Skip to main content

Kan geen tv kijken in Duitsland. Na openen van mijn app, krijg ik het normale beeld. Echter als ik klik op ‘live kijken’ krijg ik de melding: inhoud alleen af te spelen in de eu.

volgens mij ligt Duitsland in de eu.

gebeld met KPN echter geen resultaat. Locatievoorzieningen staat aan, echter ik zie in de lijst waar je de locatievoorzieningen per app kunt regelen geen KPN app staan.

overigens gaat het over een iPad Pro 2e generatie

Inmiddels nadert het moment dat ik op vakantie ga, ik ben bang dat ik het zonder tv moet doen. Als dit zo is zal ik direct na mijn vakantie terug gaan naar Ziggo. Jaren op vakantie geweest nooit een probleem gehad. Ik heb geen verstand van deze materie, weet alleen dat ik bij Ziggo zowel op 4G als via wifi, waar dan ook altijd kon kijken wat en wanneer ik wilde.

Ook het feit dat ik niks hoor via KPN zelf valt me vies van hun tegen.

Ik wacht dus maar lijdzaam af.

 


@GeenenP ik zou dan toch eerst de community van Ziggo bezoeken ook gebruikers van die app lopen momenteel tegen vreemde problemen aan. Zoals campings en hotels waarvan de internet verbinding via Zwitserland loopt waardoor de verbinding buiten de EU/EER valt. 

Wat verwacht u van KPN te horen? Zonder het eerder gevraagde ip adres toen het probleem speelde kan er eigenlijk niks worden geadviseerd.

 

Nu lees ik dat er een Ipad wordt gebruikt binnen IOS kan er in het kader van de veiligheid een wissende mac adres worden ingesteld die mogelijkheid kan ook het door u ondervonden gedrag tot gevolg hebben.

https://www.iculture.nl/tips/willekeurige-mac-adressen/

 

Mijn advies is zet dat uit om problemen te voorkomen.


Ik weet niet wie Rowi is, maar het probleem heeft niks met het IP-adres van het hotel te maken, het probleem trad ook op als ik via 4G probeerde tv te kijken, ook buiten het hotel lukte dit niet. Wat mij stoort aan het geheel dat ik inmiddels 5 weken met KPN tracht in contact te komen en taal nog teken van hun zie. Verder is het probleem niet alleen op mijn iPad aanwezig maar ook op mijn iPhone. Straks zal wel iemand reageren die beweerd dat het aan Apple ligt. Feit is dat ik elk jaar 3 x op vakantie ga naar het buitenland, ik al jaren via Ziggo geen enkel probleem heb ondervonden, zelfs eind februari van dit jaar in de bergen van de Dolomieten perfect op elk gewenst moment tv kon kijken. In maart over ben gestapt naar KPN sinds die tijd gedonder heb. Vind je het vreemd dat ik concludeer dat het probleem bij KPN ligt?

groetjes

 

 


Ik weet niet wie Rowi is, ...

Als jij tot voor kort abonnee van Ziggo was dan moet je toch eigenlijk wel weten wie @Rowi. is. 😉

Welke versie van de TV+ app heb jij op jouw iPhone en iPad?


Versie 08.47.01-iOSprod


Als jij nu op jouw iPhone via 4G met de TV+ app televisie gaat kijken, lukt dat dan?


Ja geen probleem


Ja geen probleem

Dan mag dat elders in de EU (EER) ook geen probleem zijn.


Grapje zeker, dit hele verhaal gaat over tv kijken in het buitenland ik zit nu thuis in Nederland


Grapje zeker, dit hele verhaal gaat over tv kijken in het buitenland ik zit nu thuis in Nederland

Nee, dat is geen grapje. Als je via 4G televisie kijkt dan wordt m.b.v. de locatiegegevens bepaald of je je binnen de EU (EER) bevindt. Daarin is Nederland niet anders dan elk ander land binnen de EU (EER).


Kijk naar mijn eerste bericht. Kort; ik ben in Duitsland op vakantie, wil tv kijken lukt niet via wifi in het hotel ook niet via 4 G in het hotel noch buiten het hotel via 4G, en dat op zowel mijn iPad als op mijn iPhone. Dus er zit ergens wat fout. In Duitsland contact gehad met KPN die geen oplossing voor me hadden, vandaar dit probleem opnieuw aangekaart bij KPN, nog steeds geen bericht! En via dit forum. Dus je begrijpt dat ik je antwoord niet serieus kan nemen. Ik ga nu verder met de wedstrijd op het EK, kijk morgen wel of er iets zinnigs voorbij komt. Groet 


Kijk naar mijn eerste bericht. Kort; ik ben in Duitsland op vakantie, wil tv kijken lukt niet via wifi in het hotel ook niet via 4 G in het hotel noch buiten het hotel via 4G, en dat op zowel mijn iPad als op mijn iPhone. Dus er zit ergens wat fout.

En toch zou er geen verschil mogen zijn tussen kijken via 4G in Nederland en kijken via 4G elders in de EU/EER.


Locatievoorzieningen staat aan, echter ik zie in de lijst waar je de locatievoorzieningen per app kunt regelen geen KPN app staan.

Daar is de foutenbron. Volgens de beschrijving, wordt de locatie mogelijk verzameld, misschien vraagt de KPN App bij installatie niet naar de toestemming van Locatie

https://apps.apple.com/nl/app/kpn-tv-app/id453092149

De volgende gegevens, die mogelijk worden verzameld maar niet zijn gekoppeld aan je identiteit, kunnen worden gebruikt voor de volgende doeleinden:

Analyses

Gebruiks­gegevens

  • Product-interactie

App-functionaliteit

Locatie

  • Ruwe locatie

Diagnostiek

  • Crash-gegevens
  • Prestatie­gegevens

Locatievoorzieningen staat aan, echter ik zie in de lijst waar je de locatievoorzieningen per app kunt regelen geen KPN app staan.

Daar is de foutenbron. Volgens de beschrijving, wordt de locatie mogelijk verzameld, misschien vraagt de KPN App bij installatie niet naar de toestemming van Locatie

En als je die niet verleend hebt dan zal de app daar alsnog om vragen.

Overigens is dat ook niet de oorzaak immers dan zou via 4G hier in Nederland ook geen televisie gekeken kunnen worden.


Ik heb alleen een ipad wifi only en ik ga echt geen kpn app erop installeren, bij android en wifi aan vraagt de app met locatie service uitgeschakeld helemaal niet naar toestemming, de toestemming voor locatie heb ik ook ingetrokken. Maar het werkt gewoon.


 Vind je het vreemd dat ik concludeer dat het probleem bij KPN ligt?

Nee dat vind ik niet vreemd het is zelfs begrijpelijk. 

Ik weet niet wie Rowi is, maar het probleem heeft niks met het IP-adres van het hotel te maken, het probleem trad ook op als ik via 4G probeerde tv te kijken, ook buiten het hotel lukte dit niet.

Ik ben oud Ziggo klant wat er verder niet toe doet. Omdat het probleem ook via 4G optreed noem ik bewust het wisselende mac adres want dat heeft niets met het IP adres of de locatie instelling te maken.

Ik lees nu dat het thuis via een data verbinding goed gaat dan gaat mijn gedachte betreffende dat Mac verhaal ook niet op.

 


...bij android en wifi aan vraagt de app met locatie service uitgeschakeld helemaal niet naar toestemming, de toestemming voor locatie heb ik ook ingetrokken. Maar het werkt gewoon.

Klopt, zoals ik al eerder gezegd heb wordt de locatieservice alleen gebruikt bij televisiekijken via 4G. Als er via wifi televisie gekeken wordt dan is alleen het IP adres bepalend of het apparaat zich binnen of buiten de EU bevindt. Dit is ook waarom KPN pro-actief de IP adressen van VPN services blokkeert.


@Rowi. Vermoedelijk met IPV6/IPV4 probleem. Afhankelijk van APN krijgt je bij roaming geen IPV6 of helemaal geen data verbinding


@Rowi. Vermoedelijk met IPV6/IPV4 probleem. Afhankelijk van APN krijgt je bij roaming geen IPV6 of helemaal geen data verbinding

IPv6 is niet benodigd.

Of een telefoon nu alleen een IPv4 adres heeft of zowel een IPv4 adres als een IPv6 adres maakt niet uit, in beide situaties hoort de app gewoon te werken.


Reageer