Skip to main content

Terugkerend probleem.

 

Oplossing?

 

T

 

Hallo @Tacitus ,

Ben jij toevallig nu ergens in het buitenland?

Je post dit bericht midden in de nacht en ik heb de gids even gecheckt: Op die uren staan er geen programma’s in de gids. Nu overdag (bijna 7.30) wel weer gewoon. 


Even je VPN uitzetten 😉


Even je VPN uitzetten 😉

Gelet op de achtergrond (daglicht) vermoed ik dat @Tacitus ergens in het westen van de USA is of nog verder weg zit.,


Op vakantie in California. Stel het op prijs dat jullie zo serieus naar de foto gekeken hebben.  Waarom staan er ‘s nachts in Nederland geen programmas in de gids? Het is op die manier niet mogelijk een uitzendig terug te kijken op de laptop. Heeft naar mij mening niks te maken met VPN.

Echter, op de Andoid app staat de gids er altijd, day or night.

Begrijp er geen ruk van.

T


Tsjaa, ik kijk werkelijk nooit TV ‘s-nachts. 
 

Maar volgens de programmering mis ik ook niet veel. Af-en toe een journaal, wat herhalingen en heel veel Teleshopping. 
 

Wat ik dan wel doe? Ik slaap! 
 

Overigens kun je in de USA officieel geen gebruik maken van deze website. Hoorde ik nu iemand VPN roepen??


Met de website lijkt het niet helemaal goed te gaan als de tijd in je pc niet gelijk is aan de website ( NL tijd). Er loopt hier ook ergens een topic van iemand in Portugal. 

Of de gids s nachts in de website staat. Mag je toch wel verwachten. Heb 'm zo laat, euh vroeg, nooit aan op de laptop. Zal vannacht eens kijken tijdens een pitstop. 


Jaren 60. 

Benieuwd naar de pitstop research.

De gids flikkert even aan dan een refresh en blanco.

Als klant van de PTT sinds 1988, moeten ze wel naar je luisteren, PeterG.

 

T


Of de gids s nachts in de website staat. Mag je toch wel verwachten. Heb 'm zo laat, euh vroeg, nooit aan op de laptop. Zal vannacht eens kijken tijdens een pitstop. 

@PeterG 

Hoef je geen pitstop voor te maken. Je kunt de gids voor de komende nacht nu al oproepen via de website. Ziet er weer behoorlijk leeg uit. Af-en toe staat er een programma, maar er is zeker geen volledig aanbod. Heel veel Tommy’s Teleshopping. Dat moet wel heel populair zijn….


In de foto zie ik 15:30 uur. Dan mag je verwachten dat de npo en overige getoonde zenders wel aanbod hebben. 

@Noordzee , @Tacitus .

Ik denk toch dat het met de tijd van de website ( NL/EU) en die van de laptop ( USA neem ik aan) te maken heeft. De website is voor gebruik in EU gemaakt. 


Ja, uiteraard is 15.30 de plaatselijk tijd in Californie. Vandaar dat er daglicht te zien is op de foto. Maar wat ik bedoel is dat er op in de gids op tv.kpn.com tussen 0.00 en 6.00 (Nederlandse tijd) ook in NL niet veel info te zien is. En die website werkt inderdaad alleen binnen de EU. Ook al niet meer in de UK, zoals ik de afgelopen zomer heb kunnen uittesten. Daar kon ik geen Nederlandse TV kijken, los van BVN op internet.

Gelijk een tip voor @Tacitus , check deze website:

https://www.bvn.tv

Kun je in de USA toch nog 24 uur per dag naar Nederlandse TV kijken.  


Opgelost. Als de klok middernacht slaat in Nederland, is het hier nog middag de vorige dag. De gids goes blank.

Als ik op mijn laptop de tijd en datum verander naar een paar seconden na middernacht locale tijd de volgende dag, komt de gids weer tevoorschijn.

Ook als ik de Nederlanse tijd op mijn computer zet, is de gids aktief.

Waarom, who knows. Programming glitch van de KPN. 

Maar nu weet ik wat ik moet doen om de Eredivisie terug te kijken.

 

Dank aan allen voor de prima suggesties.

T


Ah, mooi dat je een workaround voor buiten de E.U. hebt gevonden.


Opgelost. Als de klok middernacht slaat in Nederland, is het hier nog middag de vorige dag. De gids goes blank.

...

Ook als ik de Nederlanse tijd op mijn computer zet, is de gids aktief.

Waarom, who knows. Programming glitch van de KPN. 

Dit issue is al jaren bekend en nog altijd is er door kpn niets mee gedaan.

Hoe moeilijk kan het zijn om rekening te houden met de tijdzone waarin de cliënt zich bevindt. 😖