Skip to main content

Via KPNstart konden we in Spanje gewoon de NL tv ontvangen.

De app via een andere TV met chromecast is veranderd en daarmee is ook TV kijken via KPNstart vervallen. De helpdesk mevrouw bevestigde dat deze ontvangst niet meer kan, over het waarom niet meer kon zij géén antwoord geven. Zou wel kunnen met streaming of een (andere dus extra) chromecast.

Heel erg complex voor 74 jarige. KPN rekent dezelfde abonprijs maar verandert wat is overeengekomen. ze waren niet bereid de chromecast te betalen die ik dus nu moet aanschaffen. Bovendien kan ik met chromecast géén opgeslagen programma's meer terugkijken

Iemand een suggestie hoe ik toch op een eenvoudige wijze de ontvangst op TV kan herstellen?

Admin: bericht aangepast op basis van onze huisregels

Hallo @J10H ,

Als ik dit verhaal lees, dan lijkt het aan de TV te liggen. 

De KPN Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN. De app is beschikbaar in de app store voor Smart TV's van Samsung of LG (bouwjaar 2017 of nieuwer). Heb je een Philips of Sony TV met Android als besturingssysteem? Dan kun je de app downloaden via de Play Store.  

Heb je een andere TV, dan zou je inderdaad via bv jouw telefoon en een Chrromecast kunnen kijken. Een Chromecast kost ongeveer 40 euro. Een nieuwe TV is een stuk duurder, maar dat is wel een betere oplossing. 

bron: 

Dank voor je snelle reactie Noordzee

Tot 3 maanden geleden, deed hetzelfde toestel het perfect. Nu na terugkomst in ES niet meer vandaar het kontakt met kpnklantenservice.

Het lijkt mij niet logisch dat het dan aan het toestel zou liggen

De app op de smarttv kan alleen thuis gebruikt worden. Thuis in Nederland dus. In Spanje zult u moeten casten vanaf een mobiele telefoon. 

Dat is altijd al zo geweest. Nooit iets aan verandert. 

https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app

Kan ik de Smart TV app gebruiken als ik niet thuis ben?

Nee. De Smart TV App werkt alleen thuis via je KPN thuisnetwerk. Het maakt niet uit of je verbinding met het netwerk hebt via kabels of wifi.

Dank

Wellicht heb ik het dan over wat anders. Is kpnstart dan iets anders?

Tot eerder deze week werkte het namelijk wel maar nu niet meer.

Wat is KPNstart?

Of bedoel je wellicht NPOstart?

Wat is KPNstart?

Of bedoel je wellicht NPOstart?

NPOstart werkt ook niet buiten Nederland volgens mij...

Als iemand de vragen kan beantwoorden waarom e.e.a. veranderd is, maar veel belangrijker hoe op te lossen, dan zou het toch het KPN community team moeten zijn. Helaas geen community dus bij KPN.

Reageer