Skip to main content

Op mijn Nokia C31 Android smartphone heb ik de KPN app om te streamen naar mijn smart tv. De instellingen staan goed, want andere apps (bijv YouTube) streamt wel. Maar de KPN app kan geen verbinding maken (vindt geen apparaat).

De KPN kan ik niet op de smart tv installeren in het buitenland.

 

De KPN app via mijn Iphone kan wel (via Airplay) streamen naar de smart tv. 

Waarom gebruik ik die dan niet? Omdat ik dan tijdens het tv kijken niet op FB of Insta kan omdat die dan in beeld komen. Dus eigenlijk heb ik 2 (luxe) problemen. 🙄

 

Iemand een oplossing?

De KPN app via mijn Iphone kan wel (via Airplay) streamen naar de smart tv. 

Wat voor een smart TV heb je dan? (merk en type)


Hi wjb, het is een LG 32LQ631C 32" LED Full HD Smart TV Wifi


In een LG zit geen ingebouwde Chromecast en dat is de reden waarom je vanaf een Android apparaat niet kunt casten naar die LG.


Heb je ook een idee waarom ik tijdens het streamen via airplay niet naar een andere app kan gaan?

Als de KPN app afspeelt op tv, kan ik bijv scrollen door Instagram maar als er dan een video komt, schakelt deze automatisch naar de tv. De KPN app wordt dan ´overruled´.


Heb je ook een idee waarom ik tijdens het streamen via airplay niet naar een andere app kan gaan?

Wat bedoel je hiermee?

 

Als de KPN app afspeelt op tv, ...

Bedoel je de smart-TV app van KPN die op de LG geïnstalleerd is?


Via de KPN app op de Iphone streamen naar de LG via Airplay. (ik woon in het buitenland en krijg de KPN app niet op de tv geinstalleerd)
Als ik dan dezelfde Iphone gebruik en er wordt een video getoond, wordt deze ineens afgespeeld ipv gewoon het tv programma


Bij streamen blijft jouw telefoon (iPhone) of tablet (iPad) een actieve rol spelen in de communicatie met het TV platform van KPN en als je dan de TV+ app waarmee je aan het streamen bent afsluit of naar de achtergrond brengt dan zal het streamen daardoor onderbroken worden. Wat dat betreft is het casting mechanisme van Android een stuk geavanceerder. Daar speelt de telefoon of tablet tijdens het casten geen enkele rol in de communicatie en haalt de (ingebouwde) Chromecast de beelden rechtstreeks bij de bron (het TV platform van KPN) op. Je kunt de telefoon of tablet zelfs volledig uit zetten zonder dat de uitzending daardoor onderbroken wordt.


Installeer de kpn tv app gwn op de lg of kan dat niet?


Installeer de kpn tv app gwn op de lg of kan dat niet?

Dat gaat niet immers @Cindy250724 woont in het buitenland en de smart-TV app kan alleen op/via het thuisnetwerk in Nederland gebruikt worden.


Bij streamen blijft jouw telefoon (iPhone) of tablet (iPad) een actieve rol spelen in de communicatie met het TV platform van KPN en als je dan de TV+ app waarmee je aan het streamen bent afsluit of naar de achtergrond brengt dan zal het streamen daardoor onderbroken worden. Wat dat betreft is het casting mechanisme van Android een stuk geavanceerder. Daar speelt de telefoon of tablet tijdens het casten geen enkele rol in de communicatie en haalt de (ingebouwde) Chromecast de beelden rechtstreeks bij de bron (het TV platform van KPN) op. Je kunt de telefoon of tablet zelfs volledig uit zetten zonder dat de uitzending daardoor onderbroken wordt.

Wat fijn dat je me helpt! 
Tijdens streamen met de Iphone kan ik deze gewoon afsluiten of naar de achtergrond brengen en iets anders op de telefoon doen. Totdat er een video komt. Dan wordt die ineens afgespeeld.

Ik heb dit alleen met de KPN app en pas sinds de update een paar weken terug. Als ik Videoland stream, dan kan ik bijv gewoon FB gebruiken en video´s zien. Dit worden niet overgepakt op tv.

(Wat een wereldproblematiek dit hahaha)


Cindy250724 schreef:

Tijdens streamen met de Iphone kan ik deze gewoon afsluiten of naar de achtergrond brengen en iets anders op de telefoon doen. Totdat er een video komt. Dan wordt die ineens afgespeeld.

Wat bedoel je hiermee?

 

Cindy250724 schreef:

Ik heb dit alleen met de KPN app en pas sinds de update een paar weken terug. Als ik Videoland stream, dan kan ik bijv gewoon FB gebruiken en video´s zien. Dit worden niet overgepakt op tv.

Bij Videoland stream je niet via Airplay maar stuur je de Videoland app op de televisie aan via Airplay. In de volksmond heet dat  ok "streamen" maar technisch loopt dat dus heel anders.

Met de KPN TV+ app werkt dat niet zo immers er is geen KPN TV+ app op de televisie die je via Airplay aanstuurt.

Je geeft aan dat als je Facebook of Instagram opent dat dit dan in beeld komt. Ik neem aan dat je dan bedoelt dat dit op de televisie in beeld komt. Als dat zo is, dan bekruipt bij mij het gevoel dat de KPN TV+ app screen mirroring gebruikt waarbij het scherm op de iPhone en de TV altijd hetzelfde zijn. Ervaar je dat laatste ook?

 

Ik heb zelf geen apparatuur van Apple en dus kan ik het ook niet naspelen.

Zelf gebruik ik een Chromecast Google TV om buitenshuis televisie te kijken. Ik stream dus niet maar ik cast en dat lijkt altijd goed te werken.


Ik denk dat er geen sprake is van mirroring als ik tijdens het streamen van de KPN app naar FB ga, want dan kan ik gewoon FB bekijken. Totdat er een video voorbij komt, dan ga deze direct naar de smart tv.


Reageer