Skip to main content

Van telefoon naar tv streamen via Chromecast hapert

• April 20, 2025
  • 14 reacties
  • 328 keer bekeken

Ik kijk tv (kpn) van telefoon via chromecast maar hapert zo nu en dan.

Heb mijn eigen netwerk via router en simkaart ook kon maar hapert.

Wat hieraan te dien

14 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 20, 2025

Je bent niet thuis begrijp ik? Anders zou je mijns inziens wel de ontvanger gebruiken of de smart-tv app in tv of (witte?) chromecast.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 20, 2025

Nee ben niet thuis maar in mijn camper thuis werkt alles perfect

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 20, 2025

Oké. Wat voor wifi gebruik je? Die op campings is vaak maar een paar Mbps. Vaak nog geen 4. Kpn tv is 6 Mbps. Met wat marge dus wel 8 Mbps handig. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 20, 2025

Heb een eigen router met simkaart.

Dus direct eigen wifi

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Toolmann. Welkom op de community! Wat vervelend dat het beeld hapert wanneer je via Chromecast tv kijk. Haperingen kunnen verschillende oorzaken hebben, zoals een trage of instabiele internetverbinding, de afstand tussen je Chromecast en router, of storing in het wifi-signaal. Heb je al eens geprobeerd om je Chromecast dichter bij je eigen router met simkaart te plaatsen? Verder ben ik benieuwd of je problemen ervaart bij meerdere apps of alleen bij de KPN TV-app.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 23, 2025

Vikash, bedankt voor je bericht.

Ik heb een ZTE router met knp simkaart op 50 cm afstand van de chromecast.

Afstand van telefoon tot chromecast is 2 mtr en alles op hetzelfde netwerk.

Dan zou er toch geen hapering mogen ontstaan toch.

Mvg 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@Toolmann Bedankt voor je extra informatie!

Als je router met KPN simkaart zo dicht bij de Chromecast staat en alles op hetzelfde netwerk zit, zou het inderdaad goed moeten werken. Toch kan het soms nog misgaan. Hier zijn een paar dingen die we kunnen checken:

1. Mobiel netwerk is soms onstabiel. Ook als het signaal goed lijkt, kan het mobiel netwerk schommelingen hebben. Soms is de snelheid even wat lager, en dat kan zorgen voor haperingen.

2. Heb je een limiet op je databundel? Soms wordt de snelheid verlaagd als je een bepaald aantal GB’s hebt gebruikt. Je kunt dit checken in de MijnKPN app

3. Heb je de Chromecast al eens opnieuw opgestart of gereset? Soms helpt dat. Ook kun je proberen om hem via een andere HDMI-poort of met een andere stroomadapter te gebruiken.

4. Sommige routers hebben twee soorten wifi. De 5 GHz-variant is vaak sneller, vooral voor video’s. Als je router dat heeft, probeer dan daarmee te verbinden.

Zou je misschien een speedtest willen doen op je telefoon, terwijl je verbonden bent met het wifi-netwerk van je router? Dan kunnen we zien of de snelheid goed is voor het streamen van tv.

• Nieuwkomer
  • August 20, 2025

Ik kijk in zowel Frankrijk  Spanje,  Duitsland en Oostenrijk tv door mijn telefoon als hotspot te gebruiken. Als ik met mijn tablet verbinding maak met de hotspot kan ik met de kpntv app op mijn tablet prima kijken. Als ik via de kpntv app op mijn telefoon wil casten naar de chromecast die aan de tv zit dan hapert het beeld in alle landen. Ook al zegt de speedtest dat de snelheid ok is. 1 minuut kijken 30 seconden hapering. Ik heb al handmatig providers uitgeprobeerd ipv automatisch zoeken, heb de chromecast uitgezet en opnieuw opgestart,  heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, niets helpt. Als ik Netflix of Skyshowtime stream naar de chromecast heb ik geen problemen.  Alleen problemen met de kpn tvapp. Ik heb voldoende mobiele data. Ik zit gemiddeld zo'n 4 maanden in het buitenland en wil via de kpntv app Nederlandse tv kunnen kijken. Waardoor kan dit komen?

Groet Henk

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 20, 2025

Je hebt toch niet nog de allereerste chromecast uit 2013, ​@Henkcaravan ? In de vorm van een stick. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 20, 2025

Hen ik heb nu een HDMI/USB-C kabel tussen mijn Samsung S25 en de tv en kan kpn tv Gewoon erg goed tv kijken.

Misschien heb je er wat aan mvg Auke 

• Nieuwkomer
  • August 20, 2025

Nee, ik heb sinds een jaar of 2 zo'n witte chromecast van de mediamarkt .

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 20, 2025

Had ik ook maar toch problemen en gaat het erg goed met kpn tv kijken vanaf de telefoon.

Heb wel een uitbreiding gedaan met Google tv streamer maar meer voor Netflix of YouTube.

Maar tv kijken gaat dan net wat minder 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 20, 2025

Hmm. Als je via je thuis verbinding inlogt op de daarop gedownloade KPN TV+ app kun je die in de hele EU gebruiken. 

Bij mij werkt ie dan tenminste wel via de Hotspot. Casten is dan niet nodig. Mogelijk een bug, maar wel een handige. Voor zolang. 

Dat het in Spanje niet / slecht werkt met casten is bekend. Maar je noemt nogal wat andere landen. ​@Henkcaravan 

Probeer de tip van ​@Toolmann eens. 

Ikzelf heb náást kpn tv ook NLziet. Die is een stuk stabieler en hoef je sowieso niet te casten. 

• Nieuwkomer
  • August 20, 2025

Bedankt voor de tips. Ik heb nu de kpntv+ app rechtstreeks op de chromecast geïnstalleerd.  Vooralsnog lijkt hij stabieler.