Skip to main content

Om Viaplay goed te laten werken hebben we volgens de klantenservice van Viaplay 2 activatie sleutels nodig die we bij KPN moeten opvragen. Hoe kunnen we hieraan komen?

 

 

 

Hallo @Willumpie76 .

Dit is de hele procedure: 

 

Hoe kan ik Viaplay aanzetten via KPN?

Je kunt Viaplay via KPN op verschillende manieren aanzetten:

  • via onze klantenservice
  • via de TV-ontvanger
  • via MijnKPN (onder het kopje Entertainment)

Bestellen

Na je bestelling ontvang je een bevestiging per e-mail. Daarna ontvang je een aparte e-mail om een Viaplay account te activeren.

 

Viaplay activeren

Om Viaplay te kijken moet je na het bestellen Viaplay eerst activeren bij KPN. Hierover ontvang je een e-mail. Ook als je al Viaplay had bij KPN en nu weer gaat gebruiken, moet je Viaplay opnieuw activeren.

Let op: activeren en beheren kan alleen vanaf je thuisverbinding! Zet ook je VPN uit.

Tip: het activeren van Viaplay doe je het beste op je pc, laptop of mac.

  • Ga naar kpn.com/viaplayactiveren
  • Log in met je KPN account (of maak er eerst een aan)
  • Vervolgens staat er in het blauw in het klein 'activeren'
  • Ga door naar de Viaplay website en maak een Viaplay account aan
  • Nu ben je ingelogd en kan je beginnen met kijken
Activeren

 

Het is belangrijk dat je via de link in onze e-mail door gaat naar de Viaplay website. Zo word je als klant van KPN herkend en hoef je geen service ID's (1 of 2) in te vullen. Lukt het niet? Controleer dan of je verbonden bent met je eigen KPN internetverbinding. Wis cookies en de geschiedenis van je browser, probeer een andere internetbrowser of probeer het later opnieuw.

Nog geen KPN account? Maak dan een KPN account aan om in te loggen bij MijnKPN.

 

Viaplay app downloaden

Je downloadt de Viaplay app via jouw appstore:

Kom je er niet uit? Bekijk de hulppagina van Viaplay.

bron : 

 


Als u op de link in de email klikt, dan worden die 2 activatiesleutels op de achtergrond automatisch doorgestuurd.


Bedankt voor jullie reacties.
Misschien had ik alleen eerst even volgende moeten toelichten:
We willen Viaplay niet activeren, maar iets wijzigen. Ons KPN account is nu namelijk gekoppeld aan het verkeerde Viaplay account. Bovenstaande stappen van @Noordzee had ik al meerder keren geprobeerd.

 

Huidige situatie:
KPN account van ons gezin -> gekoppeld aan het Viaplay account van mij persoonlijk.

Gewenste situatie
KPN account van ons gezin -> koppelen aan het Viaplay account van ons gezin.

 

Daarover heb ik contact gehad met de helpdesk van Viaplay. Die gaven aan dat we daarvoor 2 activatie sleutels nodig hebben, die we moeten opvragen bij KPN.


Ik denk niet dat u die activatiesleutels krijgt. Ik zou zeggen: zet viaplay stop bij KPN en sluit het een paar dagen later weer opnieuw af.


Hoi @Willumpie76 en bedankt voor jouw bericht :)

 

Ik denk niet dat u die activatiesleutels krijgt. Ik zou zeggen: zet viaplay stop bij KPN en sluit het een paar dagen later weer opnieuw af.

Dit is eigenlijk ook de enige oplossing die ik zo kan bedenken gezien de situatie. Heb je hier nog iets aan gehad?


Reageer