Skip to main content

Kan geen tv kijken in Duitsland. Na openen van mijn app, krijg ik het normale beeld. Echter als ik klik op ‘live kijken’ krijg ik de melding: inhoud alleen af te spelen in de eu.

volgens mij ligt Duitsland in de eu.

gebeld met KPN echter geen resultaat. Locatievoorzieningen staat aan, echter ik zie in de lijst waar je de locatievoorzieningen per app kunt regelen geen KPN app staan.

overigens gaat het over een iPad Pro 2e generatie

Heb je de ipad al een keer uit en weer aan gezet? 


Ja al 2 x


Maakt u verbinding met het mobiele netwerk? Of gebruikt u WiFi van hotel/vakantiepark ofzo?

U gebruikt geen VPN?


Wifi van Hotel, ook geprobeerd met 4G beiden geen resultaat. Overigens ook op Iphone niet.

 


@GeenenP kun je het eens via de browser proberen

:https://tv.kpn.com/

 

nog even voor de zekerheid. dit is op alle zenders?


Dicht bij de Nederlandse grens? Het ontvangstbereik in dat gebied met een KPN abonnement is daar vaak echt waardeloos. Je kan dan hier eindeloos veel gepapegaaide niet functionerende help adviezen vinden of krijgen, maar die zijn waarschijnlijk nooit echt onderzocht, alleen maar gepapegaaid dus.  

In jouw geval kan de de enige oplossing die dan wel werkt, een simkaart van een andere provider, die niet met het KPN netwerk werkt, in je telefoon stoppen functioneert jammer genoeg dan ook niet. 


Als jij via de wifi van het hotel naar whatsmyip.org gaat, welk IP adres wordt daar dan getoond?


antwoord: Erwin van KPN, ja dat is op alle zenders. Het vreemde is dat als ik de inlog gewoon welkom wordt geheten met mijn naam, dus op zich heb ik contact met KPN. Vervolgens kies ik een willekeurige zender en krijg dan het bericht dat in alleen binnen de eu kan kijken. Ik ga volgende maand op vakantie, als het dan niet opgelost is ga ik terug naar Ziggo.


Edwin: ja ik heb ook via de browser geprobeerd met hetzelfde resultaat: U kunt alleen binnen de eu kijken

 

 


Wat is nu dat IP adres als je via de wifi van het hotel aangesloten bent?


Ben nu niet meer in het hotel, inmiddels thuis.


Krijg een gisteravond een mail dat wjb een antwoord heeft, ga naar het forum en zie geen antwoord????


De reactie van WJB is door een moderator als "het antwoord" aangemerkt. Daar heeft u een mailtje van gekregen. 


Krijg een gisteravond een mail dat wjb een antwoord heeft, ga naar het forum en zie geen antwoord????

Ja, excuus voor de verwarring.  Wij geven zo veel mogelijk best answer.  In jouw geval heb ik dat gedaan omdat @wjb 's voorlopig de beste suggestie is. Stel jij was nog wel in Duitsland geweest dan was een ip adres heel handig geweest want dan hadden we kunnen kijken of er ergens een fout in de ip-registratie is gemaakt. 

Mocht je tzt weer daar zijn.  Kun je altijd hier weer reageren.   Voorlopig is dit ook het advies aan eventuele meelezers die last hebben van hetzelfde issue om een eigen topic aan te maken en het ip adres te vermelden.

 


Krijg een gisteravond een mail dat wjb een antwoord heeft, ga naar het forum en zie geen antwoord????

Ja, excuus voor de verwarring.  Wij geven zo veel mogelijk best answer.  In jouw geval heb ik dat gedaan omdat @wjb 's voorlopig de beste suggestie is. Stel jij was nog wel in Duitsland geweest dan was een ip adres heel handig geweest want dan hadden we kunnen kijken of er ergens een fout in de ip-registratie is gemaakt. 

Mocht je tzt weer daar zijn.  Kun je altijd hier weer reageren.   Voorlopig is dit ook het advies aan eventuele meelezers die last hebben van hetzelfde issue om een eigen topic aan te maken en het ip adres te vermelden.

 

Nu maak je mij nieuwsgierig Erwin, waarom zou een IP adres van een hotel in Duitsland niet in de EU zone liggen? Want dat impliceert het nu als antwoord gemarkeerde reply eigenlijk voor iedereen die het antwoord hierop niet kent. 

Los nog van het feit dat de vragensteller hier heeft gezegd dat hij/zij het ook met 4G heeft geprobeerd. 

 


Beste Erwin, IP adres van het hotel heeft m.i. niks met het probleem te maken, immers als ik de KPN TV+ app open wordt ik direct welkom geheten met: Hallo Peter en zie ik hetzelfde dan datgene wat ik thuis p tv ook zie. Pas als ik een zender selecteer om deze te bekijken, krijg ik de melding dat “dit programma buiten de eu niet bekeken kan worden” Zowel via de hotel wifi als via 4 G krijg ik dit bericht.

Ik heb e.e.a. ook via “Mijn KPN” ingestuurd maar nog geen reactie ontvangen. Over 3 weken vertrek ik op vakantie naar Italië en zou het zeer op prijs stellen dat het probleem is opgelost. Mocht dit niet het geval zijn dan ga ik weer terug naar mijn vorige provider. 

Met vriendelijke groet,

Peter


Beste Erwin, IP adres van het hotel heeft m.i. niks met het probleem te maken, immers als ik de KPN TV+ app open wordt ik direct welkom geheten met: Hallo Peter en zie ik hetzelfde dan datgene wat ik thuis p tv ook zie. Pas als ik een zender selecteer om deze te bekijken, krijg ik de melding dat “dit programma buiten de eu niet bekeken kan worden”.

Buiten de EU kan je alles doen met de TV(+) app behalve televisie kijken. Het enige verschil tussen het gebruik van de TV(+) app binnen en buiten de EU is dat je buiten de EU geen televisie kunt kijken. Je kunt a.d.h.v. van jouw bevinding dus niet stellen dat het niet aan het IP adres zou kunnen liggen.

 

Zowel via de hotel wifi als via 4 G krijg ik dit bericht.

Dat je via 4G ook deze melding krijgt zou erop kunnen duiden dat de locatiebepaling niet goed gaat.

Maar ook dan zou het gewoon goed moeten gaan via wifi immers bij een wifi aansluiting wordt er geen gebruik gemaakt van de locatiebepaling, dan zou puur en alleen het IP adres leidend moeten zijn.

Er zijn via het wifi netwerk van het hotel twee oorzaken mogelijk.

  1. Het IP adres van het hotel is foutief (als buiten de EU) geregistreerd.
  2. Het hotel maakt gebruik van een VPN verbinding of een bedrijfsnetwerk dat via een server buiten de EU loopt.

Beste Erwin, IP adres van het hotel heeft m.i. niks met het probleem te maken, immers als ik de KPN TV+ app open wordt ik direct welkom geheten met: Hallo Peter en zie ik hetzelfde dan datgene wat ik thuis p tv ook zie. Pas als ik een zender selecteer om deze te bekijken, krijg ik de melding dat “dit programma buiten de eu niet bekeken kan worden”.

Buiten de EU kan je alles doen met de TV(+) app behalve televisie kijken. Het enige verschil tussen het gebruik van de TV(+) app binnen en buiten de EU is dat je buiten de EU geen televisie kunt kijken. Je kunt a.d.h.v. van jouw bevinding dus niet stellen dat het niet aan het IP adres zou kunnen liggen.

 

Zowel via de hotel wifi als via 4 G krijg ik dit bericht.

Dat je via 4G ook deze melding krijgt zou erop kunnen duiden dat de locatiebepaling niet goed gaat.

Maar ook dan zou het gewoon goed moeten gaan via wifi immers bij een wifi aansluiting wordt er geen gebruik gemaakt van de locatiebepaling, dan zou puur en alleen het IP adres leidend moeten zijn.

Er zijn via het wifi netwerk van het hotel twee oorzaken mogelijk.

  1. Het IP adres van het hotel is foutief (als buiten de EU) geregistreerd.
  2. Het hotel maakt gebruik van een VPN verbinding of een bedrijfsnetwerk dat via een server buiten de EU loopt.

Als je Keihard het IP adres van je telefoon gebruikt. Dat lijkt mij link dat een hotel dat kan, dat is dan best een gigatisch veiligheidsrisico van een KPN telefoon. Voor mij klinkt dit net als het gemarkeerde antwoord dat het wifi adres iets te maken zou hebben met de telefoonverbinding als klinkklare onzin. Maar ja zal wel weer in de KPN antwoorden database gaan en gebruikers krijgen dan pas een oplossing als ze naar een andere provider gaan. 


Voor mij klinkt dit net als het gemarkeerde antwoord dat het wifi adres iets te maken zou hebben met de telefoonverbinding als klinkklare onzin.

Is er dan iemand die dat beweert?

En de mogelijke oorzaken die ik in mijn vorige bericht heb gegeven zijn absoluut juist.


Voor mij klinkt dit net als het gemarkeerde antwoord dat het wifi adres iets te maken zou hebben met de telefoonverbinding als klinkklare onzin.

Is er dan iemand die dat beweert?

En de mogelijke oorzaken die ik in mijn vorige bericht heb gegeven zijn absoluut juist.

Dus even recapituleren:

Volgens jou kan een hotel als iemand via Google op zijn mobile 4g telefoon direct een verbinding maakt met KPN.com (ook in Nederland dus) hierop de verbinding over nemen als een soort proxy en dat via zijn eigen Wifi verbinding verder behandelen. (De auteur heeft diverse malen geschreven dat het ook hierom gaat).


Volgens jou kan een hotel als iemand via Google op zijn mobile 4g telefoon direct een verbinding maakt met KPN.com (ook in Nederland dus) hierop de verbinding over nemen en dat via zijn eigen Wifi verbinding als een soort proxy overnemen. (De auteur heeft diverse malen geschreven dat het ook hierom gaat).

Hoe kom je daar nu toch bij, dat heb ik toch nergens beweerd?

Ik heb het over de situatie dat de telefoon via de wifi van het hotel met Internet verbonden is en niet rechtstreeks met Internet verbonden is via 4G.


Volgens jou kan een hotel als iemand via Google op zijn mobile 4g telefoon direct een verbinding maakt met KPN.com (ook in Nederland dus) hierop de verbinding over nemen en dat via zijn eigen Wifi verbinding als een soort proxy overnemen. (De auteur heeft diverse malen geschreven dat het ook hierom gaat).

Hoe kom je daar nu toch bij, dat heb ik toch nergens beweerd?

Ja maar dan kan een moderator beter het antwoord veranderen in. Ergens op de wereld schijnt vandaag de zon. Het was namelijk de vraag waarom het via 4G niet werkte. 


Volgens jou kan een hotel als iemand via Google op zijn mobile 4g telefoon direct een verbinding maakt met KPN.com (ook in Nederland dus) hierop de verbinding over nemen en dat via zijn eigen Wifi verbinding als een soort proxy overnemen. (De auteur heeft diverse malen geschreven dat het ook hierom gaat).

Hoe kom je daar nu toch bij, dat heb ik toch nergens beweerd?

Ja maar dan kan een moderator beter het antwoord veranderen in. Ergens op de wereld schijnt vandaag de zon. 

Als de telefoon, zoals @GeenenP aangegeven heeft, via het wifi netwerk van het hotel met Internet verbonden is, dan is het van wezenlijk belang om te bekijken of het IP adres waarmee je dan met Internet verbonden bent zich binnen de EU bevindt. Je gebruikt dan immers het IP adres van het hotel om met de servers van KPN te communiceren.


Volgens jou kan een hotel als iemand via Google op zijn mobile 4g telefoon direct een verbinding maakt met KPN.com (ook in Nederland dus) hierop de verbinding over nemen en dat via zijn eigen Wifi verbinding als een soort proxy overnemen. (De auteur heeft diverse malen geschreven dat het ook hierom gaat).

Hoe kom je daar nu toch bij, dat heb ik toch nergens beweerd?

Ja maar dan kan een moderator beter het antwoord veranderen in. Ergens op de wereld schijnt vandaag de zon. 

Als de telefoon, zoals @GeenenP aangegeven heeft, via het wifi netwerk van het hotel met Internet verbonden is, dan is het van wezenlijk belang om te bekijken of het IP adres waarmee je dan met Internet verbonden bent zich binnen de EU bevindt. Je gebruikt dan immers het IP adres van het hotel om met de servers van KPN te communiceren.

Wifi van Hotel, ook geprobeerd met 4G beiden geen resultaat. Overigens ook op Iphone niet.

Of denk je dat iedereen dom is?

 


Ik weet niet waar je naartoe wilt @dommeke , maar de initiële vraag van @GeenenP gaat mijns inziens toch echt over televisie kijken via het wifi netwerk van het hotel. Dat hij het ook via 4G geprobeerd heeft staat daar volgens mij los van.

En nogmaals, ik heb het daarom dan ook alleen over kijken via de wifi van het hotel en dan zijn die twee mogelijke oorzaken wel degelijk van toepassing.


Reageer