Skip to main content

Hoi,

Voor wat ik zocht stond geen direct antwoord op de kennisbank.

Situatie is de volgende:
Ik heb een spotify family abonnement die zou ik graag omzetten naar Premium. Dit abonnement hangt onder oudemailadres@gmail.com . het antwoord voor het omzetten heb ik gevonden onder Mijn KPN, producten, thuis, linkje entertainment aanpassen, klik op spotify en dan op het potloodje, hier kan ik die omzetten. (ik las dat dit tot 1 maand kan duren)

Omdat ik een ander emailadres wil gebruiken voor spotify (wijzigen naar nieuwmailadres@gmail.com)  zocht ik ook op emailadres wijzigen, dat antwoord vond ik op https://support.spotify.com/nl/article/change-email-address/

Omdat ik hier op het forum ook las dat dan misschien het account opnieuw geactiveerd moet worden heb ik daar ook over gelezen,  die info vond ik hier https://forum.kpn.com/kennisbank-streaming-137/spotify-bij-kpn-558566#Hoe+activeer+ik+Spotify?

Wat is nu het handigst qua volgorde, eerst type wijzigen of eerst emailadres wijzigen? NB. oudmailadres@gmail.com is nu de family beheerder en nieuwmailadres@gmail.com is een family lid.

 

Hebben jullie suggesties of ervaring hiermee?

ik lees het graag!

groet,

 

Joris

 

Eerst je email veranderen dan weizigen, maar ik denk dat de volgorde niet echt uitmaakt.


Hoi @YorusNL! Je wilt 2 dingen:

  1. Spotify Family wijzigen naar Spotify Premium
  2. E-mailadres van Spotify wijzigen.

Wat betreft het tweede punt: Wil je alleen het e-mailadres van het account van Oudmailadres wijzigen? Of wil je graag dat een ander account gebruik maakt van Spotify Premium?

Je geeft aan dat nu Oudmailadres beheerder is en Nieuwmailadres een lid. Wijzigen van het e-mailadres gaat dus voor conflict zorgen. In dat geval kan je het beste eerst Spotify omzetten naar Spotify Premium. Als je dit via MijnKPN regelt, gebeurt dit automatisch.

Als dat is afgerond kan je het e-mailadres wijzigen van het Spotify account via Spotify zelf.

Wil je juist het andere account koppelen? Dan zal Spotify eerst opgezegd moeten worden. Daarna kan je deze opnieuw aanvragen en koppelen aan een andere account.