Skip to main content

Hallo,

Waarom krijg ik en melding als ik tv wil kijken op mijn chromecast en dan de telefoon op hotspot zet. 

Krijg dan de melding dat ik in mijn thuis netwerk omgeving moet zitten.  

Ik zit dan toch in mijn netwerk alleen via de telefoon.  En op het zelfde factuur adres is. 

 

Beetje raar.  Meer mensen hier last van.  Want casten van mijn telefoon naar de Chromecast werkt wel. 

Hallo,

Waarom krijg ik en melding als ik tv wil kijken op mijn chromecast en dan de telefoon op hotspot zet. 

Krijg dan de melding dat ik in mijn thuis netwerk omgeving moet zitten.  

Ik zit dan toch in mijn netwerk alleen via de telefoon.  En op het zelfde factuur adres is. 

 

Beetje raar.  Meer mensen hier last van.  Want casten van mijn telefoon naar de Chromecast werkt wel. 

Omdat de "tv" app alleen voor thuis gebruik toegestaan is. De app op de chromecast valt hier ook onder. Dit is gedaan om het delen van tv abonnementen tegen te gaan. 

Buiten je huis kun je in europa alleen gebruik maken van de app op een mobiele toestel zoals je telefoon, tablet en laptop.


Wat en stomme regeling is dat.  Betaal er toch grof geld voor. 


Wat en stomme regeling is dat.  Betaal er toch grof geld voor. 

Waarom denk je dat je ervoor betaalt?

Als je nu bijvoorbeeld €1,50 per maand voor die smart-TV app zou betalen dan zou ik je gelijk geven maar dat is niet het geval. Buitenshuis kijken is echt voorbehouden aan de apps op telefoon, tablet en via de site. M.a.w. op kleine schermen voor persoonlijk gebruik en niet op grote schermen voor gezamenlijk gebruik.