Skip to main content

Sinds de update van 12 Juli 2022 werkt het streamen vanuit de kpn itv app naar de chromecast niet meer ! 

Erg vervelend en aan de reviews in de Google playstore te zien, ben ik zeker niet de enige met dit probleem na de laatste update ! 

Ook moet ik bij iedere keer na het openen van de itv app mijn wachtwoord opnieuw invoeren.

 

Kpn, graag snel een oplossing....

Sinds de update van 12 Juli 2022 werkt het streamen vanuit de kpn itv app naar de chromecast niet meer ! 

Erg vervelend en aan de reviews in de Google playstore te zien, ben ik zeker niet de enige met dit probleem na de laatste update ! 

Ook moet ik bij iedere keer na het openen van de itv app mijn wachtwoord opnieuw invoeren.

 

Kpn, graag snel een oplossing....

 

Is dit een update van KPN op de Experiabox (router / modem) of KPN tv decoder?

 

Of is het een update van de televisie zelf?

In dat geval moet je bij de fabrikant van de tv zijn. 😉

 

Of is het de KPN itv app?

Zo ja, verwijder hem en zeet de tv uit.

Zet de tv weer aan en installeer hem opnieuw. 


Beste Joop, het zit hem in de kpn itv app, daar heeft de update ook plaatsgevonden. 

Hetgeen wat jij adviseerde hadden we al gedaan, helaas zonder resultaat.

Al vanalles geprobeerd, kpn zegt ook dat de fout in de app zit, maar hier nog geen oplossing voor te hebben.…

Bedankt voor het meedenken !


Hoi @Giny, dit lijkt inderdaad aan de app te liggen. :(

Wat zie je? Komt het castlogo wel in beeld? En vervolgens niks?

En verder? De Chromecast start niet op? Loopt de app vast? 

Is dit het enige apparaat welke de ITV app niet kan casten? Welk merk en type is het?

 


Het probleem moet nu opgelost zijn! Er is geen android, iOS of web-app update nodig voor nu, daar is de fout ook niet ontstaan. Deze apps gebruiken ook een stukje eigen chromecast code, daar moest iets in aangepast worden en dat is gedaan.


Beste KPN prutsers, 

Er wordt gezegd dat jullie niets veranderd hebben aan het tv platform wat betreft de itv chromecast functionaliteit..…

Dit is NIET WAAR, KPN HEEFT DE MANIER WAAROP DE STREAM AAN DE CHROMECAST OVERGEGEVEN WORDT VERANDERD!!!

Deze storing is niet een gevolg van een app update of decoder update.....nee er zijn aanpassingen gedaan op het tv Server platform zelf!

Ik kan dit zeer toevallig zien omdat ik vorige maand een volledig log van mijn telefoon heb gedownload.

Ik heb nu net dezelfde logapp gestart en de verschillen bekeken.…

De chromecast krijgt geen geldig authenticatie response meer van de kpn itv app, hetzelfde op chromebook, MacBook, en Windows pc.…

Overal is hetzelfde 

10-16 01:21:53.014 W/CDC|API|103(13235): 1controller-0103-com.kpn.epg API] Ignoring message. Namespace 'urn:x-cast:com.google.cast.tp.deviceauth' has not been registered.

10-16 01:21:03.357 I/CastService(13235): 1instance-86] ncom.kpn.epg] Disposing ConnectedClient; controller = CSC|rcontroller-0098-com.kpn.epg API] .

 

In de Mac logboeken van de Chrome browser staan precies dezelfde meldingen. 

 

NAAR MIJN MENING IS DIT OPZETTELIJK VEROORZAAKT! AL HELEMAAL ALS ER GEMELD WORDT DAT HET OPGELOST IS! 

DRAAI die verandering gewoon terug!

En als wij niet willen dat jullie onze gebruiksgegevens bijhouden, doe dat ook niet....weer extra adblacklist regels erbij zetten dus.

****** al een week geen tv meer! 

 

 

 


@HaBevEl Bedankt voor je feedback, al mag deze wel wat netter zoals ook in de huisregels vermeld staat. Ik heb daarom ook wat scheldwoorden weggehaald. 

Overigens reageer je nu in een oud topic. Dit specifieke probleem is dus niet meer aan de orde. Jij doelt denk ik op dit topic.