Skip to main content
Vraag

Verder kijken bij gratis code voor een film bij Pathé Thuis werkt niet

• March 14, 2026
  • 12 reacties
  • 73 keer bekeken

Ik heb de code op de ontvanger ingevoerd en ik zou dan 48 uur naar de film kunnen kijken .

Na een pauze wilde ik verder kijken maar ik kreeg de optie verder kijken niet meer

Ik kon hem alleen opnieuw huren tegen betaling 

Beetje een teleurstelling als je niet weet hoe de film afloopt

Mvg Hans 

12 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 15, 2026

Stond er in de code zoiets als éénmalig te bekijken of zo?

Een halve film zien is nooit leuk.

• Auteur
  • Topper
  • March 15, 2026

Stond er in de code zoiets als éénmalig te bekijken of zo?

Een halve film zien is nooit leuk.

Nee,  wel 48 uur beschikbaar 

An-DH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • March 16, 2026

Ik heb de code Zaterdag ingevoerd. Dus beslist tijdig een film besteld.
En net als vorig jaar is de film na een dag al niet meer gratis beschikbaar. 
Ik start de film bewust niet omdat Pathé thuis aangeeft dat de film dan binnen 48u moet worden afgekeken. 

Als je film niet start heb je volgens Pathé thuis 30 dagen de tijd om hem alsnog te bekijken. 

Misschien kan KPN hier uitleg over geven? Gelden er voor deze code soms andere regels? Bestellen én kijken moet plaats vinden voor de datum genoemd in de e-mail? 
Vind het beetje jammer. Temeer dat dit nu voor het 2e jaar mislukt. 

• Auteur
  • Topper
  • March 16, 2026

Ik heb de code Zaterdag ingevoerd. Dus beslist tijdig een film besteld.
En net als vorig jaar is de film na een dag al niet meer gratis beschikbaar. 
Ik start de film bewust niet omdat Pathé thuis aangeeft dat de film dan binnen 48u moet worden afgekeken. 

Als je film niet start heb je volgens Pathé thuis 30 dagen de tijd om hem alsnog te bekijken. 

Misschien kan KPN hier uitleg over geven? Gelden er voor deze code soms andere regels? Bestellen én kijken moet plaats vinden voor de datum genoemd in de e-mail? 
Vind het beetje jammer. Temeer dat dit nu voor het 2e jaar mislukt. 

Ik had hetzelfde probleem . Zaterdag een film besteld bij Amazon met de 48 uur regel  . Werkt prima , toen ik zondag opnieuw  opstartte kreeg ik een melding dat ik nog 36 uur naar de film kon kijken 

Mvg Hans  

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 16, 2026

Ik had hetzelfde probleem . Zaterdag een film besteld bij Amazon met de 48 uur regel  . Werkt prima , toen ik zondag opnieuw  opstartte kreeg ik een melding dat ik nog 36 uur naar de film kon kijken 

Mvg Hans  

Amazon, dus niet via Pathe (via de KPN tv ontvanger.

In dat geval moet je dus bij Amazon zijn.

• Auteur
  • Topper
  • March 16, 2026

Mvg Hans  

Amazon, dus niet via Pathe (via de KPN tv ontvanger.

In dat geval moet je dus bij Amazon zijn.

Toelichting ; Amazon app gebruikt van kpn ontvanger en film gehuurd en zoals aangegeven werkte dit

prima .  Ik bedoelde dat het niet goed werkt met de gratis film van Pathe thuis met de 48 uur kijktijd ; net zoals bij  An-DH   

• Auteur
  • Topper
  • March 16, 2026

Ik zou het op prijs stellen dat we een nieuwe code krijgen die wel goed werkt  

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 16, 2026

Amazon app op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Is dat de Amazon Prime Video app?

Dat kan, maar dat is niet via of van KPN, maar via / van Amazon.

Waar deze app opzit is niet belangrijk, het is in alle gevallen via Amazon en daar moet je in dit geval aanbellen (via hun site denk ik).

Aks het via Pathe is, kan je met Pathe chatten.

Pathé Klantenservice

En zie ok hier. hoe je in contact kan komen met Pathe.

An-DH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • March 16, 2026

“Aks het via Pathe is, kan je met Pathe chatten.

Pathé Klantenservice

Als ik een film huur via de Arris Box zonder een code (via Menu-Films huren). 
Dan betaal ik hiervoor toch rechtstreeks aan KPN via de maandelijkse rekening?  
Als ik wel moet afrekenen via KPN (en dus met hun zaken doe), dan zijn zij toch ook het aanspreekpunt als er iets fout gaat? Met een van KPN verkregen code verwacht ik dan precies hetzelfde. 
Kan zijn dat dit niet klopt. Ik heb nog nooit iets gehuurd. En zonder goede uitleg hierover ga ik dit ook beslist niet doen. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 17, 2026

“Aks het via Pathe is, kan je met Pathe chatten.

Pathé Klantenservice

Als ik een film huur via de Arris Box zonder een code (via Menu-Films huren). 
Dan betaal ik hiervoor toch rechtstreeks aan KPN via de maandelijkse rekening?  
Als ik wel moet afrekenen via KPN (en dus met hun zaken doe), dan zijn zij toch ook het aanspreekpunt als er iets fout gaat? Met een van KPN verkregen code verwacht ik dan precies hetzelfde. 
Kan zijn dat dit niet klopt. Ik heb nog nooit iets gehuurd. En zonder goede uitleg hierover ga ik dit ook beslist niet doen. 

Klopt niet helemaal.

KPN is in dit geval de tussenpersoon voor de financiële afhandeling.

Net zoals bij streamingdiensten.

Dus je betaald via KPN, maar je doet geen zaken met KPN.

De streamingdienst of in dit geval Pathe is verantwoordelijk en daar doe je zaken mee.

An-DH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • March 17, 2026

“De streamingdienst of in dit geval Pathe is verantwoordelijk en daar doe je zaken mee”.

Nou nee, dat klopt dus niet. En dat had ik ook niet anders verwacht.
Zou onlogische gang van zaken zijn. 

Ik had al eerder KPN gesproken. Een ontzettend vriendelijke meneer die ruim 15 min heeft gezocht naar het juiste voorwaarden voor deze actie. Die waren helaas niet te vinden. 
Het leek er wel op dat het afweek van de Pathé voorwaarden. Precieze details blijven dus onbekend.
Beste gok voor een volgende keer. Bestel voor de vervaldatum en kijk direct. 
Ik heb nog wel voorgesteld om intern hier melding van te maken. De bevestiging e-mail aanpassen met juiste informatie. Dus inclusief de beperkte en afwijkende voorwaarden. Want klanten zijn gewoon teleurgesteld. En voor mij is dit 2x op een rij dat het mis gaat. 

@Hansw49 ter info. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 17, 2026

Hmm. Regels bij kpn:

Na het huren heb je 30 dagen om de film te starten. Na het starten blijft de film nog 48 uur beschikbaar om te kijken. Binnen deze periode kan je de film zo vaak starten als je wilt. Na 48 uur is de film niet langer beschikbaar.

Bron: https://www.kpn.com/entertainment/pathe-thuis