbeweging voorliep op het geluid. Dat is waarom ik de HDMI kabel heb geïnstalleerd.

Dus ik hoop nog steeds op een oplossing voor de huidige opstelling met HDMI🤗

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 5, 2025

Je kunt op laptop scherm en televisie scherm 2 verschillende dingen tonen. Dat zul je ergens zo ingesteld hebben. 

Toen ik het nog gebruikte zette ik vaak kpn tv op de televisie en dit forum op het laptop scherm. 

Via één laptop dus. Twee dingen tegelijk. 

Het is voor mij alweer een jaar of 3 geleden dus weet niet meer waar dat staat in de laptop instellingen.