Skip to main content
Antwoord

Tidal streamen met Simaudio Moon streamer en Box 12 en SuperWifi 2 punt werkt niet

• November 16, 2025
  • 7 reacties
  • 54 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ben verhuisd naar super geïsoleerde nieuwbouwwoning met glasvezelaansluiting. Met V10 modem zeer matige ontvangst internet. Gemeld aan KPN. Modem V10 vervangen door Box 12 en ook een Super wifi 2 aangeschaft. Installatie simpel, super ontvangst. Nu het probleem. Heb een Simaudio Moon streamer, muziek via NAS en via abonnement Tidal. Muziek spelen via de NAS gaat prima, maar via mijn abonnement op streamingsdienst Tidal niet. Bij V10 modem wel. Ik kan in de Moon Mind controller app Tidal aanklikken en de muziek inhoud wel bekijken, een CD selecteren en aanklikken, de nummers worden in de wachtrij geplaatst. Als ik vervolgens op "spelen” druk gebeurt er niets. Nogmaals: bij V10 wel matige ontvangst, maar dit probleem deed zich niet voor, bij Box 12 wel. Hifi winkel gaf als oplos suggestie: Superwifi2 als “acces point only” instellen. Ingelogd in Super wifi 2 en ook in Box 12. Zie nergens een manier om De Super wifi 2 anders in te stellen. (als dit al het probleem mocht zijn!). Heeft iemand een suggestie waarom dit probleem zich bij het aansluiten van Box12 voordoet? Graag hoor ik wat suggesties.

Heb al veel dingen geprobeerd, zoals verwijderen Super wifi2, Box 12 herstarten, herstel naar fabrieksinstellingen en opnieuw aansluiten. Niets helpt

Beste antwoord door Jitse J.M.

Beste Jeroen,
Aan eind van de dag een help verzoek gestuurd naar Moon vanuit de Moon Mind controller app. Na het versturen dacht ik: nog een keer proberen. En wat gebeurt: (zonder dat ik ook maar iets verder had veranderd) alles werkt weer normaal. Na een week lang proberen en zoeken naar een oplossing zonder succes is alles weer normaal. Je vraagt je af of er dan iets aan de hand was tussen de Mind controller app en de Tidal app. Geen idee.
Nogmaals dank voor je reactie.

Met vriendelijke groet, Jitse Mulder

7 reacties

• November 16, 2025

Log in de KPN Box en zet eerst de firewall eens op "Standaard". Als dat niet helpt: zet IPv6 uit.

Ik hoop dat het dan werkt.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • November 16, 2025

Welkom ​@Jitse J.M.!

Ik verwacht niet dat mijn volgende suggestie de oplossing is, maar kun je de routerfirewall eens op low zetten indien je de nieuwe modem software al hebt als test? Misschien is de firewall de boosdoener, al lijkt dat onwaarschijnlijk. Proberen kan geen kwaad!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 16, 2025

Helaas, de aangegeven suggestie geprobeerd, echter ze werken niet.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Als de V10 en de Box 12 allebei over de KPN Software beschikken dan mogen in principe de modeminstellingen het probleem niet zijn. Die instellingen zijn bij de KPN Software namelijk gelijk aan elkaar. Kan die Moon streamer gereset worden? Dan zou ik dat eerst eens doen en die even compleet nieuw installeren ​@Jitse J.M. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 21, 2025

Beste Jeroen, hartelijk dank voor de reactie. Fijn te horen dat het modem niet de oorzaak kan zijn. Ook de winkel waar ik alles heb gekocht staat voor een raadsel. Als ik mijn bekabelde computer aanzet en ik gebruik de Moon als afspeelapparaat dan kan ik muziek op Tidal gewoon afspelen. Ik heb ook nog een klein internetluidsprekertje (Pulse). Daar kan ik muziek op Tidal wel gewoon afspelen. Dus daarom kreeg ik ook al het idee, dat het waarschijnlijk het modem niet de oorzaak kon zijn.  De bekabelde Moon speler wordt bediend (als je de computer niet gebruikt) via de Mind Controller app. Deze app kan de muziek via de NAS wel afspelen, maar muziek van Tidal niet zoals ik in mijn vraag ook heb beschreven. De Mind controller app meerdere malen opnieuw geïnstalleerd, net als de Tidal app. Echter niets helpt. Ik neem aan, dat ook de Superwifi 2 geen invloed heeft. Als ik die helemaal uitzet, ook de stroom, dan blijft het probleem bestaan. Ik zou moeten vragen of de streamer gereset kan worden. Ik zal dat eerst vragen aan de winkel waar ik alles gekocht heb. Als er iets in mijn beschrijving is wat voor jou nog een aanleiding zou kunnen zijn om daarop te reageren, dan hoor ik dat graag.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • November 21, 2025

Beste Jeroen,
Aan eind van de dag een help verzoek gestuurd naar Moon vanuit de Moon Mind controller app. Na het versturen dacht ik: nog een keer proberen. En wat gebeurt: (zonder dat ik ook maar iets verder had veranderd) alles werkt weer normaal. Na een week lang proberen en zoeken naar een oplossing zonder succes is alles weer normaal. Je vraagt je af of er dan iets aan de hand was tussen de Mind controller app en de Tidal app. Geen idee.
Nogmaals dank voor je reactie.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Fijn ​@Jitse J.M. dat het weer werkt zoals het hoort te werken. Soms is communicatie tussen apparaten en apps een wonderlijk gebeuren. Blij dat het weer werkt.