Skip to main content
Antwoord

Streamen via ingebouwde Chromecast lukt niet meer met een iPhone en Android toestel

• November 5, 2025
  • 2 reacties
  • 34 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Streamen via ingebouwde Chromecast lukt niet meer. Het heeft altijd gewerkt maar ineens kunnen we de Chromecast van de KPN Box niet meer kiezen.

Wat is er aan de hand en hoe kan ik dit oplossen?

We streamen via een Android en Apple telefoon.

We hebben sinds drie weken een abonnement bij KPN

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@SuusW. Welkom op de KPN Community! Lastig dat je ineens problemen hebt met het casten naar de KPN TV+ box. Dan moeten we eens kijken hoe dat te repareren valt. 

De meest plausibele verklaring is dat de KPN TV+ box ineens in een ander subnet zit, dan de telefoons of andere apparaten in huis. Heb je wellicht wat instellingen in de Experia Box veranderd? Dat zou het kunnen verklaren. Of ben je met de telefoons verbonden met het gastnetwerk of zoals Ratonesque hierboven aangeeft met 4G/5G? 

Als dit je niets zegt, dan raad ik je aan om eerst eens de Experia Box eens opnieuw op te starten en kijken of dat helpt. Helpt dat niet, dan is de volgende stap de Experia Box te resetten. Dat doe je middels de instructie hieronder. 

Het kan ook zijn dat je de KPN TV+ box niet meer herkent, nadat je op het cast-icoontje hebt geklikt, want deze kan ook DIW7022 heten. Of een naam die je zelf hebt ingesteld op de TV+ box. Deze naam vindt je onder Instellingen → Apparaat → Apparaatvoorkeuren → Over → Apparaatnaam. 

Ik ben benieuwd of bovenstaande iets geholpen heeft. Laat het maar weten!

2 reacties

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 5, 2025

U hebt niet per ongeluk een ander netwerk geselecteerd dan het netwerk waar de KPN +Box op zit, ​@SuusW?

Of misschien staat de telefoon op 4/5G?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 7, 2025

Hoi ​@SuusW. Welkom op de KPN Community! Lastig dat je ineens problemen hebt met het casten naar de KPN TV+ box. Dan moeten we eens kijken hoe dat te repareren valt. 

De meest plausibele verklaring is dat de KPN TV+ box ineens in een ander subnet zit, dan de telefoons of andere apparaten in huis. Heb je wellicht wat instellingen in de Experia Box veranderd? Dat zou het kunnen verklaren. Of ben je met de telefoons verbonden met het gastnetwerk of zoals Ratonesque hierboven aangeeft met 4G/5G? 

Als dit je niets zegt, dan raad ik je aan om eerst eens de Experia Box eens opnieuw op te starten en kijken of dat helpt. Helpt dat niet, dan is de volgende stap de Experia Box te resetten. Dat doe je middels de instructie hieronder. 

Het kan ook zijn dat je de KPN TV+ box niet meer herkent, nadat je op het cast-icoontje hebt geklikt, want deze kan ook DIW7022 heten. Of een naam die je zelf hebt ingesteld op de TV+ box. Deze naam vindt je onder Instellingen → Apparaat → Apparaatvoorkeuren → Over → Apparaatnaam. 

Ik ben benieuwd of bovenstaande iets geholpen heeft. Laat het maar weten!