Skip to main content

Via Play kan ik alleen op de computer gebruiken, niet op een televisie.

Wie kan mij helpen, zelf lukt het mij niet,

Groet Piet

Heb je een smart tv @Pietertje 45 en wat lukt daar niet op, de ViaPlay app installeren of iets anders?

Welke TV-decoder heb je van KPN?

 


@Pietertje 45 

Als de Smart tv na bouwjaar 2016 is, moet het lukken.

Anders kan je een Chromecast kopen.

Of abonnement (indien vrij) omzetten naar KPN tv+, dan krijg je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en dat is een Android mediabox. 


Hallo, bedankt voor de snelle reactie, ik heb een samsung tv en een experiabox v10.

Via Pay speelt wel op de computer, maar niet op de tv, alle 2 tv en computer uitgeschalkeld, krijg dan stilstaand beeld met VIa Play.

IK zou hem graag op de tv installeren ipv de computer.

Ik ben 78 jaar en totaal geen verstand van deze problemen.

Alvast bedankt.


@Pietertje 45 

Hoe oud is de Samsung tv (of welke is het)?

Zie ook mijn reactie boven.

 

Leeftijd is niet belangrijk, ik ben 70 en heb hier (gelukkig) geen problemen mee.

En je hebt altijd wel een handige kennis of zo. Toch? 


Hallo @Pietertje 45, welkom bij ons. 

Dit kan op je televisie wanneer je een Smart TV hebt die dit ondersteunt , dit is een televisie waarop je ook applicaties kunt installeren, Viaplay is ook een applicatie die je gebruikt om dit op de televisie te kunnen kijken. Maar belangrijk is wel dat je televisie dit ondersteunt. Als dat zo is kun je de app Viaplay opzoeken in de appwinkel op de televisie. 
Een Chromecast is ook een optie, dit is een HDMI stick/kastje waarmee je je televisie Smart maakt. 
Eventueel zou je nog een handige kennis kunnen vragen. Hoewel dit niet moeilijk is kan ik me wel voorstellen dat het lastig kan zijn als je het niet kent en het voor het eerst doet. 


@Alex van KPN 

Volgens mij alleen op een Smart tv die na 2016 is geproduceerd. 

 

Of op de nieuwe KPN tv ontvanger Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)😉


@Alex van KPN

Volgens mij alleen op een Smart tv die na 2016 is geproduceerd. 

 

Of op de nieuwe KPN tv ontvanger Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)😉

Yes, ik heb het aangepast met de toevoeging "die dit ondersteunt”. Dankjewel 


Reageer