Skip to main content
Beantwoord

Verschillen tussen apps op Samsung TV en die van de KPN TV+ Box

• February 28, 2025
  • 7 reacties
  • 87 keer bekeken

ElbersHJ
Helper
Forum|alt.badge.img+2

Hallo. Ik heb een nieuwe Samsung 8k 85”TV. Mijn vraag gaat over het volgende: Samsung komt met een aantal apps waaronder Videoland, Netflix, Disney, Youtube, enz. 

In de KPN-box kan ik óók kiezen voor een aantal apps en die zijn op veel punten gelijk aan de apps die standaard met de Tv geleverd worden. 

Nu de vraag: wat is het verschil tussen een b.v. Videoland app van de TV en die van de KPN-box? 

Bestaan er beeldkwaliteitsverschillen? Ik heb nu de app Videoland van de tv zélf gekoppeld EN ook de app Videoland in de KPN-box gekoppeld. Ik ben dus met een Videoland-premium account al 2 koppelingen van de toegestane 4 koppelingen ‘kwijt’. RTL/videoland adviseert om de Videoland-app, geleverd met de Tv te activeren in plaats van de app in de KPN-box? Ze geven geen uitleg over het waarom. Dus HOEZO dan? Dus daarom dacht ik aan kwaliteitsverschillen in beeld of anderzijds. Heeft iemand een idee/suggestie of iets? Dank

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@ElbersHJ ,

Ik zou de app bij jou maar op één manier koppelen, zodat je nog drie koppelingen overhebt voor andere doeleinden. 

Welke je doet, zou ik laten afhangen van wat jij het makkelijkste vindt. De beeldkwaliteit zal geen noemenswaardig verschil opleveren. Uiteraard moet je in jouw TV wel zorgen voor de beste beeldinstellingen.  

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 28, 2025

Ziet u zelf verschil? Daar gaat het om natuurlijk, ​@ElbersHJ

ElbersHJ
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • February 28, 2025

Ja, dat snap ik natuurlijk. Maar wellicht zijn er technische redenen om juist voor de één of juist die ander te kiezen. Ik ben altijd benieuwd waarom het ‘zo’ is, naast de beeldkwaliteit natuurlijk.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 28, 2025

Hallo ​@ElbersHJ ,

Ik zou de app bij jou maar op één manier koppelen, zodat je nog drie koppelingen overhebt voor andere doeleinden. 

Welke je doet, zou ik laten afhangen van wat jij het makkelijkste vindt. De beeldkwaliteit zal geen noemenswaardig verschil opleveren. Uiteraard moet je in jouw TV wel zorgen voor de beste beeldinstellingen.  

ElbersHJ
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • February 28, 2025

Dank je wel ‘Noordzee’!

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@ElbersHJ, ik zou hetzelfde als Noordzee adviseren. Het gaat uiteindelijk om wat voor jou het makkelijkste en beste werkt. 

Zelf gebruik ik de apps op de tv zelf, maar ik heb een tv met Android TV, net zoals de TV+ Box. Jouw Samsung tv heeft vermoedelijk het Tizen systeem, waardoor de apps wel op een andere manier werken. Je zou het kunnen proberen op beiden en kijken welke het beste bevalt. En degene die niet bevalt zou je dan weer kunnen ontkoppelen, zodat je die op een ander apparaat kunt gebruiken indien nodig.

ElbersHJ
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • March 4, 2025

Dank Jasper. Inmiddels gebruik ik de Videolandapp via de TV+ box. Deze is het makkelijkst bereikbaar via het knopje apps op de afstandsbediening en waar ik de Videolandapp vooraan in de rij heb geplaatst. Anders moet ik 'he-le-maal' (ja, lui) de ab van Samsung erbij pakken en in een menu de app opstarten. Kpn TV+ is veel handiger. Bovendien, is zie geen verschil in beeldkwaliteit. Hoewel geen 8k-content (behalve op YouTube), mijn nieuwe 8k tv+ tilt de beeldkwaliteit van tv uitzendingen en apps op naar ongekende scherpte. Groet,  Harry

Jasper van KPN
Moderator

Dat zou ik niet lui noemen, dat is efficiënt 😉 

Het klinkt als een heerlijke beeldkwaliteit, veel kijkplezier dus!