Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

  

Ik zou graag mijn entertainment korting van Spotify willen wisselen voor ViaPlay, zou dat ook kunnen @Alexandra @Jasper @Vikash @Jeroen_dB @Jose_ @Denise_ en @Shyrin_? Want dat zou wel mooi zijn. Dat zou echt een mooie dienstverlening zijn om klanten te laten wisselen. Zoals wat je toen kon doen bij KPN Compleet, toen kon je wisselen van Pluspakket naar Fox Sports. (Tegenwoordig ESPN)

Zo werkt de entertainmentkorting niet, @Dennis Schreve. Zolang jij minimaal één van de entertainmentopties actief hebt die gelden voor de korting krijg je die €5 korting. Die korting gaat van je abonnement in het algemeen af, en niet specifiek van een van de entertainmentopties. Er valt dus niets te wisselen. 

 

Oh zie idd nu dat ze aangepast hebben. Dan was ik dus nog het op tijd. ☺️ Nu bieden ze idd 6 maanden aan. 

Check je bevestiging even goed, @pascall_1 om te zien of je daadwerkelijk de korting krijgt die je verwacht. Om even uit te kunnen sluiten dat het een weergavefout op de website is geweest. 

 


Oh zie idd nu dat ze aangepast hebben. Dan was ik dus nog het op tijd. ☺️ Nu bieden ze idd 6 maanden aan. 


Ik meende het ook gelezen te hebben hoor, maar ik dacht in eerste instantie @wjb zal wel gelijk hebben, maar niet dus.
Bof jij ff :grinning: 


Weet iemand ook, zoals ik vanmorgen vroeg heb gevraagd, hoeveel accounts je hebt bij een abonnement op ViaPlay? 


Weet iemand ook, zoals ik vanmorgen vroeg heb gevraagd, hoeveel accounts je hebt bij een abonnement op ViaPlay? 

Dus hier heb je niet voldoende aan?

 


Weet iemand ook, zoals ik vanmorgen vroeg heb gevraagd, hoeveel accounts je hebt bij een abonnement op ViaPlay? 

Je kunt op max 5 devices tegelijkertijd ingelogd zijn en op maximaal 2 devices tegelijkertijd kijken 


  

Ik zou graag mijn entertainment korting van Spotify willen wisselen voor ViaPlay, zou dat ook kunnen @Alexandra @Jasper @Vikash @Jeroen_dB @Jose_ @Denise_ en @Shyrin_? Want dat zou wel mooi zijn. Dat zou echt een mooie dienstverlening zijn om klanten te laten wisselen. Zoals wat je toen kon doen bij KPN Compleet, toen kon je wisselen van Pluspakket naar Fox Sports. (Tegenwoordig ESPN)

Zo werkt de entertainmentkorting niet, @Dennis Schreve. Zolang jij minimaal één van de entertainmentopties actief hebt die gelden voor de korting krijg je die €5 korting. Die korting gaat van je abonnement in het algemeen af, en niet specifiek van een van de entertainmentopties. Er valt dus niets te wisselen. 

 

Oh zie idd nu dat ze aangepast hebben. Dan was ik dus nog het op tijd. ☺️ Nu bieden ze idd 6 maanden aan. 

Check je bevestiging even goed, @pascall_1 om te zien of je daadwerkelijk de korting krijgt die je verwacht. Om even uit te kunnen sluiten dat het een weergavefout op de website is geweest. 

 

 

  

Ik zou graag mijn entertainment korting van Spotify willen wisselen voor ViaPlay, zou dat ook kunnen @Alexandra @Jasper @Vikash @Jeroen_dB @Jose_ @Denise_ en @Shyrin_? Want dat zou wel mooi zijn. Dat zou echt een mooie dienstverlening zijn om klanten te laten wisselen. Zoals wat je toen kon doen bij KPN Compleet, toen kon je wisselen van Pluspakket naar Fox Sports. (Tegenwoordig ESPN)

Zo werkt de entertainmentkorting niet, @Dennis Schreve. Zolang jij minimaal één van de entertainmentopties actief hebt die gelden voor de korting krijg je die €5 korting. Die korting gaat van je abonnement in het algemeen af, en niet specifiek van een van de entertainmentopties. Er valt dus niets te wisselen. 

 

Oh zie idd nu dat ze aangepast hebben. Dan was ik dus nog het op tijd. ☺️ Nu bieden ze idd 6 maanden aan. 

Check je bevestiging even goed, @pascall_1 om te zien of je daadwerkelijk de korting krijgt die je verwacht. Om even uit te kunnen sluiten dat het een weergavefout op de website is geweest. 


 

Ik zie op bevestiging ook 12 maanden staan.. dus goede deal 😊 neem aan dat ze er nu niet meer onderuit kunnen toch?


@Schapekop078

In plaats van dat KPN met deze actie Ziggo  klanten lokt, jagen ze trouwe klanten weg!!

Dit snap ik niet. Ziggo had het van 2014 tot aan 2021 gratis in het basispakket. En je wordt nu pas weggejaagd omdat je bij kpn nu geen gratis Formule 1 krijgt.
Je betaalde 14,99 per maand voor F 1 bij kpn. Terwijl je het bij Ziggo gratis in het basispakket had kunnen krijgen. Dan moet je niet nu gaan mopperen.

Ik ga ook maar eens een deurtje verder kijken, en dit na vele jaren bij KPN.

Achter geen enkel deurtje is gratis Formule 1. Dus dit is een loos dreigement.

Geniet van je Viaplay abonnement en de activiteiten van Max ! :slight_smile:


Maar… en ik kan het even niet terugvinden in dit topic:

 

 

Duidelijk… op twee apparaten tegelijk Viaplay kijken.

Maar… ik lees het volgende op: https://gostreaming.nl/viaplay-dit-zijn-de-mogelijkheden-van-de-streamingservice/

 

Maximaal op twee schermen, maar maximaal 1 per stream, ergo maximaal op 1 scherm naar de F1 kijken. Stel dat je shared, kan je dus niet tegelijk op twee schermen kijken. Of dat je binnen het gezin samen op vakantie elk op je eigen mobieltje of iPad de race wil volgen… en ja waarom niet? Niet janken dat vakantie voor iets anders is 😉 

Enige duidelijkheid? Of is het alleen marketing en straks blij gemaakt worden met een dode mus?


De eerste uitzending van ViaPlay is een feit: 

Het is dan wel op YouTube, maar ben benieuwd hoe het gaat worden. 


@G.H.M.Meuwissen  Welkom op het forum.

Maar hoe zit het met oudere abonnementen? Kunnen die ook Viaplay en entertainment incl. korting aan hun pakket toevoegen?

Zie het startbericht (laatst bijgewerkt 27-1-2022). Ik heb een abonnement uit 2014, maar kan (van af 1 maart) gewoon via kpn Viaplay afsluiten. De prijs tot en met juli is dan 9,99 per maand. Van af 1 augustus 13,99 per maand.

Je dient wel zelf voor (juiste) ontvangstmogelijkheid te zorgen. De Viaplay app komt niet in de decoder van kpn.

P.S. eerste raceweekend 11, 12, 13 maart.

Ik neem geen tv af bij KPN, dus via de Viaplay app is goed. Maar krijg je met het oude abo wel de entertainment korting? Dat haal ik er namelijk niet zo 1-2-3 uit.  Want als dat niet is, wat is dan het voordeel t.o.v. rechtstreeks bij Viaplay een abo af te sluiten. Even afgezien van de korting die je krijgt van Maart tot Augustus. Vindt ik irrelevant zulke acties


Ik neem geen tv af bij KPN, dus via de Viaplay app is goed. Maar krijg je met het oude abo wel de entertainment korting? Dat haal ik er namelijk niet zo 1-2-3 uit.  Want als dat niet is, wat is dan het voordeel t.o.v. rechtstreeks bij Viaplay een abo af te sluiten. Even afgezien van de korting die je krijgt van Maart tot Augustus. Vindt ik irrelevant zulke acties

Staat in de mail die ik vandaag heb mogen ontvangen van KPN:

 


@G.H.M.Meuwissen 

Maar krijg je met het oude abo wel de entertainment korting?

De entertainmentkorting krijg je alleen als je een Hussel abonnement hebt. Oudere abonnementen kennen die korting helaas niet. Je kunt evt. over naar Hussel (met alleen internet dus) om de korting te krijgen).

Als ik het startbericht lees ( de eerst FAQ), dan kan je Viaplay ook met alleen vast internet, zonder KPN TV, via kpn nemen. Dan heb je t/m juli dus 4,-- per maand korting. Daarna ga je gewoon 13,99 voor

Je krijgt met een oud(er) abonnement wel de korting tot 1 augustus: Viaplay voor 9,99 per maand. Daarna betaal je met je oudere abonnement 13,99 per maand.


@G.H.M.Meuwissen

Maar krijg je met het oude abo wel de entertainment korting?

De entertainmentkorting krijg je alleen als je een Hussel abonnement hebt. Oudere abonnementen kennen die korting helaas niet. Je kunt evt. over naar Hussel (met alleen internet dus) om de korting te krijgen).

Als ik het startbericht lees ( de eerst FAQ), dan kan je Viaplay ook met alleen vast internet, zonder KPN TV, via kpn nemen. Dan heb je t/m juli dus 4,-- per maand korting. Daarna ga je gewoon 13,99 voor

Je krijgt met een oud(er) abonnement wel de korting tot 1 augustus: Viaplay voor 9,99 per maand. Daarna betaal je met je oudere abonnement 13,99 per maand.

oké dat is duidelijk.

Jammer maar ik ga mijn kortingen op het oude abo niet opgeven voor het hussel abo.

Tenzij KPN iets wil doen voor een trouwe klant met het omzetten naar het hussel abo.


Jammer maar ik ga mijn kortingen op het oude abo niet opgeven voor het hussel abo.

Heb je dan gratis ESPN Compleet want dat is eigenlijk de enige vorm waarin een oud abonnement goedkoper zou kunnen zijn dan het overeenkomstige Hussel abonnement.


Ik ben gisteren 27-1 aangesloten bij kpn, op dezelfde dag dat bekend werd dat nieuwe klanten viaplay(F1) gratis krijgen. Klantenservice beweert dat de aanvraagdatum(december) geen recht geeft op Viaplay… volgens mij is de datum van aktiveren de ingangsdatum van het contract.

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik nu in de proefperiode opzeg en dan meteen weer aanvraag om dit te kunnen krijgen ???

 

Admin: samengevoegd met het centrale Viaplay topic


er zijn dus ook een groep mensen die niet handig zijn met smart tv en streamen , die hebben hun gebruikelijke afstandsbediening om te zappen en harder en zachter te zetten , die staan nu nog in de kou …. zoals vanavond met darten , viaplay darten op youtube….. en straks het engels voetbal en de F1 …… dus voor hun is het wachten op het kunnen kijken via de kpn tv ontvanger….. en de app van viaplay kan niet op een samsung smart tv ivm tizen ,

dat laatste geldt ook voor mij (samsung tv ) dus zellf een google chromecast gekocht…… maar voor veel "oudjes" is nu viaplay 1 stap te groot en is het wachten een simpele oplossing 


Welkom op het forum @Bruf, ik heb je bericht even samengevoegd met het topic over Viaplay. In het eerste bericht geven we alle beschikbare informatie over Viaplay. Welke welkomstactie geldt is afhankelijk van wanneer het abonnement is aangevraagd, de actie met Viaplay voor nieuwe klanten val je buiten. Zoals je in het startbericht kunt lezen kan je wel gebruik maken van een andere actie. 

 

Het werkt inderdaad anders dan een tv zender @Bertus67, en ik begrijp wat je zegt. Viaplay is een streamingdienst, vergelijkbaar met Netflix en YouTube. Dat is een keuze die NENT (het moederbedrijf achter Viaplay) heeft gemaakt om hun aanbod aan te bieden.


Waarom krijgen vaste klanten geen gratis viaplay, en wel nieuwe klanten ?

Zijn wij te min ?

Wel jaren touw blijven aan.kpn, maar geen voordeel krijgen !!

Is dit het loksysteem van kpn, voor nieuwe klanten te werven ?

Dat is benadelen van jullie vaste abonnement nemers !!


Zijn we te min? Man man, dat is wel een beetje sneu hoor…. Het betreft hier gewoon een welkomstaanbieding. Toen jij klant werd had je ook een welkomstaanbieding maar dat wordt gek genoeg vaak vergeten. Als bestaande klant kun je het pakket met korting krijgen, tot Augustus betaal je dan 9,99 euro ipv 13,99 euro. Maar het is totaal niet realistisch om te verwachten dat het gratis is;) 


Ik ben gisteren 27-1 aangesloten bij kpn, op dezelfde dag dat bekend werd dat nieuwe klanten viaplay(F1) gratis krijgen. Klantenservice beweert dat de aanvraagdatum(december) geen recht geeft op Viaplay… volgens mij is de datum van aktiveren de ingangsdatum van het contract.

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik nu in de proefperiode opzeg en dan meteen weer aanvraag om dit te kunnen krijgen ???

Voor welk welkomstcadeau heb jij dan gekozen?


Zojuist ook Kpn abbo afgesloten. Hebt een keuze voor 12 maanden 35 euro of 3 maanden 35 euro en 9 maanden viaplay gratis. Dan vind ik het nog steeds geen goede aanbieding om voor viaplay te kiezen en kun je nog steeds beter voor de 12 maanden korting gaan en daardan boven op dan de viaplay abbo te nemen. Dat scheelt nog steeds onder aan de streep. Of zie ik het nu verkeerd?

Volgens mij zie je dat goed. Gewoon rekenen welk bedrag de korting vertegenwoordigt en wat dan je voordeel is.

Volgens mij ziet @pascall_1 dat niet goed want de keuze is niet tussen 12 maanden 35 euro of 3 maanden 35 euro en 9 maanden Viaplay gratis maar...

Soms wel...dat hangt helemaal van het adres af. Sommige combinaties postcode/huisnummer krijgen dat wel:

 

 


wat ik erg jammer vind  dat ik als nieuwe klant  geen gratis viaplay krijg want ik   ben vandaag

aangesloten op de kpn     ze zeggen dat heeft u vorig jaar afgesloten   

in december en daar om krijgt u het nu niet   en daar ben ik het niet mee eens  puur om dat ik vandaag aangesloten ben  IK BEN GEWOON NIEUWE KLANT   EN IK VOEL MIJ GEWOON GENAAIT 

MET VRIENDELIJKE GROET JHONNY 


De datum waarop u de bestelling plaatst telt. Op dat moment kiest u welk welkomstgeschenk u wilt. Daarna is het niet meer mogelijk dit aan te passen.


wat ik erg jammer vind  dat ik als nieuwe klant  geen gratis viaplay krijg want ik   ben vandaag

aangesloten op de kpn     ze zeggen dat heeft u vorig jaar afgesloten   

in december en daar om krijgt u het nu niet   en daar ben ik het niet mee eens  puur om dat ik vandaag aangesloten ben  IK BEN GEWOON NIEUWE KLANT   EN IK VOEL MIJ GEWOON GENAAIT 

MET VRIENDELIJKE GROET JHONNY 

Voor welk welkomstgeschenk heb je in december gekozen?


Om 20:00 uur begint het darten op ViaPlay dit weekend, voor degene die het wilt zien heb ik hier de livestream:

https://youtu.be/CgCUNmcMQqk
 

Veel kijkplezier!