Skip to main content

Ik open ook maar weer een topic. Zowel Videoland als Netflix haperen, stoppen of starten helemaal niet meer op. Ik heb nu zelfs enkele keren gehad dat de tv-ontvanger uit zichzelf opnieuw ging installeren. 
Uit frustratie de chromecast uitde slaapkamer maar aan de tv in de woonkamer gehangen maar ook die streaming stopte er vandaag mee. De Netflix app op de telefoon starte, schakelde zelf via Chromecast naar Netflix app op de tv en toen deed niks het meer. Alles uitgezet en opnieuw aangezet. Na enkele keren kon ik eindelijk Netflix kijken op tv. Nadat de film was afgelopen reageerde het kastje met bijna een minuut vertraging op de afstandsbediening en liep uiteindelijk weer vast. Volgens de KPN app controle werkt alles naar behoren. 
maar hé KPN ik moet elke keer als ik Netflix of Videoland wil kijken de tv ontvanger opnieuw opstarten of het lukt gewoon niet. Nou is het kastje bijna 10 jaar oud, zou die al de nieuwe functionaliteiten niet meer aankunnen? Echt vreselijk irritant dit in ieder geval, daar betaal ik niet voor. En nee ook na een harde reder werkt het niet normaal. Wat gaan jullie eraan doen KPN? 
ook voor al die andere mensen met hetzelfde probleem? 
 

Welke KPN tv decoder heeft u?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox (KPN router modem)?

Welke Experiabox heeft u?

Wat is uw echte downloadsnelheid? zie hier om te meten.

 

Als u een smart tv hebt, kunt u Netflix ook via de app op de Smart tv kijken.

Zo doen wij het altijd, wel AB van de tv nodig natuurlijk.


Welkom op ons forum @Astrid1983. Ik zie dat Joep al toegesneld is, ik sluit er graag bij aan.

Ik lees dat je problemen ervaart met de Videoland app en de Netflix app. Goed dat je ze aankaart. 

Deze issues zijn bekend wat Videoland betreft. Videoland heeft onlangs een nieuwe app geïntroduceerd, de (rode) V2 app. Helaas merken we dat door gebruik van de Videoland V2 app (op termijn) het geheugen vol raakt op de tv-ontvanger. Hierdoor kan er instabiliteit en/of een vastloper ontstaan. We werken hard met de leverancier (Videoland) aan een oplossing. Maar door de complexiteit is hier niet direct een oplostermijn voor te geven. 

Als de performance bij jou niet optimaal is via de tv-ontvanger dan is het alternatief; bekijk Videoland (tijdelijk) via een ander apparaat. Dit kan zijn een andere TV-box (niet HD), mobiel device, tablet of SmartTV. Kijk op videoland.com/nl/videoland-update voor hulp bij kijken op andere apparaten.

Je kunt daarnaast eerst jouw tv-ontvanger een frisse start geven. Dat helpt in veel gevallen goed.


Het probleem met de nieuwe videolandapp v2, snap ik wel op deze te trage box. Is dit probleem wel opgelost in het nieuwe aanbod van KPN TV+ ? zoja hoe stap ik dan zo snel mogelijk over? Want steeds mijn laptop of chromecast aansluiten om videoland te zien op mijn TV is echt niks. 


Hoi @Ophof, je leest op ons forum meer over het nieuwe KPN TV+. Je kunt het bestellen via MijnKPN als je wilt, door jouw abonnement erop aan te passen.