Skip to main content

Eind deze maand ga ik over op KPN glasvezel voor internet en tv. Voor tv kijken kan ik dan gebruikmaken van de KPN TV box of van de KPN TV app op mijn Samsung tv. Nu vraag ik mij af wat precies de functionele verschillen zijn tussen de KPN TV box en KPN TV app op mijn Samsung tv en ook wat het verschil in beeld en geluid kwaliteit is.

Alvast bedank voor een reactie.

De beeldkwaliteit van de app is echt veel minder dan via de tv ontvanger.  Voor mij de rede om de app niet te gebruiken.  


Eind deze maand ga ik over op KPN glasvezel voor internet en tv. Voor tv kijken kan ik dan gebruikmaken van de KPN TV box of van de KPN TV app op mijn Samsung tv. Nu vraag ik mij af wat precies de functionele verschillen zijn tussen de KPN TV box en KPN TV app op mijn Samsung tv en ook wat het verschil in beeld en geluid kwaliteit is.

Alvast bedank voor een reactie.

 

Zoals @Joep1965 al aangeeft.

 

Op glasvezel heb je ook HD glas kanalen.

Dat zijn de eerste 10 kanalen in de originele stream van 12,5 MB en dat beeld is echt super mooi.

Helaas zijn deze nog steeds niet (KPN heeft dat meer dan 3 jaar geleden wel toegezegd) van 1.

 

Overige HD kanalen zijn op de KPN tv decoder gecomprimeerd tot 7,5 MB

 

Op de app van de tv zijn de HD kanalen gecomprimeerd tot 5,5 MB

 

Hoe meer er gecomprimeerd wordt, hoe fletser het beeld is.

Minder kleurdiepte, minder contrast, etc. 

En dat kan je goed zien.

 

Ook al zal je hem niet gebruiken, je krijgt zo wie zo minimaal 1 KPN tv decoder, dat zit standaard in het tv pakket. 

 

Wij kijken altijd met de KPN tv decoder.

Mooier beeld.

Werkt makkelijker.

 

Voor Netflix, Disney+, kijken wij altijd via de app op de tv.

Mooier en nooit problemen. 

En bij Disney+ in alle gevallen ook 4K (is bij Disney+ standaard, daar kan Netflix nog wat van leren).


Dank voor de reacties. Ik had gehoopt dat de geluids- en beeldkwaliteit van de app op mijn tv net zo goed zouden zijn als die van de tv box. Dan had ik de tv box niet hoeven te gebruiken en had ik ook eenvoudig mijn Ubiquiti gateway direct op de netwerk aansluiting van de glasvezelkabel kunnen aansluiten in plaats van via het KPN modem. Verder heb ik ook steeds problemen met het omschakelen van mijn home cinema 5.1 van wel/geen ARC voor het geluid. Nu eerst maar wachten tot alle KPN spullen zijn aangesloten en dan maar wat experimenteren.