Skip to main content

ik heb probleem als ik ,uitsluitend naar voetbal kijk op mijn laptop, met iTV, dat het enorm onscherp is.als wedstrijd voorbij is alles weer oke. te weinig bandbreedte?

Hallo @Cor Voerman ,

Dat klopt. Er is een enorm verschil in de beeldkwaliteit die je ziet als je kijkt via de app of via de ontvanger. Vooral bij sportwedstrijden valt dit op. 
  
Voor de beste beeldkwaliteit bij voetbalwedstrijden kijk ik via de resolutie 1080P via Digitenne. Als ik dan een keertje ESPN stream vanaf de app doet het beeld pijn aan mijn ogen. Dus kijk voetbal bij voorkeur via de ontvanger van KPN TV of Digitenne. 

 


bedankt voor reactie. ik ben echter niet zo thuis in al die kretologie. i heb geen digitenne dus mijn vrouw kijkt naar haar eigen programma's, en ik via google chrome naar itv . als ik het goed begrijp gaat dat niet lukken en heeft itv dus geen zin?


iTV is de oude naam voor KPN TV, dus zeg maar de huidige interactieve TV van KPN. Je kijkt die het beste via een ontvanger. 
 

Wil je in een andere ruimte ook genieten van de beste beeldkwaliteit? Dan kun je een tweede ontvanger huren (voor een tweede TV) voor vijf euro per maand. 
 

Dan gebruik je KPN TV optimaal. Kijken via een app op je telefoon, tablet of laptop doe ik bij voorkeur alleen als ik elders ben, bv op vakantie. 


@Cor Voerman Ik kijk ook voetbal via de laptop en ervaar ook wat jij ervaart. Het beeld of dat er via een oude VHS videoband wordt weergegeven. Het komt met flarden tijdens de wedstrijden. Soms helpt het om de pagina even te verversen, soms ook niet. Ben er al aan gewend…..😉


Ik heb het ook via laptop gekeken zondag maar ervaarde geen slecht / wazig beeld gewoon scherp niet zoals op tv uiteraard maar voor op laptop prima te doen.

Zat voor mij geen verschil in of ik nou voetbal keek of sbs 6 beeld bleef zelfde heel In het begin als je veranderd zie je wat minder beeld maar dat corrigeert vrijwel direct naar scherp beeld.

gebruikte trouwens Edge hiervoor.

 


ik kan natuurlijk niet akkoord gaan met de kreet, ik ben er aan gewend. zo goedkoop is meneer kpn nu ook weer niet. kpn is kennelijk niet instaat om tijdens veel bekeken programma's voldoende bandbreedte te reserveren voor iTV. maar er zijn nog meer providers, ik ga eens buurten. bedankt voor alle antwoorden. beste mennoG78, het feit dat het onmiddellijk na de wedstrijd weer oke was met de scherpte zegt toch voldoende. bedankt voor tip edge, ik gebruik chrome. proberen waard maar ik geloof het niet.

 

 


ik kan natuurlijk niet akkoord gaan met de kreet, ik ben er aan gewend. zo goedkoop is meneer kpn nu ook weer niet. kpn is kennelijk niet instaat om tijdens veel bekeken programma's voldoende bandbreedte te reserveren voor iTV. maar er zijn nog meer providers, ik ga eens buurten. bedankt voor alle antwoorden. beste mennoG78, het feit dat het onmiddellijk na de wedstrijd weer oke was met de scherpte zegt toch voldoende. bedankt voor tip edge, ik gebruik chrome. proberen waard maar ik geloof het niet.

 

Ik zag bij mij geen verschil voor of na

 


in ieder geval bedankt. ik probeer het nog met edge.groet cor.

 


Hoi @Cor Voerman . Ik weet niet precies waarom een live voetbalwedstrijd slechtere beeldkwaliteit heeft. Ik weet wel dat snelle actie soms niet optimaal is via itv online. Dan is kijken via de tuner toch beter. Verder is de kwaliteit afhankelijk van je eigen bandbreedte. (als die krap is gaat de app/itvonline omlaag in bitrate/kwaliteit.  Maar ik weet niet of dat hier een rol bij speelt. 


Ja zeker band breedte maakt uit.

als ik me WiFi knijp naar 10 Mbit heb ik slechte kwaliteit zet ik hem op meer dan wordt de kwaliteit beter 


beste heer Erwin, aan het antwoord heb ik helaas weinig. zoals je zelf al aangeeft."ik weet het niet precies"

dat is net zoveel als ik zelf weet, maar dat het iets met snelheid van acties op de tv  heeft te maken dat geloof ik niet, het hele beeld is onscherp en bovendien komt ook steeds het groene ronddraaiende cirkeltje tevoorschijn  wat zoveel betekent als, ik kan het even niet bijbenen. ik heb 200Mb glasvezel en een goede snelle router, dus dat lijkt me ook niet de oorzaak. ik ga wel wat googlen. bedankt voor meedenken.groet cor


Oh, dat cirkeltje had je nog niet verteld. Dat duidt op buffer issues.

Welke snelheid meet je via wifi op die laptop?

 


ik heb net gemeten, 39Mbps met de speedtest van kpn


Dat zou voldoende moeten zijn. Switchen naar een andere browser loste het probleem niet op? Heb je ook incognito modus geprobeerd?

 


39 Mbps op een 200 mbit lijn is wel heel erg laag lijkt mij ik zou hier niet blij van worden


ik ga het eens proberen met edge vanavond. ik geef antwoord na de wedstrijd. groet cor