Skip to main content

Bij alle nieuwe toepassingen van kpn tv moet er een duurder abonnement afgesloten worden. Jammer dat KPN ook abonnees die al heel lang betalen voor internet en tv ook meer moeten gaan betalen voor de nieuwere technieken.

Is IPTV een oplossing.

 

Groeten

Is IPTV illegaal? (Bron:fiod.nl)

 

In het kort? De techniek is volkomen legaal, alleen wanneer je programma’s gaat kijken waar je een licentievergoeding voor moet betalen (praktisch elk programma of film) dan ben je strafbaar bezig.


Canal Digitaal levert wel legale IPTV aan: https://www.canaldigitaal.nl/blog/posts/wat-is-iptv/ (geen ervaring mee, maar gok zelfde als KPN TV+ / Ziggo's Mini ontvanger / Odido's TV ontvanger)

NLZIET is ook een soort van IPTV denk ik? Kan je iig ook kosten op besparen.

Of als je een Smart TV hebt / Chromecast: Gebruik NPO Start voor NPO 1, 2 3 gratis te kijken. Videoland abonnement voor RTL zenders en Talpa zenders weet ik eigenlijk geen alternatief voor, behalve kijk.nl.

En/of casten. net zoals je bijvoorbeeld met radio kan doen.


TV+ is inderdaad 2,50 duurder dan iTV.

Maar: het noodzakelijke internet abonnement is veel meer dan 2,50 minder dan de vorige propositie.

Per saldo is het echt goedkoper dan bijvoorbeeld Alles in 1 Instap en Standaard. Zelfs dan Hussel.

Kijk je niet veel meer dan de Nederlandse publieke en commerciële zenders? Dan is alleen vast internet van kpn en tv via NLziet misschien wel wat voor jouw.

Ik zal een IPTV dienst die 1000-en zenders voor vaak nog geen 20 euro per maand bieden niet promoten.

Volkomen legaal NLziet en Canaldigitaal (via app ook voor smart-tv).


Bedankt allemaal.