Skip to main content
Beantwoord

Tv ontvanger vraagt om update HBO max app

  • 24 May 2024
  • 13 reacties
  • 697 keer bekeken

Als ik via de tv ontvanger hbo max wil kijken krijg ik de vraag de nieuwste versie te downloaden. Deze app is echter voorgeïnstalleerd op de ontvanger en er zijn geen firmware of andere updates beschikbaar. Hoe kan dit? En vooral: hoe fix ik dit. 
 

 

Vraagt je tv-toestel dit of de tv-decoder van KPN @Aedana ???

 


Zoals ik in m'n post zeg: de tv ontvanger (van KPN dus) . Niet de smart tv zelf.  


@Aedana WarnerMedia heeft te vroeg (11 juni moet het zijn) de overgang van HBO Max naar Max aangezet, maar nu weer terug gedraaid. Je kan proberen de HBO Max app van playstore  (versie 54.25.0) opnieuw te installeren.

De nieuw app is Max (versie 3.6.0.56) is al beschikbar voor US klanten.


Het klopt wat TDN zegt. Verwijder je paarse HBO Max app in je KPN abonnee account en installeer hem opnieuw. Je probleem is dan opgelost. De app werkt weer. 


Ik heb de KPN tv ontvanger Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en heb hem gewoon geupdate zonder iets te verwijderen.

Alles werkt.

 

Als ik het goed heb, krijgen we de nieuwe app pas volgende week 11 juni. 

Zie ook hier. 

 

@TDN

In Nederland en in België mag HBO niet Max gaan heten.

Omdat die namen al geclaimd zijn en in gebruik zijn.

In Nederland is dat omroep Max.

Hier blijft hij HBO Max heten.


Ik heb de oude HBO app verwijderd, maar de nieuwe geeft aan dat het niet beschikbaar is in mijn land. Hoe installeer ik HBO Max op KPN tv?


Ik heb de oude HBO app verwijderd, maar de nieuwe geeft aan dat het niet beschikbaar is in mijn land. Hoe installeer ik HBO Max op KPN tv?

Dan staat mogelijk de landinstelling van het Google Playstore account niet op Nederland.


Ik heb de oude HBO app verwijderd, maar de nieuwe geeft aan dat het niet beschikbaar is in mijn land. Hoe installeer ik HBO Max op KPN tv?

 

Waar heb je hem verwijderd?

Smart tv?

KPN tv ontvanger? (zo ja welke heb je)

etc. 

 

De nieuwe is de blauwe en o.a. in Nederland kan je die probleemloos downloaden. 

 

Beste is eerst de nieuwe downloaden, dan neemt hij ook de gegevens over. (althans bij mij op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en daarna de “oude” paarse verwijderen. 


Dank voor uw reactie. Ik heb de oude, paarse app op mijn smart tv verwijderd. In het KPN menu. Er stond vervolgens: KPN beveelt deze app aan (de blauwe), maar als ik die aanklik, krijg ik de mededeling dat het niet in mijn land beschikbaar is. Ik heb een DIW7702 ontvanger. Overigens heb ik HBO Max abo niet via KPN, want dan zou ik mijn korting verliezen


Dank voor uw reactie. Ik heb de oude, paarse app op mijn smart tv verwijderd. In het KPN menu. Er stond vervolgens: KPN beveelt deze app aan (de blauwe), maar als ik die aanklik, krijg ik de mededeling dat het niet in mijn land beschikbaar is. Ik heb een DIW7702 ontvanger. Overigens heb ik HBO Max abo niet via KPN, want dan zou ik mijn korting verliezen

Nogmaals staat de landinstelling van het Playstore /Google account op Nederland?  Er zijn diverse oorzaken voor deze melding. Als er iets niet klopt kan je niet zo 'probleemloos' een nieuwe app downloaden. 

https://support.google.com/googleplay/answer/7431675?hl=nl

 


Dank voor uw reactie. Ik heb de oude, paarse app op mijn smart tv verwijderd. In het KPN menu. Er stond vervolgens: KPN beveelt deze app aan (de blauwe), maar als ik die aanklik, krijg ik de mededeling dat het niet in mijn land beschikbaar is. Ik heb een DIW7702 ontvanger. Overigens heb ik HBO Max abo niet via KPN, want dan zou ik mijn korting verliezen

 

Als je HBO Max wel via KPN had, dan is KPN niets meer of minder dan een tussenstation voor de facturatie. (niet meer)

Dus HBO Max bepaalt alles.

Waarom via de KPN tv app op de Smart tv?

Waarom niet de HBO Max zelf via de Smart tv? 

 

En nu lees ik dat je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) hebt.

Als je daar ook een Google account op hebt aangemaakt, kan je hem gewoon via de DIW7022 downloaden.

Ga naar boven en klik op app's en ga naar beneden naar Google Play Store en tik bij zoeken HBO in en klik op downloaden (bij de blauwe).

Indien je hem in je favorieten wilt hebben, ga daar dan heen en je kan hem toevoegen, de paarse (indien nodig) weghalen en eventueel in je eigen volgorde zetten.

 

En niet de blauwe Max app, want die is niet voor België en Nederland.

Omdat hier de naam Max al geclaimd is.

Je moet echt de blauwe HBO app hebben.  Die is speciaal en alleen voor Nederland en België.

 


Dank voor uw uitgebreide instructies. Ik ga het proberen!


We hebben een nieuw Gmail account gemaakt en die gekoppeld. Nu werkt het! Veel dank voor alle hulp!


Reageer