Skip to main content

Ik maak gebruik van diversen streamingdiensten. Ik twijfel regelmatig waar ik een bepaalde streamingdienst zal bekijken omdat je meerdere opties kan hebben, zoals bijvoorbeeld via de app van de smart tv (lg in dit geval), of via google tv, wat ik heb, of via de kpn tv+ box. Het voordeel van google tv is dat je van een aantal streamingdiensten kan zien in het overzicht waar je naar aan het kijken bent, dat mis ik bij bij kpn tv+. Je kan van een aantal  streamingdiensten wel op het start scherm aangeven dat je ze wil zien, maar ja dan krijg je niet de actuele afleveringen te zien waarna je aan het kijken volgens mij(wel een aantal series/films die er te bekijken zijn). Of ik zie iets over het hoofd.  Hoe gaan jullie hier mee om? Heb ook een tijdje via google tv gekeken, ook omdat HRD automatisch optie toen nog niet was geactiveerd(nu inmiddels wel sinds de laatste update van de kpn tv+ box). Los daarvan zijn de verschillende apps niet altijd van dezelfde kwaliteit, heb ik ook wel eens geconstateerd bij de Apple TV app.

Op een recente (na 2016) Smart tv

Via een Chromecast

Via een mediabox (die u heeft begrijp ik) en niet al te oud is (Android versie)

Via de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

etc. 

 

Apple kan helaas niet overal op en andersom. 


Hier kijken we alles via de apps van onze LG tv model 2023, bewust gekozen voor deze tv. En op de slaapkamer hebben we een Chromecast (model met afstandsbediening) maar word eigenlijk weinig gebruikt. 


Op een recente (na 2016) Smart tv

Via een Chromecast

Via een mediabox (die u heeft begrijp ik) en niet al te oud is (Android versie)

Via de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

etc. 

 

Apple kan helaas niet overal op en andersom. 
 

De titel van het bericht wat ik heb geplaatst is wat vaag zie ik. Wat ik zou waarderen is dat wanneer je streamingdiensten kijkt via diw7022   Je kan zien naar welke serie/film je aan het kijken bent in het scherm als je box hebt opgestart . Zoals je bijvoorbeeld kunt zien bij het hoofdscherm wanneer je kijkt via Google tv. 

Dat is helaas nog niet mogelijk vrees ik.  


Hier kijken we alles via de apps van onze LG tv model 2023, bewust gekozen voor deze tv. En op de slaapkamer hebben we een Chromecast (model met afstandsbediening) maar word eigenlijk weinig gebruikt. 

Ok.  Ik wissel het nog wel eens af. Dan weer via kpn tv+ dan weer via smart tv app omdat je kpn tv+ niet nodig,,dan weer via Google tv . 


@RobvdPoel

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.

Maar zien naar welke serie of film je kijkt, dat weet je toch?

Want ik heb nog nooit ergens gezien, dat je dat kan zien terwijl je kijkt. Ook niet op de app via de Smart tv.

 

En dat afwisselen snap ik ook niet wat je daarmee bedoelt.

Ik keek voordat ik de Sagemcom DIW7022 had altijd via de app van de LG Oled tv en sinds wij de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) kijken wel alles via de DIW7022.

Waarom afwisselen? 

Op vakantie kijken wij via de Chromecast.😉

 

TIP:

Als je Qoute gebruikt, tik dan de tekst onder de linker lijn.

Anders lijkt het of dat deel wat jij typt bij de reactie van de persoon hoort waarop jij quote (in dit geval ik).

 

En wees voorzichtig met quotes, voordat je het weet kan een topic heel erg lang en onoverzichtelijk worden.

Daarom haal ik altijd weg wat niet van toepassing is. 


@joop2011  ja sorry voor de quotes op deze manier, wilde het even snel doen via mobiel, maar ging te snel blijkbaar.  Dat zag ik pas toen ik het bericht had verstuurd.

Wat dat afwisselen betreft: wil eigenlijk gewoon naar 1 optie toe om de streamingdiensten te kijken.  Dus zoek een beetje naar de beste optie, of ik denk weer:  google tv aangeschaft tja en dan gebruik je het niet meer.  Of je denkt : eigenlijk kan je het ook via de app kijken, scheelt weer stroom omdat je google tv niet meer nodig hebt.  Of: wil alles kijken via de kpn tv+ box:-)

Luxe problemen ik weet het:-)

 

Wat betreft het naar welke serie of film je kijkt:  ik zit op disney+ npoplus Netflix hbomax en videoland. Als ik dit kijk via “ google tv”  dan staat in de hoofdscherm, naar welke aflevering je aan het volgen bent  bijvoorbeeld, daar klik je dan op, en dan kan je gelijk verder kijken(niet bij elke streamingsdienst trouwens, want ze werken er niet allemaal aan mee, zoals videoland).  Zoiets zie ik ook wanneer via de app van de LG tv kijk. Bij de KPN TV+ box zie je dat niet, dan moet je eerst de streamingsdienst opstarten. Vorige provider Ziggo had het ook niet overigens. 

 

Zoals  ik al zei luxe problemen:-)