Skip to main content

Zit momenteel tv te kijken (Dicovery Science) via tv.kpn.com (op een Windows 10PC met up-to-date Firefox browser). Gisteren werkte deze combinatie vlekkeloos. Nu is he bijna huilen met de pet op. Beel valt regelmatig weg en wordt dan zwart. Zijn er weer problemen met die streamert ?

 

Ter aanvulling na de zoveelste blackout: De ondertiteling blijft staan, beeld wordt zwart, geluid val stil. Dan kom eerst geluid weer terug, dan het beeld weer.

Ha @barts, irritant probleem! Ik weet niet van algemene problemen op dit moment, dus hoe staat het er nu voor? Wellicht dat er toch iets aan de hand was. Je kunt altijd eens proberen om de cookies etc. te verwijderen én te testen of het op een ander apparaat wel werkt. 


Ha @barts, irritant probleem! Ik weet niet van algemene problemen op dit moment, dus hoe staat het er nu voor? Wellicht dat er toch iets aan de hand was. Je kunt altijd eens proberen om de cookies etc. te verwijderen én te testen of het op een ander apparaat wel werkt. 

Ik kijk nu op hetzelfde apparaat, zelfde zender, geen wijzigingen in netwerk aan deze kant. Conclusie: slechte beeldkwaliteit van KPN kant. Sorry, maar dit soort hapreingen heeft echt 0,0 met cookies te maken

Ik denk zelf dat met een klein beetje sneeuw (echte sneeuw) KPN geen stabiel beeld kan doorgeven. Deze zender is veel vaker een probleem.

 


Nu ook weer… zwart .. maar nu tot er een statisch beeld komt “Deze zender is momenteel niet beschikbaar. Een ogenblik geduld aub” … een minuut of 2 en dan komt het beeld weer terug


Probeer eens een andere browser. Naar mijn ervaring werkt het het beste in Edge Chromium en Google Chrome.

Hier nu 5 minuten Discovery Science aan via tv.kpn.com, w10, Google Chrome, en geen storing in die zender. Het is dus geen generiek probleem.


Gisteren was het veel erger dan vandaag. Met 5 minuutjes kun je dat niet bepalen.


Inmiddels 10 minuten storing vrij.


Zoals ik al zei het was gisteren veel erger dan vandaag. Vandaag kreeg ik ook een “foto” van 2 personen op een bank met de melding “Deze zender is momenteel niet beschikbaar. Een ogenblik geduld aub”. Die komt toch echt van KPN, maar stug volhouden… probeer eens een andere browser 😩


En nu hier 21 minuten vloeibaar Discovery Science… 😀

Ik haak weer ff af 😎


Heb je gezien dat ik dit item GISTEREN heb gepost ?  én dat er  vandaag weer een langere storing was ?
Is ook zeker niet de eerste keer dat deze zender veel, vaak, regelmatig, soms storing heeft.


Ik heb voor de aardigheid even terug gekeken….

Discovery science:  What could possibly go wrong? Trash can rocketeers

Gisteren 10:24 . 48m

Na 28:36 is zelfs bij het terugkijken een zwart beeld.

Nog meer info nodig om bij KPN zélf inhouse te kijken waarom dat is ? Ik neem aan dat jullie alle fouten van de streamers loggen ?


Ha @barts, excuses voor de late reactie! Ik heb verder geen andere signalen gezien voor deze en ben benieuwd of jij hier nog wel steeds last van hebt. Zo ja, kan je dan nog twee concrete voorbeelden van max. 5 dagen oud delen? Of ervaar je het ook op andere zenders? En heb jij je pc bekabeld aangesloten? Maakt dit nog een verschil?


Nou het enigste wat ik nu (6 dagen later) nog kan beamen is dat mijn PC bekabeld is aangesloten.

Via het TV kastje merk ik ook dat er zeer regelmatig de onderst regels grijze blokjes laten zien. Ik begin daarvan het vermoeden te krijgen dat dat een decoding probleem in het kastje is, omdat ik die weer niet zie in de online streams op de PC. Als ik er aan denk zal ik eens zien of ik een foto kan maken