Skip to main content

wij kopen waarachijnlijk binnenkort een nieuwe smart tv met android erop. ni wil ik proberen om via de tv+app tv te gaan kijken. 

om het makkelijk te houden zou ik graag de tv net zo willen laten opstarten als met de 7022. dit omdat het dn eenvoudiger is om overal op dezelfde manier te bedienen. komt de optie om de kpn tv+ app automatisch te laten starten?

ik heb apps getest die dit kunnen om tv mee te kijken . dus de mogelijkheid bestaat om dit te doen. .

ps bv ik zet de app op een aparte google tv stick en daarmee dan de tv opstarten direct met opstarten googletv is ook dn een optie.

ik heb deze link gelezen maar is al ouder .

 

Lijkt mij dat dit afhankelijk is van de tv. De tv moet zoiets ondersteunen. 


Vroeger bestond er een app "Launch on boot" voor Android TV en met die app kon je een app naar keuze direct booten en ook bij het ontwaken uit sleep mode opstarten.

Helaas lijkt die app uit de Google app store verdwenen te zijn.


Via Android Ontwikkelaar Opties kan je ieder App als Launcher starten, maar of de App ook werkt als Launcher is niet gegarandeerd. 


Via Android Ontwikkelaar Opties kan je ieder App als Launcher starten, maar of de App ook werkt als Launcher is niet gegarandeerd. 

Maar de smart-TV app is geen launcher app, dus daar heb je niets aan.

De TV+ app op de TV+ Box in wel een launcher app maar die is weer sterk verweven met de aanpassingen van de schil tussen de apps en Android TV (de TV+ firmware) en dus niet op andere apparaten te gebruiken.


Lijkt mij dat dit afhankelijk is van de tv. De tv moet zoiets ondersteunen. 

android ondersteund dit. tv met android of tv box met android kunnen dit. apple heb ik geen kijk op.

het is dus gewoon mogelijk, maar dan moet er wel een manier zijn om dit te doen.

eigenlijk is zoals de app nu is overbodig.

als dit niet mijn opstartskin is kies ik toch gewoon voor de app bv netflix, zelf als ik een film wil zien. dan heb ik die tv app van kpn niet nodig.


Via Android Ontwikkelaar Opties kan je ieder App als Launcher starten, maar of de App ook werkt als Launcher is niet gegarandeerd. 

Maar de smart-TV app is geen launcher app, dus daar heb je niets aan.

De TV+ app op de TV+ Box in wel een launcher app maar die is weer sterk verweven met de aanpassingen van de schil tussen de apps en Android TV (de TV+ firmware) en dus niet op andere apparaten te gebruiken.

en de tv box app werkt met een andere vlan…

wel vijd ik de app een top app maar... niet op deze wijze. dan 8s alles overbodig. dan kan ik gewoon in android alles kiezen wat ik wil. dan zou ik gewoon een tv app willen die direct naar tv gaat. 

als de app als vv van de tv box moet dienen dan zou dit juist een slimme keuze zijn wat ik voorstel


en de tv box app werkt met een andere vlan…

Nee, dat doet die niet. Er worden geen vlans gebruikt op het thuisnetwerk. 


Lijkt mij dat dit afhankelijk is van de tv. De tv moet zoiets ondersteunen. 

android ondersteund dit.

Dat zal vast. Maar fabrikanten van tv's moeten dit wel implementeren. Zodat er dus ergens bij de instellingen in de tv een optie is om een app automatisch te starten. KPN kan dit niet zelf in z'n eigen app maken denk ik.


Vroeger bestond er een app "Launch on boot" voor Android TV en met die app kon je een app naar keuze direct booten en ook bij het ontwaken uit sleep mode opstarten.

Helaas lijkt die app uit de Google app store verdwenen te zijn.

De rechten van apps bij nieuwe android versies zullen wel aangescherpt zijn waardoor zoiets nu niet meer mogelijk is.


en de tv box app werkt met een andere vlan…

Alleen met LIVE multicast. De rest is gewoon vlan 6, het standaard internet.

In mijn Samsung tv zit letterlijk de instelling '’vorige app automatisch uitvoeren'’. 

In mijn Android-TV box (Nokia) heb ik daar nooit naar gekeken. Een televisie met Android-TV heb ik niet.

Denk hier even aan.

Maximale streamkwaliteit app is 6 Mb/s

DIW7022 eerste 10, espn pakket, ziggo sport pakket: 14,2 Mb/s

Overig 7,2 Mb/s

De box geeft echt een wat mooier beeld. Zeker met sport. EK straks UHD HDR via alleen de boxen DIW7022 en VIP5202. 7022 is zonder zichtlijn te bedienen en klein dus wel weg te werken.


en de tv box app werkt met een andere vlan…

Alleen met LIVE multicast. De rest is gewoon vlan 6, het standaard internet.

In mijn Samsung tv zit letterlijk de instelling '’vorige app automatisch uitvoeren'’. 

In mijn Android-TV box (Nokia) heb ik daar nooit naar gekeken. Een televisie met Android-TV heb ik niet.

Denk hier even aan.

Maximale streamkwaliteit app is 6 Mb/s

DIW7022 eerste 10, espn pakket, ziggo sport pakket: 14,2 Mb/s

Overig 7,2 Mb/s

De box geeft echt een wat mooier beeld. Zeker met sport. EK straks UHD HDR via alleen de boxen DIW7022 en VIP5202. 7022 is zonder zichtlijn te bedienen en klein dus wel weg te werken.

ben er mee eens dat de box mooier beeld geeft maar ... als je een nieuwe tv met android koopt wil ke eigenlijk gebruik maken van de tv . ps snap de streaming niet waarom deze op 6 zit voor de app. waarom zou deze niet naar 14 kunnen.. evt andere streamingsapps kunnen dit. wat is de reden van kpn? net als de tv box kijkt de app naar je snelheid van het internet dus zou het in principe kunnen 


De 14,2 wordt alleen via vlan 4, kpn tv, verspreid. In multicast. Dus vanaf de bron 1 stream per 10.000-en huishoudens. Dat scheelt enorm veel terrabites in Groningen. 

Opnames van 1-10, espn pakket en Ziggo Sport zijn ook 14,2. Opnames zijn overigens altijd unicast, want uniek per ontvanger natuurlijk. 

Die ca 15 Mbps gebruiken streamingdiensten alleen bij 4k.

Maar die diensten zijn niet te vergelijken. Kpn tv is veelal live. Voorgebakken kan veel efficiënter gecodeerd worden. 

Vooral bij evenementen als Songfestival en EK is multicast veel efficiënter. Beter beeld. Maar minder data vanuit Groningen, dus minder stroomverbruik ook.


Enigste wat je in kunt stellen vanaf een Google TV is dit;

Dus óf opstarten me het Google TV startscherm, óf opstarten met een laatst gebruikte ingang (bijv HDMI1, HDMI2, Analoge deel of Google startscherm, enz, enz)

App specifiek opstarten kent een Smart TV niet vanaf aanzetten van je tv. Daar was ooit een specifieke app voor zoals eerder vermeld, sowieso snap ik niet waarom je dit zo ingewikkeld wilt hebben. 

Het is hartstikke simpel,… je hebt je hoofdscherm waarop alles met enkele klikken na opstarten is te vinden. Gewoon een heel rijtje te openen apps naast elkaar.

En als je Google TV te druk vind. Is er ook een modus 'alleen Apps'

 


Enigste wat je in kunt stellen vanaf een Google TV is dit;

Dus óf opstarten me het Google TV startscherm, óf opstarten met een laatst gebruikte ingang (bijv HDMI1, HDMI2, Analoge deel of Google startscherm, enz, enz)

App specifiek opstarten kent een Smart TV niet vanaf aanzetten van je tv. Daar was ooit een specifieke app voor zoals eerder vermeld, sowieso snap ik niet waarom je dit zo ingewikkeld wilt hebben. 

Het is hartstikke simpel,… je hebt je hoofdscherm waarop alles met enkele klikken na opstarten is te vinden. Gewoon een heel rijtje te openen apps naast elkaar.

En als je Google TV te druk vind. Is er ook een modus 'alleen Apps'

 

ik wil opstarten met het kpn tv+ menu omdat dat hetzelfde is als de boxen. dus alles gelijk in huis. 1knop en je gaat naar hetzelfde beginscherm. dus vandaar de vraag voor de app. tevems energiebesparing scheelt ook weer.


Zelf heb ik de app "Button mapper" op mijn Chromecast Google TV staan en onder de long-press van de Home knop staat het starten van de smart-TV app geprogrammeerd.


Op chromecast 4k deactiveer de Google Launcher via ADB, dan kan je FLauncher (of een andere Launcher) als standaard launcher kiezen. Dat kan ook voor Android TV werken als je maar Ontwikkelaar Opties en Debugging kan activeren.


Op chromecast 4k deactiveer de Google Launcher via ADB, dan kan je FLauncher (of een andere Launcher) als standaard launcher kiezen. Dat kan ook voor Android TV werken als je maar Ontwikkelaar Opties en Debugging kan activeren.

Maar dat is toch niet waar @steffen1 om vraagt, hij wil "gewoon" standaard de smart-TV app van KPN starten op zijn Android televisie.


@wjb Ja, hij kan gewoon smart-tv als launcher kiezen als google launcher deactiveert is. Maar al geschreven, als hij niet naar instelling kan gaan om de smart-tv app gedwongen te stoppen, kan hij geen andere app starten. Bij mijn TV kan ik wel naar instelling gaan.


hij kan gewoon smart-tv als launcher kiezen als google launcher deactiveert is.

Nee, dat kan hij niet want de smart-TV app is geen Android launcher app en kan dus ook net als launcher gebruikt worden.


@wjb Met ADB is alles mogelijk

adb shell

pm disable-user --user 0 com.google.android.apps.tv.launcherx

pm disable-user --user 0 com.google.android.tungsten.setupwraith

am start -a android.intent.action.MAIN

cmd package set-home-activity com.kpn.kpnandroidtv/.YourLauncherActivity

 


@wjb Met ADB is alles mogelijk

adb shell

pm disable-user --user 0 com.google.android.apps.tv.launcherx

pm disable-user --user 0 com.google.android.tungsten.setupwraith

am start -a android.intent.action.MAIN

cmd package set-home-activity com.kpn.kpnandroidtv/.YourLauncherActivity

@wjb klopt ik wil gewoon zoals in de good old times opstarten met tv of kpntv+app.

als kpn reclame maakt dat een stb niet nodig is danoet het voor mij erg gebruiksvriendelijk zijn. nu willen wij een betere tv aanschaffen want onze is zo oud moet vv worden. vandaar de vraag of dit kan in de app gezet worden. ik jeb apps die dat kunnen forceren Waarmee tv gekeken kan worden. ps het moet simpel zijn. ik zelf red mij goed ,ben aardig onderlegt, maar bv kinderen en vrouw weer niet. vandaar wil ik alles gelijk hebben. 


nu willen wij een betere tv aanschaffen want onze is zo oud moet vv worden. vandaar de vraag of dit kan in de app gezet worden. ik jeb apps die dat kunnen forceren Waarmee tv gekeken kan worden. ps het moet simpel zijn. ik zelf red mij goed ,ben aardig onderlegt, maar bv kinderen en vrouw weer niet. vandaar wil ik alles gelijk hebben. 

Ik denk dat de ontwikkelaars van de software, en de fabrikanten, dit helemaal niet willen. Die willen de kijker juist bedelven onder de apps. Het kon wel eens wezen dat Netflix en andere appontwikkelaars daar zelfs voor betalen. Ik heb hier op het forum wel eens gelezen dat KPN misschien ook wel betaald word voor de Netflix en Disney+ knoppen op de afstandsbediening. 


Nick83 schreef:

Ik denk dat de ontwikkelaars van de software, en de fabrikanten, dit helemaal niet willen. 

Toch zijn er wel apps die automatisch starten bij het booten van mijn Chromecast Google TV.

Zo is de app VPN Client Pro direct actief zodat er automatisch een VPN verbinding met mijn thuisnetwerk opgezet wordt zodra de smart-TV app van KPN of Netflix gestart wordt. Dit om ervoor te zorgen dat Netflix en het TV platform van KPN te laten denken dat de Chromecast Google TV thuis gebruikt wordt.


Nick83 schreef:

Ik denk dat de ontwikkelaars van de software, en de fabrikanten, dit helemaal niet willen. 

Toch zijn er wel apps die automatisch starten bij het booten van mijn Chromecast Google TV.

Zo is de app VPN Client Pro direct actief zodat er automatisch een VPN verbinding met mijn thuisnetwerk opgezet wordt zodra de smart-TV app van KPN of Netflix gestart wordt. Dit om ervoor te zorgen dat Netflix en het TV platform van KPN te laten denken dat de Chromecast Google TV thuis gebruikt wordt.

Maar dat is een achtergrond service. Niet vergelijkbaar met KPN TV+ of Netflix ofzo.


Nick83 schreef:

Ik denk dat de ontwikkelaars van de software, en de fabrikanten, dit helemaal niet willen. 

Toch zijn er wel apps die automatisch starten bij het booten van mijn Chromecast Google TV.

Zo is de app VPN Client Pro direct actief zodat er automatisch een VPN verbinding met mijn thuisnetwerk opgezet wordt zodra de smart-TV app van KPN of Netflix gestart wordt. Dit om ervoor te zorgen dat Netflix en het TV platform van KPN te laten denken dat de Chromecast Google TV thuis gebruikt wordt.

Maar dat is een achtergrond service. Niet vergelijkbaar met KPN TV+ of Netflix ofzo.

ik hen een vpn maar... zodra gebruikt werkt de helft van de apps niet meer.... hmmm


Reageer