Skip to main content
Beantwoord

Tv kijken in camper met wifi en kpn app. Chromecast nodig?

  • 15 September 2021
  • 3 reacties
  • 946 keer bekeken

Andere camper aangeschaft en we willen absoluut geen schotel. Soms tv kijken binnen Europa zou prettig zijn. Digitenne is daarvoor veel te duur. Vaak is er goede WiFi op camperplaats. Wat heb ik nodig om op tv van 12v gebruik te maken van KPN app? Ik lees: dat kunt u op toestel zien in de app store. Maar ik wil het weten voordat ik tv aanschaf. Is er een lijstje welke tv dat kan? Of kan ik tv uitbreiden met Bob Xiaomi stick of Chrome cast en dan de app gebruiken? 

Online kan ik niets vinden en in de winkel weten ze het niet... Waar is de expert? Hier?

De iTV app op.een smart TV werkt alleen vanaf het eigen thuisnetwerk en is dus niet geschikt voor in de camper.

Een Android televisie (met ingebouwde Chromecast) of een losse Chromecast zal wel gaan werken maar let op, ook dan kan het nog zo zijn op dat het wifi netwerk van de camperplaats zogenaamde "STA isolation" geimplementeerd is waardoor jouw mobiele telefoon en die Chromecast elkaar niet kunnen vinden.

Zelf gebruik ik bij buitenlandse zakenreizen vaak een travelroutertje waarmee ik via 2.4GHz wifi een verbinding maak met het netwerk van het hotel en vervolgens mijn Chromecast, telefoon en tablet weer aansluit op de 5GHz wifi van dat travelroutertje.

Ik gebruik daarvoor een GL-iNet AR750.

Wel is het zo dat je bij elke camperplaats weer wat werk zult hebben om de wifi verbinding voor die camperplaats in dat travelroutertje in te stellen.


Momenteel kijk ik tv via de browser in Chrome op de laptop. Kijken met Chromecast is dus niet vergelijkbaar? Ben een leek op dat gebied. 


Momenteel kijk ik tv via de browser in Chrome op de laptop. Kijken met Chromecast is dus niet vergelijkbaar? Ben een leek op dat gebied. 

Dat zijn inderdaad twee verschillende dingen.

Zolang je niet gaat casten en dus gewoon op de laptop, telefoon of tablet zelf televisie kijkt, zal het geen enkel probleem zijn om via de wifi van de camperplaats televisie te kijken (mits de wifi snel genoeg is). Als je echter gaat casten dan komt die "STA isolation" om de hoek kijken waardoor de Chromecast niet gevonden kan worden.