Skip to main content

Waarom kan Viaplay niet gewoon open gezet worden op 225 net als Netflix en Prime video en die andere. Als je daar op geabonneerd ben via Kpn kan je gewoon kijken via je TV.

Bij Viaplay kan ik alleen de race weekenden van F1 zien en niet eens de vrije trainingen (WAARDELOOS).

als ik een film of iets anders wil kijken miet ik het op me laptop of tablet kijken.

Heel gezellig hoor als je samen met je vrouw een film wil kijken.

En ja, het daten was live en daar kijken we ook graag naar, het is echt een vooruitgang dicht tegen elkaar met laptop op schot. Denk toch is na KPN

Kpn moet hier iets aan doen voor zijn abonnees anders anders zal het aantal abonnees terug lopen, want dit is gewoon mensen blij maken met een dooie mus

Waarom kan Viaplay niet gewoon open gezet worden op 225 net als Netflix en Prime video en die andere. Als je daar op geabonneerd ben via Kpn kan je gewoon kijken via je TV.

Bij Viaplay kan ik alleen de race weekenden van F1 zien en niet eens de vrije trainingen (WAARDELOOS).

als ik een film of iets anders wil kijken miet ik het op me laptop of tablet kijken.

Heel gezellig hoor als je samen met je vrouw een film wil kijken.

En ja, het daten was live en daar kijken we ook graag naar, het is echt een vooruitgang dicht tegen elkaar met laptop op schot. Denk toch is na KPN

Kpn moet hier iets aan doen voor zijn abonnees anders anders zal het aantal abonnees terug lopen, want dit is gewoon mensen blij maken met een dooie mus

Waarom kan Viaplay niet gewoon open gezet worden op 225 net als Netflix en Prime video en die andere. Als je daar op geabonneerd ben via Kpn kan je gewoon kijken via je TV.

Bij Viaplay kan ik alleen de race weekenden van F1 zien en niet eens de vrije trainingen (WAARDELOOS).

als ik een film of iets anders wil kijken miet ik het op me laptop of tablet kijken.

Heel gezellig hoor als je samen met je vrouw een film wil kijken.

En ja, het daten was live en daar kijken we ook graag naar, het is echt een vooruitgang dicht tegen elkaar met laptop op schot. Denk toch is na KPN

Kpn moet hier iets aan doen voor zijn abonnees anders anders zal het aantal abonnees terug lopen, want dit is gewoon mensen blij maken met een dooie mus

Ook jammer dat de app bij Ziggo wel beschikbaar is op de box sinds vandaag dus precies op tijd


Waarom kan Viaplay niet gewoon open gezet worden op 225 net als Netflix en Prime video en die andere. Als je daar op geabonneerd ben via Kpn kan je gewoon kijken via je TV.

Bij Viaplay kan ik alleen de race weekenden van F1 zien en niet eens de vrije trainingen (WAARDELOOS).

als ik een film of iets anders wil kijken moet ik het op me laptop of tablet kijken.

Heel gezellig hoor als je samen met je vrouw een film wil kijken.

En ja, het daten was live en daar kijken we ook graag naar, het is echt een vooruitgang dicht tegen elkaar met laptop op schot. Denk toch is na KPN

KPN moet hier iets aan doen voor zijn abonnees anders anders zal het aantal abonnees terug lopen, want dit is gewoon mensen blij maken met een dooie mus

Waarom kan Viaplay niet gewoon open gezet worden op 225 net als Netflix en Prime video en die andere. Als je daar op geabonneerd ben via Kpn kan je gewoon kijken via je TV.

Bij Viaplay kan ik alleen de race weekenden van F1 zien en niet eens de vrije trainingen (WAARDELOOS).

als ik een film of iets anders wil kijken miet ik het op me laptop of tablet kijken.

Heel gezellig hoor als je samen met je vrouw een film wil kijken.

En ja, het daten was live en daar kijken we ook graag naar, het is echt een vooruitgang dicht tegen elkaar met laptop op schot. Denk toch is na KPN

Kpn moet hier iets aan doen voor zijn abonnees anders anders zal het aantal abonnees terug lopen, want dit is gewoon mensen blij maken met een dooie mus

Ook jammer dat de app bij Ziggo wel beschikbaar is op de box sinds vandaag dus precies op tijd

 

Netflix, Videoland, ViaPlay, etc. zijn geen kanalen, maar streamingdiensten.

Voor o.a. Netflix is er een app op de KPN tv decoder en via 200 ga je naar de app van Netflix en dat gaat dan verder via internet.

TV zenders (kanalen) gaan via IPTV, dat werkt op een geheel andere manier.

 

Kanaal 225 KPN en kanaal 200 (Ziggo) zijn beide alleen tijdens de F1 weekenden op za. en zo.

 

Ziggo werkt met Android (had ik elders gelezen) en voor Android (zie ook je telefoon) is de app er al.

KPN werkt met LInux en daar is nog geen app voor, die moet nog ontwikkeld worden en daar heeft KPN de hulp voor nodig van ViaPlay.

 

Zie hier hoe je via de app ViaPlay kunt zien. 

 

Helaas kan KPN hier zelf helemaal niets aan doen. 

Maar via de link kunt u zien dat u op veel manieren naar ViaPlay kunt kijken. 


@joop2011 Waar heb jij gelezen dat Ziggo met Android werkt op de Media Next box, dat is namelijk op dit moment de box waar ViaPlay op werkt met een beetje geluk, gaat nog niet lekker, vanmiddag eens mee gaan spelen bij mijn maatje.

De enige die ik weet die met Android werkt, zijn er wel meer als je alleen de TV app mogelijkheid afneemt en zelf er 1 aanschaft, is Youfone, die leveren een hele mooie Android box waar je al je apps die je zou willen gewoon kan ophalen uit de Google app store.


@Doornekamp33 ergens op dit forum, weet niet zo snel meer waar.

Of het klopt, helaas weet ik dat niet.

Ik vertrouw degene die dit had geschreven. (maar sorry, ik weet niet meer waar). 

Kan het helaas ook niet via Google vinden. :confused:


Ik heb zelf eerder geschreven dat Ziggo de app op de Next box kreeg en Youfone een android box gebruikt waardoor die daar ook beschikbaar is, lees niet alles maar ben het zelf niet tegen gekomen  dat iemand schreef dat Ziggo android gebruikt en voor zover mijn kennis reikt werkt Ziggo net als KPN met een Linux/Unix afgeleide versie op de boxen.


Ik overweeg nu echt bij kpn te vertrekken. Ik ben al jaren F1 fan. Mooi via ziggo. Nu heb ik app abonnement op tv zelf aangezet. Maar begrijp als je ook de trainden wil volgen je een app moet hebben? Oké die heb ik dan gedownload voor mijn iPhone, maar hoe krijg ik nu via kpn een inlog code of de app werkende? Mijn ouders zijn ver in de tachtig, maar als het mij al niet lukt? Dan gaan ook zij bij Kpn weg. War een waardeloze k##@%t zooi.


@Doornekamp33 De next is inderdaad een Linux afgeleide, Gemonteerd in een doosje die de Arris DCX960 heet. Ik heb hem thuis staan. Heb in het Viaplay topic al omschreven wat voor ramp de Viaplay App op de next is (maar dat geld ook voor netflix, prime, videoland enz) Het is echt niet fijn werken! Gelukkig gebruik ik alle apps op die box niet :joy:


@JeroenB22Dan reikt mijn kennis van de Next nog redelijk goed, ga er volgende week een keer mee stoeien, vanmiddag viel in het water, door een spoedgeval op het werk van mijn maatje die hem heeft, de lunch ging niet door omdat die op pad moest voor zijn werk.

En word nu de vraag hoe elendig de app op de KPN box word, heb er een hard hoofd in want de huidige apps zitten ook wat problemen in.


Ach wij doen zelf niet zoveel met de Next, leuk voor de lineaire zenders, en we kunnen live tv pauzeren enzo, opnemen/apps gebruiken we toch niet (heb jaja, TV Start next, en 75mbit voor €53,50 per maand) Mediabox XL wil je gewoon niet meer, en een CI+ module werkt ook enorm sloom.

Mijn pakket is vergelijkbaar met het standaard 50mbit abonnement en de Vip5202 van kpn zonder opnemen e.d. 

Houd dat harde hoofd maar vast,.. Ik geloof er zelf niet in dat providers dedicated apps zullen aanbieden die stabiel en snel draaien, ze zouden ook gewoon met Android moeten gaan werken,.. Weet niet of het dan bewust aan de software ligt die ze nu gebruiken, maar i.t.t. Android werkt alles daarmee juist vele malen sneller en stabieler. 

En KPN heeft gewoon diezelfde traagheid/software gedoe op hun ontvanger is mijn ervaring met de 5202. Wat voor updates er elke keer ook maar gepushed worden,.. 


maar hoe krijg ik nu via kpn een inlog code of de app werkende?

@De La Tete 

Via deze link ( kpn.com/viaplay/activeren ) je aanvraag afronden. Je kunt dan een ww maken voor inloggen op de app en website van Viaplay ( http://viaplay.com/nl-nl ).

Het is bij álle providers hetzelfde met Viaplay. Daarvoor overstappen is zinloos. 

Bij Ziggo hebben ze de app op de Mediabox Next ( dus met de 2 duurdere abonnementen ) maar die app werkt helemaal niet momenteel.

Ik gebruik de apps in de ontvanger helemaal niet. Ben wat dat betreft gelukkig niet afhankelijk van mijn provider zeg maar.

Via de hoofdtelevisie doe ik het met de apps daarin. En de overige tv's gaan via chromecast met de apps in m'n smartphone.


Nou zeg, net de viaplay app op mn smart tv gezet, maar totaal geen geluid. Net of er de hele tijd een helikopter voorbij komt. Mag hopen dat dat niet zo blijft...


Viaplay is echt een achteruitgang in tegenstelling tot wat ZiggoSport aanbood. Je wilt je tv aanslingeren en gewoon kijken. Nu worden enkel de kwalificatie en race laten aangeboden. Geen trainingen, geen andere sporten, geen verslag of analyses, WAARDELOOS! Maar dan is er de app. Dat is al k*t, want je wilt gewoon zappen en niet naar een aparte app, die overigens op de meeste tv’s (ietwat oudere modellen) niet beschikbaar is. Wat een armoe. Ik ga opzeggen.


Wat een armoe. Ik ga opzeggen.

Wat ga je dan opzeggen ... Viaplay of jouw hele abonnement?

Het is inderdaad rampzalig dat er monopolieposities in de distributie van "sport" verworven kunnen worden. Elke keer weer zien we dat dit leidt tot hogere kosten en minder innovatie. Dat zagen we bij FOX Sports (nu ESPN) en ook bij Viaplay.

Ik moedig iedereen aan om het Viaplay abonnement te beëindigen en te kiezen voor F1 TV Pro.


Wat een armoe. Ik ga opzeggen.

Wat ga je dan opzeggen ... Viaplay of jouw hele abonnement?

Het is inderdaad rampzalig dat er monopolieposities in de distributie van "sport" verworven kunnen worden. Elke keer weer zien we dat dit leidt tot hogere kosten en minder innovatie. Dat zagen we bij FOX Sports (nu ESPN) en ook bij Viaplay.

Ik moedig iedereen aan om het Viaplay abonnement te beëindigen en te kiezen voor F1 TV Pro.

Exact. Viaplay opzeggen. Ik ga wel weer illegaal streamen, want dat is waardeloos. Ik wil zoals alle andere sporten gewoon een zender kunnen bekijken. Waarom moet het anno 2022 allemaal zo ongekend omslachtig? 


Wat een armoe. Ik ga opzeggen.

Wat ga je dan opzeggen ... Viaplay of jouw hele abonnement?

Het is inderdaad rampzalig dat er monopolieposities in de distributie van "sport" verworven kunnen worden. Elke keer weer zien we dat dit leidt tot hogere kosten en minder innovatie. Dat zagen we bij FOX Sports (nu ESPN) en ook bij Viaplay.

Ik moedig iedereen aan om het Viaplay abonnement te beëindigen en te kiezen voor F1 TV Pro.

Exact. Viaplay opzeggen. Ik ga wel weer illegaal streamen, want dat is waardeloos. Ik wil zoals alle andere sporten gewoon een zender kunnen bekijken. Waarom moet het anno 2022 allemaal zo ongekend omslachtig? 

 

Anno 2022, leuk dat je dat typt. 

Want streamingdiensten zijn de toekomst.

ViaPlay is namelijk geen zender, maar net zoals Netflix, Disney+, etc. een streamingdienst. :wink:

 

En zoals je hopelijk weet, heeft NENT, de overkoepelende organisatie van o.a. ViaPlay de rechten op de formule 1, Darts, etc. 

 

Ziggo Sprot, ESPN, etc. dat zijn wel zenders. 

 

Ik ga, en denk velen, absoluut het abonnement op ViaPlay niet opzeggen.

 


@gwnopa

Viaplay is een app, geen zender. Dus net als Netflix en Videoland.

Echter: de app voor de tv ontvanger is nog niet beschikbaar én

Omdat Viaplay '’bang'’ is dat in de begintijd hun streamservers overbelast kunnen raken juist met de Formule 1 hebben ze aan de samenwerkende providers gevraagt om de raceweekenden live via een zendernummer door te geven. Dat is een tijdelijke situatie t/m 31 juli.

Daarna kan je alleen de app gebruiken. Ook dán is het nog niet gezegd dat deze al in de decoder beschikbaar is. Zelf kijk ik Viaplay via de app in m'n smart-tv. En via de smartphone en laptop. Met die 2 laatsten kan ik het ook naar de Chromecast casten om het op de 2de oude tv te zien.

Heldere uitleg. Teleurstellend dt KPN dit in de marketing niet helder aangeeft zodat geen onjuiste verwachtingen ontstaan bij geïnteresseerde klanten. En er is nog geen duidelijkheid/zekerheid over een ‘vaste’ app in het KPN aanbod (zoals Netflix, YouTube, primevideo en Videoland). 
Deze handelwijze scoort negatief op elke dimensie van klantgerichte dienstverlening. 


Ik lees dit allemaal door en het is allemaal prima dat ViaPlay een app moet ontwikkelen en blablabla. Maar dat neemt niet weg dat de vrije trainingen gewoon te zien moeten zijn op kanaal 225. De kwalificatie en de race is wel zichtbaar, maar de trainingen niet. Dat is geen kwestie van een app die gemaakt moet worden, maar gewoon het signaal routeren net als met de kwalificatie en race.

Ik kies juist voor afname van ViaPlay via KPN omdat ik van het gemak ben en verwacht alles te kunnen volgen. Anders had ik wel gekozen voor een goedkoper abonnement via ViaPlay zelf. Daarnaast is wel gebleken dat de verschillende apps af en toe verlies van kwaliteit hebben, iets dat kanaal 225 niet heeft.

Mijn enige klacht is dus; zend de trainingen ook uit via kanaal 225! 


Voor die klacht moet je ook bij ViaPlay zijn, zij bepalen wat en wanneer er op 225 uitgezonden mag worden, denk alleen dat je bot vangt, want ViaPlay is als enige tevreden met wat ze doen als je de berichtgeving mag geloven.


Wat een onzin. Als klant moet je in dit geval niet naar ViaPlay verwezen worden, maar zou KPN dit moeten doen. Immers gaat het om zender 225 welke onder beheer van KPN valt en is het iets heel simpels als een afspraak maken. Want financieel gezien kan hier niks op tegen zijn aangezien de deal al staat, de infrastructuur evenmin en er enkel alleen maar voordeel gehaald kan worden door zowel KPN als ViaPlay.

Als ik een auto bij een garage koop, ga ik ook niet eerst terug naar de fabrikant (in dit voorbeeld ViaPlay) voor garantie als er iets stuk gaat. Dan loopt dat altijd via de garage (in dit voorbeeld dus KPN).


Via Viaplay Xtra bij zowel Ziggo als KPN is op verzoek van Viaplay alleen de (uitzending) van kwalificatie en de race te zien. Op deze momenten verwachten ze namelijk vooralsnog te grote druk op hun servers. Dat verwachten ze niet bij de vrijdag trainingen. Daar wordt veel minder naar gekeken. Dat kan dus prima via hun app.

Je hebt waarschijnlijk al een smartphone. Dan is het een hele kleine investering voor een Cromecast om ook de trainingen via de Viaplay app op je televisie te casten met die app.

 

Als klant moet je in dit geval niet naar ViaPlay verwezen worden, maar zou KPN dit moeten doen.

Klopt. En KPN en Ziggo (via hun forum is deze klacht/dit verzoek ook gekomen) zullen dat inmiddels écht wel aan Viaplay doorgegeven hebben. Maar die gaan dat dus niet doen anders was het er al.

NOTA BENE. Van af 1 augustus is het live kanaal 225 NIET meer beschikbaar. Of er dan (al) een app op de ontvanger voor Viaplay is wil / kan kpn nog niet zeggen. Ik neem aan dat je wel inloggegevens voor de Viaplay app / website hebt….

Aankomende race weekend is in Australië. Dat is voor ons Europeanen dus vroeg. En 225 is alleen live beschikbaar. Ook dat wil Viaplay zo.

Zaterdag 9 april
3e VT om 05:00 uur
Kwalificatie 08:00 uur

Zondag 10 april
RACE 07:00 uur


Via Viaplay Xtra bij zowel Ziggo als KPN is op verzoek van Viaplay alleen de (uitzending) van kwalificatie en de race te zien. Op deze momenten verwachten ze namelijk vooralsnog te grote druk op hun servers. Dat verwachten ze niet bij de vrijdag trainingen. Daar wordt veel minder naar gekeken. Dat kan dus prima via hun app.

Klopt, dat kan prima via de app. Als deze niet stottert. Wat dus ook een klacht is, maar welke voorbehouden is aan ViaPlay.

Aangaande dit, is het zo dat ik via KPN de abonnementskosten voor ViaPlay betaal. Dan verwacht ik ook dat via KPN het volledige spectrum geboden wordt. Zowel studio uitzendingen als andere programmering en al helemaal de trainingen, kwalificatie en de race. Anders had ik net zo goed mijn abonnement bij ViaPlay kunnen afsluiten. In dit geval ben ik zelfs van mening dat KPN, ondanks dat jullie zeggen dat KPN er blijkbaar niks aan kan doen, klanten tegemoet moet komen omdat zij niet kunnen leveren wat klanten verwachten. Als je zegt dat je ViaPlay aanbiedt, dan bied je alles aan. Niet de helft. En op de wijze hoe het in de markt gezet wordt door KPN, riekt het naar misleiding en zou de Consumentenbond er best een leuke case aan kunnen hebben.

Voor nu hoop ik gewoon dat KPN in gaat zien dat het hierin zelf ook tekort schiet. Als je adverteert, adverteer dan met de waarheid. Zeg dat enkel de kwalificatie en de race te zien in op kanaal 225. Geef duidelijk aan wat de klant kan verwachten. Want dit riekt naar iets wat stinkt. En daar zou KPN zich verre van buiten moeten houden. En als iemand als ik dit al zeg, ruim 25 jaar middels KPN mobiel al een zeer tevreden KPN klant en een vijftal jaar nu ook internet en TV via KPN, dan toont dit dat zelfs de meest tevreden klanten zich hiermee in het ootje voelen genomen. En dat kan de bedoeling niet zijn.


Wat een onzin. Als klant moet je in dit geval niet naar ViaPlay verwezen worden, maar zou KPN dit moeten doen. Immers gaat het om zender 225 welke onder beheer van KPN valt en is het iets heel simpels als een afspraak maken. Want financieel gezien kan hier niks op tegen zijn aangezien de deal al staat, de infrastructuur evenmin en er enkel alleen maar voordeel gehaald kan worden door zowel KPN als ViaPlay.

Als ik een auto bij een garage koop, ga ik ook niet eerst terug naar de fabrikant (in dit voorbeeld ViaPlay) voor garantie als er iets stuk gaat. Dan loopt dat altijd via de garage (in dit voorbeeld dus KPN).

 

Dat is niet juist, ik begrijp wel de gedachte erachter.

Echter is KPN niet de baas over de zenders, maar degene van wie de zender is.

Echter is ViaPlay geen zender, maar een streamingdienst.

KPN verzorgt voor ViaPlay alleen de facturatie.

En omdat de stream tijdens de F1 te groot is, heeft ViaPlay aan o.a. KPN kanaal 225, Ziggo kanaal 200, etc. gevraagd om de F1 op za. en zo. op een vast kanaal te zetten tot 1 augustus.

Na 1 augustus kan je alleen nog maar via de app van ViaPlay kijken.

Kijk hier waar je de app op kunt installeren. 

Of via de website van ViaPlay inloggen (aanmelden), dan kan je het daar kijken. 

 

Alles op het kanaal, dat mag niet van ViaPlay.

Geld ook voor Netflix, etc.

Het zijn streamingdiensten. 

 

En ik ben een tevreden klant van KPN, en ik voel me compleet niet in de maling genomen.

Vanaf het begin wist ik al dat ViaPlay, net zoals Disney+, Netflix, etc. een streamingdienst is.

o.a. Netflix kan je ook via KPN nemen en ook dan is KPN alleen verantwoordelijk voor de facturatie.


Ik heb geen instructie nodig hoe ik de app moet installeren. Ik heb een LG Smart TV waarbij deze app in de Content Store staat.

Maar nogmaals; het verwijzen naar een app omdat KPN zender 225 niet op orde heeft, ongeacht of het aan KPN zelf te wijten is of niet, is een zwaktebod. KPN biedt zender 225 aan alsof zij het hele aanbod van ViaPlay beschikbaar stelt. En dat is niet waar. Alle voorbeelden die je noemt, zoals Netflix en Disney+, biedt KPN in zijn volledigheid aan. En daarmee betaal je waar je om vraagt en waar KPN mee adverteert. Nu adverteert KPN dus met ViaPlay op een wijze welke misleiding genoemd kan worden. En dat dit jou niet teleur stelt, dat is fijn voor jou. Mij stelt het meer dan teleur en met mij ook vele anderen. Juist in de gegeven redenen zoals hierboven.


@Berisacharov Hoezo heeft KPN de zender 225 niet op orde, bij het aangaan van je abonnement is er gecommuniceert dat je op 225 de kwalificatie op zaterdag en de race op zondag live kon zien, niet meer en niet minder, dat je de derde training op zaterdag er ook nog biij kreeg naar ik begreep is bonus.

Maar inderdaad, ViaPlay maakt er een potje van en ze presenteren het vol trots dat wat het hun betreft vlekkeloos loopt.

En KPN mag inderdaad wel wat duidelijker communiceren, maar uiteindelijk als je alles leest, dus ook de voorwaarden waar je mee akkoord gaat staat alles er in, kost je een dagje lezen.


Dat is ook alles waar ik het over heb @Doornekamp33 ; de gebrekkige dan wel (hard verwoord) misleidende communicatie. Ik snap dat alle begin lastig is en ik heb zelf in het werkveld genoeg voorbeelden meegemaakt die vergelijkbaar te noemen zijn. Neemt niet weg dat kanaal 225 dus maar een half product is die bij lange na niet voldoet aan de wens van een klant als ik. En daarin heeft KPN de grootste rol, voor mij als KPN klant, om daarin open en eerlijk te communiceren. Hoe het nu op de website staat, is niet hoe het er stond toen ik het abonnement afsloot. Pas toen ik de kleine lettertjes las, zag ik wat het pakket werkelijk inhield. En dat strookt niet met het beeld wat KPN destijds schetste.

 

En Fin, ik wil jullie allen wel danken voor alle informatie. Het zorgt er bij mij voor dat ik nu een helder beeld van alles heb. Het was mijn eerste "bijdrage" aan dit KPN forum en het biedt zeker perspectief, gezien de deskundigheid van velen hier, om toekomstige vragen hier beantwoord te krijgen. Nogmaals; dank daarvoor!