Skip to main content

Geachte lezer,

Ik maak gebruik van de streamingsdiensten Tunein en Juke. Iedere dag rond 15:00 uur raak ik de verbinding kwijt. Na zo'n 5 seconden kan ik de streaming weer opnieuw starten. Ik maak gebruik van ExperiaBox  H369A. Voor zover ik heb kunnen testen is mijn Wifi verbinding stabiel. Hoe ik het streamen ook opstart naar mijn Google Chromecast Audio maakt niet uit.

Heeft iemand hier wellicht een verklaring en oplossing voor?

Hoi @mhelmes, apart dat je stream elke dag rond 15 uur verbreekt. Zelf heb ik thuis ook verschillende Google speakers waarop ik TuneIn gebruik - ideaal. Ik herken dit signaal niet, de stream verbreekt wel eens maar dat is niet op vaste momenten en niet vaak. Ik denk graag even hardop met je mee. 

Ik lees dat je je wifi verbinding eigenlijk al uitgesloten hebt, dat is goed om te weten. Je kán een schot wagen aan onze Wifi Manager. Deze servicetool helpt je om je wifi optimaal in te stellen. Naar aangezien je wifi stabiel is zoals je zegt, weet ik niet of het helpt. Het klinkt meer alsof er om 15:00 uur iets in jouw netwerk thuis gebeurt dat een korte verstoring veroorzaakt. Een apparaat die een update doet, bijvoorbeeld. Misschien wel de Google Chromecast zelf, waardoor je stream wegvalt. 

We hebben verschillende behulpzame gebruikers op ons forum. Misschien komt er nog iemand langs je topic met een goede tip. Je kan daarnaast ook een poging wagen op de support pagina van Google. Mocht je een oplossing vinden of als je vragen hebt, laat het gerust hier weten.


Alexandra,

bedankt voor de reactie.

toevallig stream ik sinds vanmiddag vanaf een laptop die bij de installatie staat met behulp van Tunein mijn favoriete zender naar de Google Chromecast Audio. Ik hoop dat de laptop tijdelijke onderbrekingen zal herstellen. Mijn andere laptop speelt namelijk wel door met een hapering als de Chromecast stopt. Er is dus hoop. Wordt vervolgd ...


Helaas is er tot dusverre nog géén werkende oplossing. De Chromecast audio kan haperingen in de verbinding helaas niet automatisch herstellen. Het blijft verwonderlijk dat dit dagelijks rond 15:00 uur gebeurd!


@mhelmes Jammer dat je nog geen oplossing gevonden hebt! Het klinkt wel, zoals ik eerder ook zei, alsof er op dat moment iets in je netwerk thuis gebeurt. Het kan helpen om het aantal aangesloten apparaten eens te verminderen en dan uit te proberen of de verbreking er nog steeds is. Probeer ook de Wifi Manager eens uit, en anders is het verstandig om Google Support erbij te halen. 


Het is 'nog geen halve meter tussen de router en de Google Chromecast audio, dus dat lijkt mij geen probleem.

Ik hoop dat Google Support hier wellicht een oplossing voor heeft.

 


@mhelmes Het gaat niet om de afstand tussen je modem en de Chromecast. Het gaat meer om dat er op dat moment iets in je netwerk thuis lijkt te gebeuren. Dus een apparaat dat iets doet, een update bijvoorbeeld. En daardoor je verbinding met de stream verbreekt op dat moment. Ik ben ook benieuwd naar de uitkomst van je contact bij Google Support. Deel het gerust als je iets ontdekt. Mogelijk zijn andere bezoekers er ook weer mee geholpen :)


Het is opmerkelijk dat de lease time van de router op 24 uur stond. Ik heb deze nu verhoogd naar 7 dagen.

Verder heb ik de Chromecast Audio en de Google Nest Mini een vast IP adres gegeven. Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Afwachten dus!


Helaas hebben bovenstaande wijzigingen tot op heden nog niet tot het gewenste resultaat geleid. Tips blijven dus van harte welkom!


Ik heb met behulp van Wifi-Analyser het wifikanaal nog aangepast naar het minst gebruikte in mijn omgeving. Hopelijk biedt dit een positief resultaat.

Ik blijf het bijzonder vinden dat KPN ondanks de vele soortgelijke klachten geen adequate oplossing weet te bieden!


Het is nu duidelijk: de Google Chromecast Audio en de Google Nest kunnen een tijdelijke korte onderbreking niet herstellen. Ik heb momenteel een laptop met Chromium rechtstreeks op de versterker aangesloten en het streamen van muziek gaat nu perfect en kent gelukkig geen onderbreking meer. Het is niet wat ik uiteindelijk wilde maar een oplossing van Google blijft helaas uit!


Het is nu duidelijk: de Google Chromecast Audio en de Google Nest kunnen een tijdelijke korte onderbreking niet herstellen. Ik heb momenteel een laptop met Chromium rechtstreeks op de versterker aangesloten en het streamen van muziek gaat nu perfect en kent gelukkig geen onderbreking meer. Het is niet wat ik uiteindelijk wilde maar een oplossing van Google blijft helaas uit!

Dankjewel voor de update! Jammer dat je (nog) geen oplossing vanuit Google hebt, hopelijk komt die nog via bijvoorbeeld een update. Fijn dat je intussen een andere oplossing gevonden hebt en dank voor het delen, mogelijk zijn andere lezers hier op het forum er ook mee geholpen.


Dit probleem heb ik ook, de Chromecast verbinding valt weg tussen 15.00 en 16.30 uur. Het heeft echter niets met KPN te maken, omdat ik in het buitenland verblijf. Ik heb dit al heel lang. Alles geprobeerd, zoals 4 verschillende Chromecast's (Audio en TV) en direct aangesloten op ethernetkabel (via nieuw type oplader), dus wifi is het ook niet. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de servers van Google