Skip to main content

Ik krijg bij het opstarten van een Netflix film een raar vervormd geluid. Dat gaat weg als ik bij de instellingen bv Engels origineel 5.1 verander in Engels origineel. Hetzelfde geldt bv ook bij een Duitstalige film. Het heeft dus te maken met dolby 5.1 Dat moet ik elke keer bij het opstarten opnieuw doen. Heel irritant. Ook het veranderen van de standaardinstellingen audio van mijn Smart tv een Philips 43pus6101/12 van dolby in stereo helpt niet. Hoe los ik dit probleem op?

Hi @SteinW en welkom op het forum!

Niet handig dat je dit steeds opnieuw moet instellen. 😕 
Je kijkt Netflix via je tv-ontvanger? Of via de Smart TV zelf? 

Mocht het via de tv-ontvanger zijn dan ben ik benieuwd naar welke ontvanger je hebt en of je de geluidsinstellingen in de ontvanger zelf ook al hebt aangepast. 
Mocht je TV+ hebben, neem dan de informatie over de geluidsinstellingen van de TV+ Box en de geavanceerde geluidsinstellingen van de TV+ Box door. 
Wellicht staat de oplossing daar al tussen!


Wat bedoel je met tv ontvanger? Ik heb een abonnement bij kpn via glasvezel. Ik heb geen abonnement bij tv+


Als je geen tv-ontvanger van ons hebt (en dus geen TV in je abonnement hebt) dan neem ik aan dat je via een app op de Smart TV zelf kijkt. 

In dat geval kan ik je alleen adviseren om de app opnieuw te installeren, of de geluidsinstellingen van je TV nogmaals door te nemen. 
Mocht dat niet werken, dan kun je ook contact met Philips opnemen om te vragen naar een oplossing. 

Hopelijk werkt het dan snel naar behoren!


Ik ga het proberen!