Skip to main content

Sinds kort kom ik steeds vaker programma’s tegen die bij het “opnemen” via de itv app op mijn Samsung tv niet beschikbaar zijn. De boodschap is “Deze opname kun je alleen op de tv ontvanger kijken”. 

Dit vind ik vreemd, omdat ik er wel voor betaal om überhaupt iets te kunnen opnemen. Nóg vreemder vind ik, dat bv de opgenomen afleveringen van “Wie is de mol” van de publieke omroep ook niet beschikbaar zijn. Dit kan toch niet met rechten te maken hebben?

Hi @RogierHendriks, welkom op onze community. 

Om een aantal dingen uit te sluiten zou ik een aantal dingen voor de zekerheid willen weten. Gaat het hier om een daadwerkelijk opgenomen programma's of gaat het hier om het terugkijken van programma's. Met andere woorden stel je dit om het op te nemen? Of ga je in de gids terug naar een eerder uitgezonden programma? Heb je ook geprobeerd om de app te verwijderen en opnieuw te installeren waardoor je ook opnieuw inliogt? 

Ik hoor graag van je. 


Hi @RogierHendriks, welkom op onze community. 

Om een aantal dingen uit te sluiten zou ik een aantal dingen voor de zekerheid willen weten. Gaat het hier om een daadwerkelijk opgenomen programma's of gaat het hier om het terugkijken van programma's. Met andere woorden stel je dit om het op te nemen? Of ga je in de gids terug naar een eerder uitgezonden programma? Heb je ook geprobeerd om de app te verwijderen en opnieuw te installeren waardoor je ook opnieuw inliogt? 

Ik hoor graag van je. 

Hi Alex, nee het gaat echt om opnames.

Ik heb het verwijderen van de app nog niet geprobeerd.

 

Grt,

Rogier


Zou je dit alsnog willen doen en mij laten weten of het dan werkt? 


Zou je dit alsnog willen doen en mij laten weten of het dan werkt? 

Hoi Alex. Je uiteindelijk gedaan. App gedelete en opnieuw geïnstalleerd en ingelogd. Dit bracht geen verandering. Sterker nog… ik heb uit wanhoop maar m’n abonnement geüpgrade naar KleinZakelijk Hussel Internet 1 Gbit/s… in de hoop dat dit zou helpen. 
Helaas heb ik er hierdoor nog een probleem bij.. nl dat de app soms video’s niet kan laden en ik pas kan kijken na 3 keer opnieuw de zender selecteren. 
wat is dit nou weer dan? 🤷‍♂️

 


Waarom gebruik je niet gewoon een TV ontvanger?

Er staat mijns inziens toch heel duidelijk op het scherm dat die opname alleen op een TV ontvanger te kijken is.


Eerste screenshot. Duidelijk Npo 1 gos. Opnames daarvan zijn alleen via de ontvanger te kijken. 

Opnames van de gewone npo 1 zijn wel via de app (online kijken) beschikbaar. 

Sommige LG tv's bevatten oudere software dan de verkoop datum doet vermoeden. Daarop werken Opnames helemaal niet. En krijg je onderste screenshot. 


Waarom gebruik je niet gewoon een TV ontvanger?

Er staat mijns inziens toch heel duidelijk op het scherm dat die opname alleen op een TV ontvanger te kijken is.

Ik deze tv heb gekocht juist omdat deze geen extern kastje nodig heeft en werkt met de iTV app van KPN. Deze tekortkoming is me van tevoren niet gemeld helaas. 


Eerste screenshot. Duidelijk Npo 1 gos. Opnames daarvan zijn alleen via de ontvanger te kijken. 

Opnames van de gewone npo 1 zijn wel via de app (online kijken) beschikbaar. 

Sommige LG tv's bevatten oudere software dan de verkoop datum doet vermoeden. Daarop werken Opnames helemaal niet. En krijg je onderste screenshot. 

Opnames werken wel, maar niet alle opnames. En wat je opneemt is soms niet direct beschikbaar. Erg irritant. Echt een tekortkoming van de app ben ik bang. 


RogierHendriks schreef:

Ik deze tv heb gekocht juist omdat deze geen extern kastje nodig heeft en werkt met de iTV app van KPN. Deze tekortkoming is me van tevoren niet gemeld helaas. 

Een andere tekortkoming is dat de beeldkwaliteit minder is dan via een TV ontvanger en daarmee doe je jezelf mijns inziens echt tekort. De smart-TV app is leuk voor een tweede televisie in bijvoorbeeld de slaapkamer maar niet voor de primaire televisie in de woonkamer.

En de moderne TV ontvangers (5202 en 7022) zet je volledig uit het zicht in het TV meubel of plak je achter de televisie immers deze worden d.m.v. bluetooth bediend.


RogierHendriks schreef:

Ik deze tv heb gekocht juist omdat deze geen extern kastje nodig heeft en werkt met de iTV app van KPN. Deze tekortkoming is me van tevoren niet gemeld helaas. 

Een andere tekortkoming is dat de beeldkwaliteit minder is dan via een TV ontvanger en daarmee doe je jezelf mijns inziens echt tekort. De smart-TV app is leuk voor een tweede televisie in bijvoorbeeld de slaapkamer maar niet voor de primaire televisie in de woonkamer.

En de moderne TV ontvangers (5202 en 7022) zet je volledig uit het zicht in het TV meubel of plak je achter de televisie immers deze worden d.m.v. bluetooth bediend.

Deze tv heeft een zgn one Connect kabel zodat het “brein” van de tv een externe kast is en verbonden is met 1 enkel kabeltje. Dit kabeltje geeft tv signaal door maar óók de spanning! Zoals je ziet hangt de tv plat aan de muur, zonder ruimte er tussen en is het snoertje netjes weg gewerkt in de muur. De esthetiek hiervan gf voor mij de doorslag. Beeld kwaliteit is prima, zelfs via de iTV app. Als ik kwaliteit wil kijk ik via mn NAS. Daarnaast heb ik jaren lang met 20 remotes gezeten waar ik wel klaar mee was. Nu heb ik er 1 voor alle apparaten die verbonden zijn met mn tv. De iTV app is echt niet goed doorontwikkeld nog denk ik. 


RogierHendriks schreef:

Deze tv heeft een zgn one Connect kabel zodat het “brein” van de tv een externe kast is en verbonden is met 1 enkel kabeltje.

De TV ontvanger sluit je dan toch ook aan op dat "brein" van de TV, ik zie het probleem niet.

De kleurdiepte van het beeld van de TV ontvanger is echt hoger dan die van de smart-TV app en daarmee oogt het scherm frisser en heeft het meer detail. Maar goed, als jij genoegen neemt met de beeldkwaliteit van de smart-TV app dan is dat uiteraard prima.


RogierHendriks schreef:

Deze tv heeft een zgn one Connect kabel zodat het “brein” van de tv een externe kast is en verbonden is met 1 enkel kabeltje.

De TV ontvanger sluit je dan toch ook aan op dat "brein" van de TV, ik zie het probleem niet.

De kleurdiepte van het beeld van de TV ontvanger is echt hoger dan die van de smart-TV app en daarmee oogt het scherm frisser en heeft het meer detail. Maar goed, als jij genoegen neemt met de beeldkwaliteit van de smart-TV app dan is dat uiteraard prima.

Ja dat kan misschien wel. Maar dan zit ik weer met een extra afstandsbediening… 


RogierHendriks schreef:

Deze tv heeft een zgn one Connect kabel zodat het “brein” van de tv een externe kast is en verbonden is met 1 enkel kabeltje.

De TV ontvanger sluit je dan toch ook aan op dat "brein" van de TV, ik zie het probleem niet.

De kleurdiepte van het beeld van de TV ontvanger is echt hoger dan die van de smart-TV app en daarmee oogt het scherm frisser en heeft het meer detail. Maar goed, als jij genoegen neemt met de beeldkwaliteit van de smart-TV app dan is dat uiteraard prima.

Ja dat kan misschien wel. Maar dan zit ik weer met een extra afstandsbediening… 

U gebruikt alleen de afstandsbediening van KPN. Daarmee kunt u ook de tv aan/uit zetten en het volume regelen. De afstandsbediening van de tv zelf kunt u wegleggen.


U gebruikt alleen de afstandsbediening van KPN. Daarmee kunt u ook de tv aan/uit zetten en het volume regelen. De afstandsbediening van de tv zelf kunt u wegleggen.

Dat gaat niet zo eenvoudig. B.v. bij het gebruik van bron-toetst moet ik of OK of Return drukken om het scherm met HDMI-ingangen weg te drukken, maar gaat met KPN-AB niet.


U gebruikt alleen de afstandsbediening van KPN. Daarmee kunt u ook de tv aan/uit zetten en het volume regelen. De afstandsbediening van de tv zelf kunt u wegleggen.

Dat gaat niet zo eenvoudig. B.v. bij het gebruik van bron-toetst moet ik of OK of Return drukken om het scherm met HDMI-ingangen weg te drukken, maar gaat met KPN-AB niet.

Precies. Dit geldt ook om bv andere apps te gebruiken en te bedienen die ik op de tv geïnstalleerd heb. 


@Rogier Hendriks, Welke TV ontvanger heb je, een 2260, 2952, 5202 of een 7022?

Als het geen 7022 is dan heb je hier wellicht wat aan.

 


@Rogier Hendriks, Welke TV ontvanger heb je, een 2260, 2952, 5202 of een 7022?

Als het geen 7022 is dan heb je hier wellicht wat aan.

 

Geen idee. Ik heb er 2. 


@Rogier Hendriks, Welke TV ontvanger heb je, een 2260, 2952, 5202 of een 7022?

Als het geen 7022 is dan heb je hier wellicht wat aan.

 

 


Daarmee moet het, als ik dat andere topic mag geloven, dus kunnen werken om jouw Samsung afstandsbediening te gebruiken voor het bedienen van de TV ontvanger.

Gebruik de 5202 en zet deze in het zicht van de IR sensor op de one connect box.

Koppel de 5202 aan jouw Samsung afstandsbediening.