Skip to main content
Vraag

Verschil Netflix tussen TV+ Box en Neflix op de smart tv

• August 12, 2026
  • 16 reacties
  • 117 keer bekeken

Heb sinds vandaag de TV+ Box, maar had een aantal vragen:

De glasvezels zenders 661 t/m 669 zijn verdwenen, maar heb het idee dat de beeldkwaliteit nu van 1 t/m 10 toch minder is dan de oude glasvezel zenders? Als ik een film kijk via Netflix, geeft hij op de televisie LG G1 iets anders aan dan via de TV+ Box ondanks dat het dezelfde film is. Wat is nu eigenlijk de beste optie om te kijken en hoe komt het dat er verschil in zit?

LG G1 geeft aan 4K Dolby Vision opent in Dolby Vision

KPN TV+ Box geeft aan 4K HDR Dolby Atmos opent in HDR

16 reacties

• August 12, 2026

Waarschijnlijk staat op jouw DIW7022 Dolby Vision niet geactiveerd dan zal Netflix dat ook niet aanbieden op jouw box.

• Auteur
  • Helper
  • August 12, 2026

@Rowi. Beste Rowi,

Ik heb hem volgens mij op HDR10 staan omdat ik ook veel ESPN UHD kijk, en daarom heb ik hem aangepast anders is het beeld veel te donker op ESPN.

• August 12, 2026

Daar heb je het antwoord. Eigenlijk horen beide HDR versies altijd actief te zijn. Dan kan de streamdienst die je gebruikt altijd het beste aanbieden. Mogelijk  moet je op een andere plek HDR automatisch kiezen.

Wat die kanalen van 1 tot 10 betreft staat de box op Unicast of Multicast?

• Auteur
  • Helper
  • August 12, 2026

@Rowi. Volgens mij kan ik op de TV+ box kiezen tussen Dolby Vision of HDR 10 maar kan ze niet beide aanzetten of op automatisch volgens mij? De box staat op Multicast, terug kijken en opnames zijn volgens mij Unicast (dus mindere kwaliteit?)

• Auteur
  • Helper
  • August 12, 2026

@Rowi.  HDR instelling staat op Automatisch, maar de HDR Prioriteit kan alleen HDR10 of Dolby Vision of heb ik dat verkeerd?

• August 12, 2026

Dit is dus meteen het belangrijkste issue wat ik met deze box heb. De implementatie van HDR deugt voor mijn gevoel van geen kanten. 

Automatisch is natuurlijk goed dat is even weg geweest, maar die prioriteit van DV of HDR10 klopt niet. De streamdiensten kunnen zelf wel bepalen wat de mogelijkheden van de hardware zijn.

Omdat jouw box op prioriteit hdr10 staat maakt het geen fluit uit dat jouw LG Dolby Vision ondersteund.

• Auteur
  • Helper
  • August 12, 2026

@Rowi. Inderdaad! Ik heb vandaag al contact gehad met KPN dat ik terug wilde naar mijn oude VP2952, dus gewoon interactieve televisie. Maar dat was helaas niet meer mogelijk, hopelijk word het probleem opgelost in de toekomst. Maar het beste is dus streamingdiensten via mij LG gebruiken, en nog niet op de box?

• August 12, 2026

@Rowi. . Maar het beste is dus streamingdiensten via mij LG gebruiken, en nog niet op de box?

Wat mij betreft wel. Zeker tot deze HDR implementatie is opgelost. En zelfs dan zal mijn advies zijn gebruik de apps op je TV.

• Auteur
  • Helper
  • August 12, 2026

@Rowi. Bedankt voor al de informatie, moet aan deze box ook gewoon wennen. De oude die ik had VP2952, die ging kapot en zou eerst dezelfde krijgen maar ze stuurde alleen de adapter. Toen contact gezocht met KPN, en gaven mij het advies om voor deze box te gaan omdat die oudere er langzaam uit gaan. Achteraf spijt van, maar niets aan te doen. Maar nog even over die zenders 1 t/m 10 zijn die vergelijkbaar met de oude glasvezel?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 13, 2026

Maar nog even over die zenders 1 t/m 10 zijn die vergelijkbaar met de oude glasvezel?

Jazeker ​@WesleyJ ,

Op de KPN TV+-box zijn de eerste tien zenders qua beeldkwaliteit vergelijkbaar met de glasvezelzenders op jouw oude ontvanger.

Zorg er wel voor dat eventuele beeldverbeteraars op jouw TV uitstaan. 

• August 13, 2026

Ze hadden jou de vip 5202 moeten sturen, toch beter dan dit Android geval  maar dat is mijn persoonlijke mening.

• Auteur
  • Helper
  • August 13, 2026

@Rowi. 

Ze zouden in eerste instantie de zelfde sturen een VP2952, want ik vroeg kan ik een nieuwere krijgen zoals u al noemt maar dat ging helaas niet. Ik was al blij dat ik een andere kreeg, omdat die zoveel problemen gaf. Maar toen stuurde ze alleen een adapter voor de 2952, dus contact opgenomen. Toen zei een andere medewerker ik zal u meteen het nieuwste sturen, dat is nog beter dus ik ging er vanuit dat het dan de juiste keuze zou zijn die hebben er verstand van. Heb nog geprobeerd om als nog een andere te krijgen, maar dat interactieve bieden ze niet meer aan dus kon niet terug helaas. Hopelijk word de TV+ box nog beter in de toekomst!

• August 13, 2026

Een aantal hebben de hoop gevestigd op de komst van Androidtv 14 op deze box maar ik betwijfel of daarmee deze hdr implementatie veranderd.

• Auteur
  • Helper
  • August 13, 2026

@Rowi. 

We gaan het zien, en anders sowieso streamen via mijn LG OLED. Maar eigenlijk zo hou het op de box gewoon goed moeten werken, want daar is dit voor gemaakt live tv en streaming. In ieder geval bedankt voor je informatie

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 13, 2026

De Arris VIP 2952 heeft KPN al een hele tijd geen voorraad meer van.

Sterker nog, de Arcadyan HMB 2260 en de Arris VIP 2952 worden beide teruggeroepen.

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) is wel even wennen.

Het is een Android mediabox met momtenteel Android TV versie 11 en hopelijk binnenkort Androrid TV versie 14  (Anrdoid TV is niet hetzelfde als Android op je mobiel)

De DIW7022 moet wel staan op Multimode en beste beeldkwaliteit.

De foto is van de box algemeen, maar er is ook nog een instelling voor het tv deel.

(wel vreemd dat je het op 2 plaatsen moet goed zetten)

Zie ook hier en scrol iets naar beneden.

• Auteur
  • Helper
  • August 13, 2026

@joop2011 

Ik zal vanavond de instellingen op mijn box nogmaals controleren, maar hij staat op multicast en automatisch beste beeldkwaliteit. Op mijn tv heb ik alle verbeteringen uit staan, heb een 65” LG G1. Maar wat bedoelt u met vreemd dat ik op 2 plaatsen goed moet zetten?