Skip to main content

Sinds kort F1-TV aangeschaft wat ik via Chromecast op mijn Samsung smart TV kijk. Daarnaast kijk ik vaak YouTube via de settopbox van KPN (Kanaal 201). In beide gevallen varieert de beeld kwaliteit van HD tot 'niet om aan te zien'. Afgelopen weekend met de Formule 1 was het weer bar en boos. Afgelopen week alle 3 de Expedia Wifi versterkers vervangen voor Super Wifi punten. Samen met 100mb glasvezel moet dit toch voor vloeiend beeld zorgen lijkt mij. Wat is hier de oorzaak van?

Wie kan mij van ideeën voorzien.

Groet Paul 

 

Sinds kort F1-TV aangeschaft wat ik via Chromecast op mijn Samsung smart TV kijk. Daarnaast kijk ik vaak YouTube via de settopbox van KPN (Kanaal 201). In beide gevallen varieert de beeld kwaliteit van HD tot 'niet om aan te zien'. Afgelopen weekend met de Formule 1 was het weer bar en boos. Afgelopen week alle 3 de Expedia Wifi versterkers vervangen voor Super Wifi punten. Samen met 100mb glasvezel moet dit toch voor vloeiend beeld zorgen lijkt mij. Wat is hier de oorzaak van?

Wie kan mij van ideeën voorzien.

Groet Paul 

 

 

Tijdens de F1 zijn er natuurlijk heel erg veel kijkers.

ViaPlay had daar, helaas, ook heel erg veel last van.

Ik weet niet of F1-TV voldoende bandbreedte heeft, ViaPlay momenteel in ieder geval nog niet.

 

Waarom kijk je YouTube niet via de Smart TV?

Dat is veel stabieler en als je Smart tv 4K is, heb je ook meteen 4K. 

 

Persoonlijk, zoals ik vaker heb vermeld, geef ik altijd de voorkeur aan de app's op de Smart TV.

 


Hoi @Paul-Freeride,

Er gaan dus 2 dingen niet zoals je wilt. Dit staat wel los van elkaar.

Want ik verwacht dat de tv-ontvanger via een kabel is aangesloten op het modem? Of met draadloze adapters? En heb je deze al eens een reset gegeven? Zorgt dat voor verbetering van Youtube? 

 

En dan het volgende, het casten van F1 gaat niet zoals gehoopt. Is dat alleen tijdens de race of altijd? Kun je andere diensten zoals Youtube, Netflix etc. wel goed streamen? 

De Chromecast is via de wifi verbonden, vandaar dat het los staat van Youtube op de ontvanger. Is de wifi verder in huis wel goed? Zo niet, dan wil ik je aanraden de wifi tips te doorlopen. 

 

En ja met de opstelling die je hebt moet je genoeg snelheid en bereik hebben, maar dit kan ergens verstoord worden en de vraag is nu waar. Dat proberen wij uit te zoeken. 


Tijdens de F1 zijn er natuurlijk heel erg veel kijkers.

ViaPlay had daar, helaas, ook heel erg veel last van.

Ik weet niet of F1-TV voldoende bandbreedte heeft, ViaPlay momenteel in ieder geval nog niet.

 

Waarom kijk je YouTube niet via de Smart TV?

Dat is veel stabieler en als je Smart tv 4K is, heb je ook meteen 4K. 

 

Persoonlijk, zoals ik vaker heb vermeld, geef ik altijd de voorkeur aan de app's op de Smart TV.

 

Hoi Joop, tja de bandbreedte weet ik ook niet. Ik zie wel bv afgelopen F1 wedstrijd alles oke was tot de huldiging,  die was weer drama. Dus het aantal kijkers zou gevoelsmatig geen invloed hebben.

YouTube via de settopbox leek mij juist goed: die is in mijn geval bedraad aangesloten en de TV en ook de Chromecast niet. En 4k is leuk maar ik ben al blij met 'gewoon HD'.


Hoi @Paul-Freeride,

Er gaan dus 2 dingen niet zoals je wilt. Dit staat wel los van elkaar.

Want ik verwacht dat de tv-ontvanger via een kabel is aangesloten op het modem? Of met draadloze adapters? En heb je deze al eens een reset gegeven? Zorgt dat voor verbetering van Youtube? 

 

En dan het volgende, het casten van F1 gaat niet zoals gehoopt. Is dat alleen tijdens de race of altijd? Kun je andere diensten zoals Youtube, Netflix etc. wel goed streamen? 

De Chromecast is via de wifi verbonden, vandaar dat het los staat van Youtube op de ontvanger. Is de wifi verder in huis wel goed? Zo niet, dan wil ik je aanraden de wifi tips te doorlopen. 

 

En ja met de opstelling die je hebt moet je genoeg snelheid en bereik hebben, maar dit kan ergens verstoord worden en de vraag is nu waar. Dat proberen wij uit te zoeken. 

Hoi Bart, de settopbox is idd bedraad aangesloten. Een reset zegt mij niets (je bedoeld de settopbox zelf toch?) en kan mij de functie hiervan niet bedenken? En die reset zit daarvoor een paperclip switch?

De Chromecast heb ik nog nooit voor iets anders als voor F1 gebruikt. Kan een kee kijken hoe dat moet als dat een aanrader is. Met m'n nieuwe Superwifi punten in combi met glas zou dat moeten voldoen. Dat blijkt ook uit speedtest.


Ik ben inderdaad benieuwd hoe andere diensten werken via de Chromecast. Want ik begrijp dat je f1 tv kijkt. Dat is dus puur via wifi casten van apparaat via Chromecast naar de tv. Dus als de andere apps wel goed casten dan zit het probleem waarschijnlijk bij f1tv. 


Ook bij ons het probleem dat F1 Pro bevriest tijdens het uitzenden. Dit is zowel bedraad als met wifi. Wij streamen d.m.v. een laptop omdat de TV niet beschikt over een F1 app. Met een breedband verbinding van 1gig had ik dit zeker niet verwacht. Vanaf punt waar de glasfiber binnenkomt is alles bedraad met Cat7. Als ik dan even het geluid via een app luister hoor ik daar echt de formule 1 terwijl bij mij het beeld stil staan en een rode gloed over zich heen heeft met vierkante blokken als teken van loading of zoiets. Nee ik wil niet naar ViaPlay ik verwcht van KPN een sterk en stabiel internet.

 

Met vriendelijke groet,

Appie en Petra


Als het tijdens de bevriest, werken andere apps etc. wel goed? Ik heb namelijk het vermoeden dat het niet aan het internet ligt, maar meer aan de doorgifte naar de app. Tijdens een race heeft de app een piekmoment en het lijkt wel op daar het probleem ontstaat. 


Als het tijdens de bevriest, werken andere apps etc. wel goed? Ik heb namelijk het vermoeden dat het niet aan het internet ligt, maar meer aan de doorgifte naar de app. Tijdens een race heeft de app een piekmoment en het lijkt wel op daar het probleem ontstaat. 

Beste Bart,

Hartelijk dank voor je antwoord, kan op dit moment alleen melden dat het zowel op een laptop als een tablet optreed. Als het een piek moment van een app zou zijn dan verwacht ik deze meer aan het begin of einde van de race in ons geval de problemen zijn random en begrijp ook dat het complex kan zijn. Of andere apps wel of niet goed werken kan ik niet beoordelen nog niet beken.

Komend weekend weer race welke gestreamd gaat worden neem je vragen daar in mee.

Gegroet,

P&A


En ervaar buiten de F1 app nog wel eens problemen met streamen van Youtube, Netflix of wat dan ook? Want als dat niet het geval is. En je zeker verder ook geen problemen ervaart kan ik alleen maar denken dat het bij F1 ligt.Â