Skip to main content
Antwoord

Tv+ app werkt niet met iPad en iPhone met Apple TV. NLZIET werkt wel

• October 8, 2025
  • 6 reacties
  • 95 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Kpn tv app werkt niet met Apple TV.

wnlziet werkt wel dus het ligt niet aan mijn apparatuur 

wanneer lossen jullie dit op?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Ton Ruizenaar! Welkom op de KPN Community! Ik denk graag met je mee wat betreft de issues waar je tegenaan loopt. 

Om je echt goed van dienst te kunnen zijn, moeten we denk ik eerst helder hebben of het gaat om Airplay van de KPN TV+ app vanaf je iPhone of dat je de KPN TV+ app mist op de Apple TV. Kun je dat eerst nog toelichten? 

Het klopt namelijk dat de app mist op de Apple TV, zoals Noordzee hierboven uitlegt. Echter zou Airplay moeten werken vanaf je iPhone of iPad. Als je met het tweede problemen hebt kun je dan duidelijk uitleggen welke stappen je zet en tegen welke foutmelding je aanloopt? Kun je ook opzoeken welke iOS-versie op je telefoon en tablet staan en welke KPN TV+ app-versie? Dan kunnen we daarmee meer richting een oplossing gaan denken. 

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 8, 2025

Hallo ​@Ton Ruizenaar ,

Er komt ooit een KPN TV+-app voor Apple TV, dat is (recent nog) toegezegd door medewerkers van KPN. Maar ik verwacht niet dat deze app er op korte termijn gaat komen. Het is kwestie van de lange adem…..  

Het TV+-apps team is namelijk nu nog druk met apps voor andere platformen. 

Moderator Shyrin schreef onlangs nog: 

Ik lees dat deze discussie veel losmaakt: van boze leden die niet meer wil deelnemen tot aan het aanwijzen en uitsluiten van een moderator. De wens om een TV+ App voor Apple TV is duidelijk en ik snap heel goed dat het frustrerend voelt dat er nog geen concreet nieuws over is. Alle signalen nemen we serieus, maar ik wil ook een paar zaken rechtzetten: 

• De app is nu niet beschikbaar. Hij staat wél op de roadmap van het TV+ Apps team maar er is nog geen nieuwe informatie die we kunnen delen. 
  • Over bedrijfsgevoelige informatie (zoals planning of keuzes) geven we geen toelichting. Ik snap dat jullie dat graag willen maar ik snap nog meer waarom KPN dat niet doet (iets met ‘brood’ en ‘spreken’). Zodra er nieuws is, delen we dat via een officiële update. 

• bron:

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 10, 2025

Hoi ​@Ton Ruizenaar! Welkom op de KPN Community! Ik denk graag met je mee wat betreft de issues waar je tegenaan loopt. 

Om je echt goed van dienst te kunnen zijn, moeten we denk ik eerst helder hebben of het gaat om Airplay van de KPN TV+ app vanaf je iPhone of dat je de KPN TV+ app mist op de Apple TV. Kun je dat eerst nog toelichten? 

Het klopt namelijk dat de app mist op de Apple TV, zoals Noordzee hierboven uitlegt. Echter zou Airplay moeten werken vanaf je iPhone of iPad. Als je met het tweede problemen hebt kun je dan duidelijk uitleggen welke stappen je zet en tegen welke foutmelding je aanloopt? Kun je ook opzoeken welke iOS-versie op je telefoon en tablet staan en welke KPN TV+ app-versie? Dan kunnen we daarmee meer richting een oplossing gaan denken. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 15, 2025

@Ton Ruizenaar 

Weet je zo voldoende? Of speelt er nog wat anders? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 31, 2025

Voor alle duidelijkheid :

• op iPhone en iPad gebruik ik de nieuwste releases van ios
  • ik gebruik een recente. Apple TV
  • het beeld verkrijg ik  via de NLZIET app en wordt prima weergegeven op de tv
  • het beeld van kpntv op mijn  iPad komt niet op de tv
  • mijn conclusie is dus dat het probleem niet veroorzaakt wordt door mijn apparatuur, maar door een slechte door kpn geleverde tv app. Ik ben nu gedwongen maandelijks kosten te maken voor een extra app. Vergoed kpn die kosten?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 31, 2025

Je hebt dus een probleem om met Airplay KPN TV te casten van je iPhone/iPad naar je Apple TV. 

Daar zou dus naar gekeken moeten worden.

Er zijn meerdere mogelijkheden om kpn tv te kijken. 

• Met een geschikte televisie! Samsung, LG, Loewe. (Of een met Android-TV). Je hebt toch wel een smart tv?
  • Met een ontvanger van kpn. De eerste is nota bene gratis! (binnen het kpn tv abonnement)

NLziet gebruiken én kpn tv aanhouden is je eigen keuze. 

Als je kpn tv beëindigd kun je alleen NLziet aanhouden. Dat bespaart meer dan NLziet kost.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Goed dat je nog even komt verduidelijken dat het gaat om Airplay. Om dit mee te kunnen nemen naar de ontwikkelaars heb ik nog wel wat meer informatie nodig. Hopelijk kun je mij nog meer vertellen. 

• Krijg je een foutmelding te zien als je de stream probeert te sturen naar je Apple TV? Of als je dat niet ziet, wat gebeurt er dan wel precies. Zie je wel het Airplay logo? Wat gebeurt er als je daar op klikt? 
  • Welke iOS versie staat er exact op je iPad en iPhone? 
  • Welke KPN TV+ app versie staat er op je apparaten? 

Helaas kunnen we in deze kwestie je niet iets vergoeden. Het gebruik van de KPN TV+ app is een gratis service (als je een TV-abonnement hebt) en we doen ons best om dit zo goed mogelijk te laten werken. Zoals PeterG hierboven aangeeft kun je altijd nog van de tv-ontvanger gebruik maken of gratis de app op je smart tv installeren.