Skip to main content

Waarom kan Viaplay niet gewoon open gezet worden op 225 net als Netflix en Prime video en die andere. Als je daar op geabonneerd ben via Kpn kan je gewoon kijken via je TV.

Bij Viaplay kan ik alleen de race weekenden van F1 zien en niet eens de vrije trainingen (WAARDELOOS).

als ik een film of iets anders wil kijken miet ik het op me laptop of tablet kijken.

Heel gezellig hoor als je samen met je vrouw een film wil kijken.

En ja, het daten was live en daar kijken we ook graag naar, het is echt een vooruitgang dicht tegen elkaar met laptop op schot. Denk toch is na KPN

Kpn moet hier iets aan doen voor zijn abonnees anders anders zal het aantal abonnees terug lopen, want dit is gewoon mensen blij maken met een dooie mus

Of het misleidend is zou de ACM er zich over moeten buigen, verwarrend is het wel en redelijk onoverzichtelijk, je krijgt steeds stukjes en je mag je zelf er een totaal beeld over vormen.

Maar ja, Als iets nieuw is is het lastig om je van twee kanten goed uit te drukken, jij hebt een wens en ViaPlay een aanbod, en die twee dingen passen niet bij elkaar, dan is de conclusie, uit elkaar gaan of de verwachting bijstellen, binnenkort gaat 225 helemaal uit en dan is hopen dat de ViaPlay app op de TV decoder werkt.

 


Zeg dat enkel de kwalificatie en de race te zien in op kanaal 225.

@Berisacharov, dat is steeds al zo gecommuniceerd. Dit stond er eerst op 225. En op de website stond en staat het ook. http://kpn.com/viaplay .

Hoezo heeft KPN de zender 225 niet op orde, bij het aangaan van je abonnement is er gecommuniceert dat je op 225 de kwalificatie op zaterdag en de race op zondag live kon zien, niet meer en niet minder, dat je de derde training op zaterdag er ook nog biij kreeg

Dat is wat Viaplay wil en KPN doorgeeft. Kanaal 225 is dus prima op orde. Precies zoals het doorgegeven mag worden. Dito voor hetzelfde kanaal bij Ziggo 😁.

Je hebt de app op je televisie. Dus snap ik de heisa niet helemaal. Bij mij op de Samsung (DSL 70 down) en bij mijn moeder op de Philips (FttH 100 down) werken de live streams perfect.


Allereerst is dat zeker niet gecommuniceerd in den beginnen. Anders had ik de overweging wel gemaakt zoals ik al mijn 5 andere streamingdiensten afneem; direct bij de aanbieder zonder tussenkomst KPN.

En als tweede is het fijn dat je de app zo omarmt of kunt omarmen. Maar bij mij zijn er zeker nog negatieve factoren aan verbonden. Het verlies van kwaliteit, eens in de zoveel tijd, is wel de allergrootste factor. Dit is een erkend en bekend probleem bij de ViaPlay apps zowel op verschillende Smart TVs als de Android en IOS versies. Je bandbreedte doet hier niks aan af. Hier wordt aan gewerkt, bij monde van ViaPlay, maar eens in de zoveel tijd, kijk je naar een slecht gebufferd beeld dat net zo goed een wedstrijd kantklossen kan zijn waar je naar kijkt. Bij KPN zender 225 heb je dat signaal verlies niet en heb je steeds dus een net en scherp beeld. Dat is de reden waarom ik er zo fel op ben dat KPN niet vanaf het begin dit open gecommuniceerd heeft en temeer de irritatie dan wel het blijvende onbegrip dat deze zender niet de vrije trainingen uitzendt.

 

Maar zoals gezegd; ook jij dank voor je informatie @PeterG 


dan wel het blijvende onbegrip dat deze zender niet de vrije trainingen uitzendt.

Tja, dát ligt dus niet aan kpn, hè.

Viaplay heeft bij mijn weten geen bandbreedte (buffer) probleem op de vrijdag, dat heb ik nog nergens vernomen, en geeft de providers (KPN en Ziggo) dus geen toestemming om daarvoor Viaplay Xtra in te zetten.


Werkt allemaal fantastisch dit “niet!” Traag internet de app werkt niet goed via telefoon naar tv 


Werkt allemaal fantastisch dit “niet!” Traag internet de app werkt niet goed via telefoon naar tv 

 

Hoe kijk je dan via de telefoon naar de tv?

Ik hoop op een Chromecast, dan moet het goed werken. 

 

Als je een Smart tv van na 2016 hebt, kan je meestal via de app op de tv kijken.


In de zomer van 2022 zou de Viaplay app op de TV-decoder staan.

De zomer is bijna afgelopen, is al bekend wanneer we deze app kunnen verwachten, zodat Viaplay net als Netflix te bereiken is via KPN menu?


In de zomer van 2022 zou de Viaplay app op de TV-decoder staan.

De zomer is bijna afgelopen, is al bekend wanneer we deze app kunnen verwachten, zodat Viaplay net als Netflix te bereiken is via KPN menu?

 

@Jhn1975 

Waarom heb je geen eigen topic gemaakt?

Volgens de regels mag je niet inbreken op lopende topic, deze was al meer en 3 maanden oud.😉

 

En er is nooit gezegd dat in de zomer de ViaPlay app op de KPN tv decoder zou komen.

Hooguit een hoop.

 

KPN is afhankelijk van ViaPlay.

KPN maakt de app's niet zelf. (uitgezonderd de eigen KPN ITV app😉)

KPN KPN tv decoder werkt op Linux en daar maken streamingdiensten niet snel een app voor.

Netflix is een uitzondering en er komen er nog een paar bij. Las ik elders. 😉😊

 

Zie hier waar je nu ViaPlay kunt kijken.


@joop2011 Dit mag gewoon hoor @Jhn1975 Gaat gewoon op de orginele discussie verder die allang verlaten was door de TS, dan had men het topic moeten sluiten na de 5de of 6de post.


@joop2011Dit mag gewoon hoor @Jhn1975 Gaat gewoon op de originele discussie verder die allang verlaten was door de TS, dan had men het topic moeten sluiten na de 5de of 6de post.

 

Zelf geef ik de voorkeur aan een frisse nieuwe topic.

Maar ik heb hem wel netjes voor hem beantwoord, toch?😉

 

En inderdaad, een topic die al meer dan 3 maanden niet meer actief is, zou eigenlijk op slot moeten.

Dit is al heel inderdaad al erg vaak vermeld.


Hi all, ik laat dit hier ook staan omdat het inderdaad om precies dezelfde vraag gaat. Dankjewel Joop voor het herhalen van het antwoord. 


Wees blij @joop2011 Dat het in een oud draadje staat, dan zijn er niet straks hele rijen topics met dezelfde vraag en antwoorden, word zo eentonig dan.😉😉