Skip to main content
Vraag

Tv.kpn.com geeft een grijs scherm, cookies verwijderen helpt tijdelijk

• December 12, 2025
  • 30 reacties
  • 206 keer bekeken

Sinds kort (paar dagen) kan ik geen KPN TV (tv.kpn.com) openen, het probeert wel in te loggen maar accepteert blijkbaar de opgeslagen cookies niet meer, dit in Edge wat altijd zonder problemen lange tijd werkte, het loopt vast met een grijs beeld, beide inlogmethoden geprobeerd, KPN ID en abonnement nummer.

Enige manier om in te loggen is, eerst cookies verwijderen, instellen dat cookies worden verwijdert na afsluiten Edge en dan Edge opnieuw opstarten/KPN TV inloggen, maar dan ben ik al mijn favorieten steeds kwijt.

Opnieuw in settings aangeven om geen cookies te verwijderen resulteert de volgende opstart naar KPN TV in wederom een grijs scherm.

Dit is plots klap begonnen zonder zelf veranderingen aan te brengen in Edge, Chrome geprobeerd wat geen inlog problemen geeft maar dit loopt niet lekker met bepaalde zenders, vast beeld/ hapert e.d.

Gebruik windows 11 met de laatste update.

30 reacties

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • December 12, 2025

@SanJM wellicht heb je hier iets aan als je op als je modem 12 hebt zoniet welk modem heb je precies 

• Auteur
  • Topper
  • December 12, 2025

Heb zelf een Experia V10, ben nu 11 maanden bij KPN en nooit dit eerder gehad.

Niets veranderd op de Experia box en bereik in dit geval KPN TV via een Windows 11 computer met Edge browser of via de TV app die je kan installeren via Edge, met Chrome heb ik dit probleem niet, cookies kunnen dan wel bewaard blijven zodat favorieten ook bewaard blijven en in 1 stap inlogt zonder iets in te hoeven geven.

M.a.w. heb het gevoel dat dit niet aan de Experia Box ligt, meer aan Edge of KPN die inloggen via cookies niet (meer) accepteert, moet eerst cookies verwijderen voordat ik weer kan inloggen maar dan natuurlijk mijn instellingen en favorieten kwijt ben.

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • December 12, 2025

Zie hier kennisbank voor het v10 modem

• Auteur
  • Topper
  • December 12, 2025

Thanks Jimmy voor de reactie, alle respect maar probleem ligt niet aan/ in de Experia Box, heb mijn “eigen” netwerk via DMZ totaal los staan van de V10 box, vergelijkbaar met een bridge mode.

Zoals gezegd in andere browsers kan ik gewoon zonder problemen d.m.v. cookies KPN TV openen zonder in te loggen en blijven favorieten bewaard, waarom dat ineens in Windows Edge niet meer gaat is mij duister.

Oftewel zoek een oplossing, een KPN developer die wellicht de reden en oplossing heeft, ik denk dat dit door een Edge Update veroorzaakt wordt en KPN het even niet meer weet hoe met Edge om te gaan.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 12, 2025

Je bent niet de eerste niet de laatste maanden waarbij het in Edge niet meer werkt. 

In onderstaande loste een update van Edge het op.

En deze oplossing kan natuurlijk ook.

• Auteur
  • Topper
  • December 13, 2025

Je bent niet de eerste niet de laatste maanden waarbij het in Edge niet meer werkt. 

In onderstaande loste een update van Edge het op.

En deze oplossing kan natuurlijk ook.

Thanks Peter, bij mij lijken juist de laatste Edge updates de veroorzaker te zijn van het probleem, versies die met 143.x.xxxx.xx beginnen op Windows 11.

Mijn Edge is geupdate tot de laatste versie 143.0.3650.80.

Computer is ook geupdate tot laatste versie.

Windows 11 Pro
Versie 25H2
OS build 26200.7462
Experience Windows Feature Experience Pack 1000.26100.275.0

Het werkte een jaar goed tot aan 1 a 2 weken terug.

Helaas is het nagenoeg onmogelijk op Edge terug te zetten naar een eerdere versie, dit geprobeerd om te testen of het aan Edge ligt, maar een uninstall is niet meer dan dat het verborgen/ onwerkbaar is, alle Edge folders blijven bestaan waardoor een officiele gedownloade eerdere Edge versie niet installeert.

Edge is verweven in meerdere Microsoft applicaties, zie online meerdere tips om Edge te verwijderen, terug te zetten naar een eerdere versie, maar dat werkt gewoon niet, wat eerst wel werkte timmert Microsoft gelijk dicht lijkt het.

Ben nu maar tijdelijk overgestapt naar Chrome wat ik eigenlijk niet op mijn pc wilde hebben, een programma die op de achtergrond van alles doet zonder dat je Chrome opstart.

In afwijking met wat de mensen in jouw links hadden is dat Edge niet verder opstart naar tv.kpn.com, geen melding, alleen een grijs venster.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 13, 2025

OS build 26200.7462

Geen probleem met dezelfde versies.

Helaas is het nagenoeg onmogelijk op Edge terug te zetten naar een eerdere versie,

https://learn.microsoft.com/en-us/deployedge/edge-learnmore-rollback

• Auteur
  • Topper
  • December 13, 2025

OS build 26200.7462

Geen probleem met dezelfde versies.

Helaas is het nagenoeg onmogelijk op Edge terug te zetten naar een eerdere versie,

https://learn.microsoft.com/en-us/deployedge/edge-learnmore-rollback

Hi,

Helaas deze rollback werkt niet (meer?), beide methoden gisteren al geprobeerd, het breekt de installatie wizard af, voer het uit exact als beschreven.

Maar jij geeft aan dat jij geen probleem hebt met dezelfde W11 en Edge versie?

Ik kan 1x inloggen en als ik cookies niet verwijder krijg ik een grijs scherm zonder enige melding bij de volgende poging, moet cookies verwijderen maar ben dan favorieten instellingen e.d weer kwijt.

Begrijp niet waar dit probleem ligt m.b.t. de cookies wat tv.kpn.com niet accepteert, het werkte immers eerder wel.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 13, 2025

Ja.

Begrijp niet waar dit probleem ligt m.b.t. de cookies wat tv.kpn.com niet accepteert, het werkte immers eerder wel.

Je kan proberen PreLoad te deactiveren

Bij mijn Edge zijn de cookies netjes opgeslagen en ook gebruikt.

• Auteur
  • Topper
  • December 13, 2025

Ja.

Je kan proberen PreLoad te deactiveren

Mijn Edge zijn de cookies netjes opgeslagen en ook gebruikt.

Hi,

Ben iets verder, andere methode gevonden, d.m.v. gpedit en de toe te voegen templates voor EdgeUpdate, wordt het uitzetten van Edge updates in Group Policy Editor genegeerd, dit ook na een “gpudate /force”, na een downgrade wordt Edge gelijk ge-update bij het openen naar de laatste versie

Nu MicrosoftEdgeUpdate.exe geblocked via mijn firewall, Edge terug gezet naar de laatste 142 versie, dit is 3 versies terug.

Kan hiermee bevestigen dat KPN TV dan weer normaal werkt, cookies kunnen bewaard blijven, favorieten blijven actief, m.a.w. het werkt dan weer als vanouds.

Dit om zuiver even te testen, want blijf niet lang met een verouderde versie zitten m.b.t. veiligheid updates.

Alleen waarom heb jij dit probleem niet? uitgaande met wat jij aangaf dat jij dezelfde laatste Edge versie hebt, 143.0.3650.80.

Zal later weer upgraden en jouw preload settings testen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 13, 2025

Heb jij ook Windows 11 Pro ​​@TDN ? Dit is niet de eerste melding met de Pro versie. ​@Kasper QA TV 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 13, 2025

Heb jij ook Windows 11 Pro ​​@TDN ? 

• Auteur
  • Topper
  • December 13, 2025

Heb jij ook Windows 11 Pro ​​@TDN ? Dit is niet de eerste melding met de Pro versie. ​@Kasper QA TV 

Hi,

Hier ook dezelfde Windows 11 Pro, heb wel een EN-US versie hiervan.

Edition    Windows 11 Pro
Version    25H2
Installed on    ‎03/‎10/‎2025
OS build    26200.7462
Experience    Windows Feature Experience Pack 1000.26100.275.0

Aan de hand van tip ​@TDN nogmaals naar Edge 143.0.3650.80 ge-update, preload pagina’s e.d. uitgezet maar nog steeds probleem met cookies bewaren, kan daarna niet meer KPN TV openen, hangt in een grijs scherm.

Kan alleen bevestigen dat Edge versie 143.0.3650.80,143.0.3650.75 en 143.0.3650.66 op mijn PC dit probleem veroorzaken en terugzetten naar 142.0.3595.130 het probleem verhelpt met exact dezelfde instellingen.

Waarom ik dat wel heb en ​@TDN dat niet heeft blijft mij duister, voor mij is het duidelijk begonnen met de update van een 142.xxx versie naar de 143.0.3650.66 van 4 december 2025, waar mijn vermoeden ligt in dat bepaalde informatie uit de opgeslagen cookies m.b.t. login credentials of bugs in de cookies in deze nieuwe Edge versies niet met tv.kpn.com gedeeld wordt of wordt herkend.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 13, 2025

Ik heb zelf in Edge ingesteld dat de Browsergeschiedenis compleet word verwijderd als ik Edge afsluit.

Misschien is dat een oplossing.

Want dan zijn de cookies ook allemaal weg.

En je kan ook in Edge instellen dat bepaalde sites niet gewist moeten worden.

(Als je geschiedenis verwijderen aan heb staan.

Zie onder, ik heb een enkele sites ingesteld, waarvan de geschiedenis niet wordt gewist. 

• Auteur
  • Topper
  • December 13, 2025

Ik heb zelf in Edge ingesteld dat cookies allemaal worden verwijderd als ik Edge afsluit.

Dat is niet zo handig wanneer je de favorieten wil bewaren die je instelt en niet door alles heen hoeft te scrollen, maar dat is natuurlijk ook een optie.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 13, 2025

Ik heb zelf in Edge ingesteld dat cookies allemaal worden verwijderd als ik Edge afsluit.

Dat is niet zo handig wanneer je de favorieten wil bewaren die je instelt en niet door alles heen hoeft te scrollen, maar dat is natuurlijk ook een optie.

Ik heb wat info toegevoegd in mijn eerdere bericht.

Je kan de sites waarvan je de cookies niet gewist wil hebben toevoegen in de lijst “niet wissen” 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 13, 2025

Bij sommigen werkt het wel via de progressive app via Edge. En dan weer niet als webpagina. 

• Auteur
  • Topper
  • December 13, 2025

Hi Peter, 

Draaide KPN TV op deze Edge app toen het begon.

Edge lijkt twee versies parallel uit te rollen met updates, 142 en 143 als begin nummer, vermoeden is dat mijn 143 versie, waar de problemen begonnen met een (optionele?) feature update is meegekomen.

https://learn.microsoft.com/en-us/deployedge/microsoft-edge-relnote-stable-channel

Bevestig nogmaals 142.0.3595.130 van December 11, 2025 draait als een zonnetje en streamt zonder enige hapering, alleen het zijn wat handelingen om naar deze versie terug te gaan, daar te blijven en dan handmatig te moeten updaten wanneer de 143 versies niet correct gaan werken.

@joop2011, hier loopt ik mee vast, ik moet juist de cookies verwijderen van KPN om weer in te kunnen loggen maar ben dan weer alle instellingen kwijt, wil juist mijn favorieten pagina bewaren.

Kijken hier geen KPN developers mee of hoe kan ik die benaderen?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 13, 2025

@joop2011, hier loopt ik mee vast, ik moet juist de cookies verwijderen van KPN om weer in te kunnen loggen maar ben dan weer alle instellingen kwijt, wil juist mijn favorieten pagina bewaren.

Als je cookies verwijderd, kan je nog steeds de inlog gegevens gebruiken.

Die staan separaat opgeslagen.

Het enige wat je krijgt als je de site opent, is de vraag of je accoord gaat met cookies.

Inloggegevens staan hier los van.

Ik heb enkele sties ingesteld waarvan geen cookies worden verwijderd.

Ik heb Windows 11

25H2

Probeer het eens:

Edge

Instellingen (rechtsboven 3 puntjes en klikken op instellingen)

Privacy, zoeken en services

Browsergeschiedenis wissen  ( Privacy, zoeken en services/Browsegegevens wissen)

Browsergegevens wissen bij afsluiten. (Privacy, zoeken en services/Browsegegevens wissen/Browsegegevens wissen bij afsluiten)

En bij “niet wissen” kan je de sites aangeven die niet gewist moeten worden. 

• Auteur
  • Topper
  • December 13, 2025

@joop2011 respect en bedankt voor jouw berichtjes en ken Edge m.b.t. al zijn instellingen onderhand ook als mijn broekzak 😉, verwijderen van de cookies is voor mij geen optie, wil de favorieten bewaren die ik instel, en ja paswoord wordt ergens anders opgeslagen, wordt automatisch ingevuld.

Je begreep mij niet, kan niet meer inloggen wanneer ik juist mijn cookies niet verwijder, het loopt dan vast in een grijs scherm (versies 143.xxx), maar wil mijn cookies niet verwijderen i.v.m. de instellingen en favorieten.

Het betreft hier een bug in Edge of een verandering in de cookies (veiligheid?) wat KPN niet accepteert, doe maar een gok.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 13, 2025

Wat het ook is.... Edge heeft een update gehad waarna deze browser nu met tv.kpn.com problemen heeft. Maar ook weer niet bij iedereen. In de website is niets veranderd. 

• Auteur
  • Topper
  • December 13, 2025

Wat het ook is.... Edge heeft een update gehad waarna deze browser nu met tv.kpn.com problemen heeft. Maar ook weer niet bij iedereen. In de website is niets veranderd. 

Inderdaad, jij enig idee waar ik dat kan melden bij KPN, het is of een bug in de nieuwste Edge, waar b.v. Netflix dan weer geen problemen mee heeft, dat werkt wel gewoon in de nieuwste 143 versies, of iets waar tv.kpn.com niet mee kan omgaan.

Als je het niet meldt wordt het ook niet opgelost.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 13, 2025

Het tv team kijkt hier mee. Alleen heb je dit in de rubriek streaming geplaatst. Dat is eigenlijk voor alles behalve KPN TV. 

Een moderator zal ze hier wel op attenderen. Daar staat dit topic nog in de wachtrij. 

• Auteur
  • Topper
  • December 13, 2025

Het tv team kijkt hier me. Alleen heb je dit in de rubriek streaming geplaatst. Dat is eigenlijk voor alles behalve KPN TV. 

Een moderator zal ze hier wel op attenderen. Daar staat je nog in de wachtrij. 

Thanks voor jouw input, we wachten het af, overigens dit is de rubriek “KPN TV en streaming”, dus hopelijk komt het goed 😉

Meer als dit kan ik ook niet doen en blijf voorlopig even op de 142 versie van 11 dec 2025.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 13, 2025

Tja. Forum indeling. KPN TV en streaming is het onderdeel. Maar dat is onderverdeeld. Net als alle onderdelen. 

Zie boven je startbericht: alleen Streaming. 

De 'fout' 🤗 wordt vaak gemaakt.