Skip to main content

Onlangs heb ik een smart tv gekocht en kijk nu via de KPN app. Programma's opnemen gaat prima, maar bij het terugkijken van een opgeslagen programma van VRT, het programma is wel opgenomen, krijg ik de melding dat dit programma niet beschikbaar is en alleen via de tv-ontvanger bekeken kan worden. Ik heb wel een opnemen pakket in mijn abonnement.

Voor sommige zenders waaronder de vrt is het niet mogelijk om opnames te kijken via de app. Die zenders geven daar geen toestemming voor. Overigens is de beeldkwaliteit van de app echt veel minder dan via de tv ontvanger.

Bron


Dank voor de snelle reactie. Ik kijk inderdaad bekabeld. Dan moet ik daar dus maar vrede mee hebben en opgenomen programma's van de VRT maar op de tv in de slaapkamer, die nog via de Aris box is aangesloten, terugkijken. Het valt mij wel op dat het  beeld bij live tv af en toe een seconde stilstaat.


Dat laatste heeft te maken met de 'strakke' buffer om zo dicht mogelijk op het live moment te blijven. En niet dat je buren 30 seconden eerder juichen dan jij.

Wat helpt is even pauzeren. Dan creëer je zelf een wat langere buffer. 

In opgenomen programma's gebeurt het niet. 

Opnames van RTL Z, VRT, Duitsland en BBC First, 1 en 2 zijn via apps en website niet beschikbaar. 

Plannen via de gids kan wel. Kijken alleen decoder.


Dank je wel.