Skip to main content

Waarom kan Viaplay niet gewoon open gezet worden op 225 net als Netflix en Prime video en die andere. Als je daar op geabonneerd ben via Kpn kan je gewoon kijken via je TV.

Bij Viaplay kan ik alleen de race weekenden van F1 zien en niet eens de vrije trainingen (WAARDELOOS).

als ik een film of iets anders wil kijken miet ik het op me laptop of tablet kijken.

Heel gezellig hoor als je samen met je vrouw een film wil kijken.

En ja, het daten was live en daar kijken we ook graag naar, het is echt een vooruitgang dicht tegen elkaar met laptop op schot. Denk toch is na KPN

Kpn moet hier iets aan doen voor zijn abonnees anders anders zal het aantal abonnees terug lopen, want dit is gewoon mensen blij maken met een dooie mus

Waarom kan Viaplay niet gewoon open gezet worden op 225 net als Netflix en Prime video en die andere. Als je daar op geabonneerd ben via Kpn kan je gewoon kijken via je TV.

Bij Viaplay kan ik alleen de race weekenden van F1 zien en niet eens de vrije trainingen (WAARDELOOS).

als ik een film of iets anders wil kijken miet ik het op me laptop of tablet kijken.

Heel gezellig hoor als je samen met je vrouw een film wil kijken.

En ja, het daten was live en daar kijken we ook graag naar, het is echt een vooruitgang dicht tegen elkaar met laptop op schot. Denk toch is na KPN

Kpn moet hier iets aan doen voor zijn abonnees anders anders zal het aantal abonnees terug lopen, want dit is gewoon mensen blij maken met een dooie mus

 

Hierbij een poging tot een antwoord:

Netflix en Prime Video hebben geen eigen kanaal. Jij bedoelt kanaal 200 en 203 denk ik. Dat zijn geen TV kanalen maar een handige manier om in de app van Netflix/Amazon te komen zonder het hele menu door te lopen. Je kiest kanaal 200/203 en drukt op de rode knop. Dan kom je in de app van Netflix/Amazon die op de TV decoder staat.

Zoiets gaat straks ook gebeuren met Viaplay maar er is nu simpelweg nog geen app op de TV-decoder. Die moet Viaplay maken, niet KPN zelf. verwachting is dat dit in de zomer van 2022 klaar is.

Tot de zomer van 2022 wordt kanaal 225 gebruikt om in een raceweekend de kwalificatie en races te laten zien voor KPn abonnees die via KPN Viaplay afnemen. Daardoor hoeft niet iedereen via de app van Viaplay te kijken en daarmee hoopt Viaplay dat in de eerste maanden niet alles vastloopt omdat iedereen via hen probeert te kijken.

 

Hoe kan je alle andere dingen op Viaplay dan op je TV kijken?

1) Als je een smart TV met wifi hebt die niet te oud is (van 2016 of later) kan je daar de Viaplay app op downloaden en met je inloggegevens inloggen. AFhankelijk van welke TV je hebt moet je daar zoeken naar de apps (dus met de afstandsbediening van de TV, niet de witte van KPN)

  1. Een chromecast  kopen en de film of serie aanzetten op je telefoon en dan streamen naar je Chromecast op je TV. Werkt prima

Als je een Apple telefoon hebt kan je ook streamen naar je TV maar dan moet je even zelf googlen hoe dat moet. Ik gebruik zelf alleen Samsung.


@gwnopa

Viaplay is een app, geen zender. Dus net als Netflix en Videoland.

Echter: de app voor de tv ontvanger is nog niet beschikbaar én

Omdat Viaplay '’bang'’ is dat in de begintijd hun streamservers overbelast kunnen raken juist met de Formule 1 hebben ze aan de samenwerkende providers gevraagt om de raceweekenden live via een zendernummer door te geven. Dat is een tijdelijke situatie t/m 31 juli.

Daarna kan je alleen de app gebruiken. Ook dán is het nog niet gezegd dat deze al in de decoder beschikbaar is. Zelf kijk ik Viaplay via de app in m'n smart-tv. En via de smartphone en laptop. Met die 2 laatsten kan ik het ook naar de Chromecast casten om het op de 2de oude tv te zien.


Beste Ward, duidelijk antwoord

Dankje wel


Ik lees net dat er via Ziggo vanaf 17 maart wel een Viaplay app is, hopelijk volgt KPN snel zodat ik alles gewoon gelijk via de tv kan kijken. 


Je hebt niet per sé '’kpn'’ (de ontvanger bedoel je) nodig om het op/via de tv te kunnen zien.

Op tv 1 gebruik ik de app (smart-tv), op tv 2 chromecast.

De intentie is er zeker om de app toe te voegen. 


Hierbij een poging tot een antwoord. 

Geen poging, gewoon een prima antwoord! 


Ik lees net dat er via Ziggo vanaf 17 maart wel een Viaplay app is, hopelijk volgt KPN snel zodat ik alles gewoon gelijk via de tv kan kijken. 

Youphone heeft hem al vanaf het begin, maar die gebruiken dan ook een Android box voor hun TV platform.

 


Ik lees net dat er via Ziggo vanaf 17 maart wel een Viaplay app is, hopelijk volgt KPN snel zodat ik alles gewoon gelijk via de tv kan kijken. 

Youphone heeft hem al vanaf het begin, maar die gebruiken dan ook een Android box voor hun TV platform.

 

Dus die hoefden niets te doen want die Android app was er vanaf het begin al. Ik heb hem ook op mijn telefoon. Helaas gebruikt de KPN decoder geen Android platform...


Dus die hoefden niets te doen want die Android app was er vanaf het begin al. Ik heb hem ook op mijn telefoon.

De app voor Android/Google TV is toch echt wezenlijk anders dan die voor een tablet of telefoon. Denk maar aan het verschil tussen de smart-TV app van KPN en de iTV app van KPN.


Dus die hoefden niets te doen want die Android app was er vanaf het begin al. Ik heb hem ook op mijn telefoon.

De app voor Android/Google TV is toch echt wezenlijk anders dan die voor een tablet of telefoon. Denk maar aan het verschil tussen de smart-TV app van KPN en de iTV app van KPN.

 

Mwah... Ik denk dat het verschil minder groot is dan je suggereert. De Youfone box gebruikt Android TV dus het platform is gelijk. Ik snap dat er wellicht wat aanpassingen nodig zijn dus niks hoeven doen was wat overdreven. 

 


Mwah... Ik denk dat het verschil minder groot is dan je suggereert.

Het verschil tussen een Android/Google TV app en een Android app is aanzienlijk, dat moet je niet onderschatten. Touch versus afstandsbediening vraagt toch echt om andere functionaliteit/aansturing en ook het feit dat Android/Google TV alleen landscape ondersteunt maakt dat de twee varianten best van elkaar afwijken.

Maar goed, Viaplay heeft al tijden een Android/Google TV app en dat is de variant die op die Youfone box geplaatst is.


P.S.

Persoonlijk geef ik altijd de voorkeur aan de app in de Smart TV.

Al meer dan 8 jaar Netflix en nooit problomen.

Op de nieuwe tv Netflix, Disney+ en ViaPlay en werkt perfect. (de eerste 2 zelfs in 4K).

 

Via de KPN tv decoder de app's is vooral handig als je geen Smart tv hebt of als je Smart tv “oud” is en de app er niet meer op gezet (ondersteund) wordt door de fabrikant van de TV. 


P.S.

Persoonlijk geef ik altijd de voorkeur aan de app in de Smart TV.

Al meer dan 8 jaar Netflix en nooit problomen.

Op de nieuwe tv Netflix, Disney+ en ViaPlay en werkt perfect. (de eerste 2 zelfs in 4K).

 

Via de KPN tv decoder de app's is vooral handig als je geen Smart tv hebt of als je Smart tv “oud” is en de app er niet meer op gezet (ondersteund) wordt door de fabrikant van de TV. 

Of als je geen zin hebt om die andere TV afstandsbediening te pakken en dus met de ene witte van KPN toe kan :-)

En in mijn geval: ik heb mijn soundbar optisch aangesloten op de KPN ontvanger, niet op de TV. Dus via de Smart TV kijken naar Netflix kan prima maar dan zonder het extra volle geluid van de soundbar. En dat is toch zonde.

En dat laat ik zo aangezien ik op die manier mooi radio kan luisteren zonder de TV aan te houden.


P.S.

Persoonlijk geef ik altijd de voorkeur aan de app in de Smart TV.

Al meer dan 8 jaar Netflix en nooit problomen.

Op de nieuwe tv Netflix, Disney+ en ViaPlay en werkt perfect. (de eerste 2 zelfs in 4K).

 

Via de KPN tv decoder de app's is vooral handig als je geen Smart tv hebt of als je Smart tv “oud” is en de app er niet meer op gezet (ondersteund) wordt door de fabrikant van de TV. 

Of als je geen zin hebt om die andere TV afstandsbediening te pakken en dus met de ene witte van KPN toe kan :-)

En in mijn geval: ik heb mijn soundbar optisch aangesloten op de KPN ontvanger, niet op de TV. Dus via de Smart TV kijken naar Netflix kan prima maar dan zonder het extra volle geluid van de soundbar. En dat is toch zonde.

En dat laat ik zo aangezien ik op die manier mooi radio kan luisteren zonder de TV aan te houden.

 

@Ward_

Daar zit zeker wat in.

Ook dat heeft voordelen, natuurlijk. :wink:

 

Zelf heb ik de soundbar met een HDMI kabel met de LG OLED tv verbonden.

Ik moet zeggen dat het geluid (bij mij althans) veel beter is via de HDMI kabel.

Ik heb een Samsung soundbar met subwoofer. 

 

Vraagje @Ward_ , hoe doe je het nu met het geluid als je iets via ViaPlay gaat kijken? 

 

Radio is inderdaad via de tv een nadeel, maar als ik wil kan ik een optische kabel voor de radio naar de soundbar doen.

Alleen wat voor een effect geeft dat als ik dan de tv aanzet? 


@joop2011 ik heb nog niet serieus naar Viaplay films gekeken. In ieder geval niet iets waar ik de soundbar voor zou aanzetten. Bovendien heb ik de soundbar volgende week los van de TV nodig. Om het commentaar van Olav via Grandprix radio te laten horen.


Kan je die soundbar niet via HDMI-ARC aansluiten?


Kan je die soundbar niet via HDMI-ARC aansluiten?

Vanaf wat? De decoder of de TV?

Edit: laat maar, de TV uiteraard.. maar ik moet dus iets hebben waarmee ik Viaplay Formule 1 kijk op de smart TV app terwijl ik het Grand Prix Radio geluid op de soundbar krijg. GP radio zit op de radiokanalen van KPN. Dan moet ik de stream van Viaplay daarmee syncen. Of ik gebruik de GP Radio app van mijn telefoon en stuur dat geluid met bluetooth naar de soundbar. Dan moet ik dat geluid syncen (maar daar komt een slidebar voor in die app).

Hoe dan ook, ik kan de soundbar niet op de TV aansluiten want dan werken bovenstaande opties niet meer.


Kan je die soundbar niet via HDMI-ARC aansluiten?

Vanaf wat? De decoder of de TV?

Vanaf de TV.


Kan je die soundbar niet via HDMI-ARC aansluiten?

Vanaf wat? De decoder of de TV?

Vanaf de TV.

Ik had mijn reactie al aangepast terwijl jij al typte :-)


maar ik moet dus iets hebben waarmee ik Viaplay Formule 1 kijk op de smart TV app terwijl ik het Grand Prix Radio geluid op de soundbar krijg. GP radio zit op de radiokanalen van KPN. Dan moet ik de stream van Viaplay daarmee syncen.

Dat zal waarschijnlijk een hele opgave gaan worden om die twee te syncen.


maar ik moet dus iets hebben waarmee ik Viaplay Formule 1 kijk op de smart TV app terwijl ik het Grand Prix Radio geluid op de soundbar krijg. GP radio zit op de radiokanalen van KPN. Dan moet ik de stream van Viaplay daarmee syncen.

Dat zal waarschijnlijk een hele opgave gaan worden om die twee te syncen.

Met die laatste optie zou het (volgens de beloftes van Olav Mol) moeten kunnen. Omdat die slidebar in de app komt te zitten waarmee je dat geluid zou moeten kunnen vertragen, afhankelijk van welke F1 zender je kijkt (Viaplay of F1TV). We gaan het merken...


@Ward_

Het geluid van Grand Prix radio via de ontvanger zal sowieso ca. 20 tot 30 seconden voor lopen op de stream via Viaplay op je televisie. 

Maar via de app van Grand Prix Radio valt het geluid tot zelfs 2 minuten te vertragen dus dat is wel redelijk gelijk te krijgen.

https://gostreaming.nl/formule-1-kijken-met-commentaar-van-olav-mol-zo-werkt-het/

N.B.

Via Ziggo Sport zagen we F1 en andere live sport ca 12 seconden na de werkelijkheid ter plaatse. Via Viaplay zal dat ietsje langer zijn nog.


@Ward_

Het geluid van Grand Prix radio via de ontvanger zal sowieso ca. 20 tot 30 seconden voor lopen op de stream via Viaplay op je televisie. 

Maar via de app van Grand Prix Radio valt het geluid tot zelfs 2 minuten te vertragen dus dat is wel redelijk gelijk te krijgen.

https://gostreaming.nl/formule-1-kijken-met-commentaar-van-olav-mol-zo-werkt-het/

N.B.

Via Ziggo Sport zagen we F1 en andere live sport ca 12 seconden na de werkelijkheid ter plaatse. Via Viaplay zal dat ietsje langer zijn nog.

 

Om zelf nog maar te quoten: We gaan het merken…

Ik verwacht zelf dat Olav het commentaar gaat leveren aan de hand van de F1TV streams. Zijn eigen app zal ongetwijfeld ook een vertraging hebben tussen het inspreken in de studio en het ontvangen bij mij thuis dus er is van alles te synchroniseren straks :-)


Grappig, ik ben juist blij om iemand anders dan Olaf Mol te horen.

Bij de Shakedown afgelopen weekend was ik best tevreden over de commentator.

Maar bij voetbal vind ik Snoeks ook helemaal niets.

 

Leuk om te lezen dat er toch veel verschillende smaken en meningen zijn.

En dat is alleen maar goed.:wink:

Dus wat ik hier schijf is persoonlijk en positief bedoeld. :wink:


@joop2011 Zo is dat. Ieder zijn smaak en mening. Ik heb afgelopen weekend geluisterd en vond het juist niet erg prettig. Zo is er voor iedereen wat wils en dat zal ook de reden zijn dat Olaf Mol investeert in die Grand Prix Radio App en het livecommentaar daarin.