Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Ik ben benieuwd wat kpn van de actie van Viaplay vindt.

Persoonlijk vind ik het niet zo netjes om eerst afspraken te maken met een aantal distributeurs (de providers) en dan nadat de prijzen door die distributeurs bekend gemaakt zijn zelf met een gunstiger aanbod te komen.

Ik kan me voorstellen dat die distributeurs dan wel wat bedenkingen zullen hebben.

Ik als consument heb daar sowieso mijn bedenkingen over en ik vraag me af of ik wel zaken met zo'n partij zou willen doen.

Ik ben hier eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar, hopelijk kan KPN dit uitleggen? @Alexandra?


Het zal in de toekomst steeds vaker gebeuren dat streamingsdiensten gewoon rechtstreeks aan de kijker proberen te leveren. Die providers er tussen is alleen maar onhandig. Die willen allemaal apps op hun apparaten enzo. Kost meer dan het oplevert denk ik.


Het zal in de toekomst steeds vaker gebeuren dat streamingsdiensten gewoon rechtstreeks aan de kijker proberen te leveren. Die providers er tussen is alleen maar onhandig. Die willen allemaal apps op hun apparaten enzo. Kost meer dan het oplevert denk ik.

Ik weet het niet 🤷‍ @Nick83, mensen hebben het liever op 1 apparaat. Althans ik wel, steeds maar weer switchen van apparatuur vind ik weer niks. 😉


Het zal in de toekomst steeds vaker gebeuren dat streamingsdiensten gewoon rechtstreeks aan de kijker proberen te leveren. Die providers er tussen is alleen maar onhandig. Die willen allemaal apps op hun apparaten enzo. Kost meer dan het oplevert denk ik.

Klopt maar ik heb het vermoeden dat in dit geval de providers toch een beetje "overvallen" zijn door de prijsstelling van Viaplay zelf.


Inderdaad wel jammer dat de providers zo een beetje buiten de boot vallen! 

Hoewel de aanbieding geld tot 28/2/2022 het eerste jaar voor die €99,- de eerste 12 maanden. Is dat eigenlijk best wel heel scherp, ikzelf sluit hem voor een jaartje ook gewoon af bij Viaplay, vindt het ook fijner om het rechtstreeks bij de streamingsdienst te regelen. Is het niks, dan stopt die over een jaar, en voor nu is het maar €35,- meer dan F1 TV Pro, al krijg je er wel veel meer bij.

Hopelijk komt HBO Max per 8 maart 2022 ook met de scherpe introductieprijs van €4,49 net als bij de launch in de andere Europese landen (nu nog geen prijzen bekend) Dit trekt mij namelijk net even iets meer dan Viaplay.


Ziggo heeft het toch beter voor elkaar, hun hebben de app vanaf 1 maart in de  Mediabox zitten, jammer dat KPN weer achter de feiten gaat aanlopen, jammer want KPN had die app eventueel ook uit kunnen geven op 1 maart. 😉👍🏼


Ziggo heeft het toch beter voor elkaar, hun hebben de app vanaf 1 maart in de  Mediabox zitten, ...

Heb je een bron?


Ziggo heeft het toch beter voor elkaar, hun hebben de app vanaf 1 maart in de  Mediabox zitten, ...

Heb je een bron?

Hallo @wjb 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-voegt-viaplay-aan-mediabox-next-toe/


Betere bron.


Ziggo zegt dat er SmartTV’s zijn die te oud zijn: 

En dat ze die dan ook via de Mediabox Next kunnen gebruiken. Klanten kunnen ook de apps downloaden in de Mediabox Next: 

Waarom kan deze functie niet bij KPN? Het is toch handiger om de tv ontvanger te koppelen aan de AppStore i.p.v. aparte apps te laten maken voor de KPN ontvangers? 😉 

@wjb misschien dat jij er iets over weet, zou dit kunnen op de Arris 2952 v2 & 5202 (4K) en de Arcadyan HMB2260? 🤔


@wjb misschien dat jij er iets over weet, zou dit kunnen op de Arris 2952 v2 & 5202 (4K) en de Arcadyan HMB2260? 🤔

Natuurlijk kan zoiets op de TV ontvangers van kpn. De app moet alleen even voor dat platform geschikt gemaakt worden. Bij een goed ontwikkelde app zou dat geen echt complexe aangelegenheid moeten zijn


@wjb misschien dat jij er iets over weet, zou dit kunnen op de Arris 2952 v2 & 5202 (4K) en de Arcadyan HMB2260? 🤔

Natuurlijk kan zoiets op de TV ontvangers van kpn. De app moet alleen even voor dat platform geschikt gemaakt worden. Bij een goed ontwikkelde app zou dat geen echt complexe aangelegenheid moeten zijn

Dan zou het mooi zijn als KPN zich daar beter in zou gaan verdiepen dat die mogelijkheid zou komen. Dan zou dit issue ook uit de wereld zijn, zoals ViaPlay vanaf 1 maart in de AppStore staat dan kan de klanten deze downloaden en aanmelden. 😉


Dan zou het mooi zijn als KPN zich daar beter in zou gaan verdiepen dat die mogelijkheid zou komen. Dan zou dit issue ook uit de wereld zijn, zoals ViaPlay vanaf 1 maart in de AppStore staat dan kan de klanten deze downloaden en aanmelden. 😉

Er is geen appstore voor de TV ontvangers. Je kunt niet zelf bepalen welke apps je op de TV ontvanger plaatst, dat doet kpn voor je.

Ik ben wel bang dat kpn meer tijd nodig heeft om die app beschikbaar te stellen en dan leert de ervaring met andere apps dat er in het begin ook nog wel het één en ander fout zal gaan.


Het grootste deel van de klanten bij Ziggo hebben een Mediabox XL en daar komt de ViaPlay app niet op.

Je kan dan als klant een Mediabox Next aanvragen, daar ga je maandelijks meer voor betalen en je zit weer vast aan een jaarcontract.

Slimme zet van Ziggo en de klant is....(vul zelf maar in).

Dus laat KPN er maar iets langer over doen met de app.


Het is helemaal niet gratis voor nw. kijkers !

Je kan kiezen voor 12x€35 per maand of kiezen voor Viaplay en 3x€35 waar de overige maanden €47 kosten.

Niet echt netjes lijkt mij om het dan als gratis te benoemen.


Het is helemaal niet gratis voor nw. kijkers !

Je kan kiezen voor 12x€35 per maand of kiezen voor Viaplay en 3x€35 waar de overige maanden €47 kosten.

Niet echt netjes lijkt mij om het dan als gratis te benoemen.

@Japio 62 Bij ViaPlay zelf:

Delen door 12 = € 8,25 per maand, maar je betaald eenmalig € 99,- Helaas is iDeal nog niet mogelijk, maar ook daar wordt spoedig aan gewerkt. 


Delen door 10 dan Dennis, het begint in maart.

€10,00 per maand


Delen door 10 dan Dennis, het begint in maart.

€10,00 per maand

Delen door 12, het loopt door tot en met februari 2023.


Ah ja oké, is mij om de F1 te doen.

 


Delen door 10 dan Dennis, het begint in maart.

€10,00 per maand

Kijk nog een goed naar de foto @Japio 62, daar staat 12 maanden. 😉


Ah ja oké, is mij om de F1 te doen.

 

Ja maar ze hebben meer sport als alleen F1, en ze hebben films en series. 😁


#KPN leuke actie hoor, nieuwe klanten gratis. Trouwe vaste klanten korting 9.99. Terwijl Viaplay voor 8.23 aanbied.

Wat is mijn voordeel als  vaste trouwe kant?

Ik had verwacht dat na de deal met viaplay als vaste klant een voordeel te hebben.

Nu voel ik me bedrogen, nieuwe klanten gratis, viaplay goedkoper en vaste klanten een paar maandjes korting duurder dan viaplay…🙄

Ook deze opmerking komt niet echt goed over. "  Het is vanaf maart nog niet mogelijk om Viaplay ook via de KPN tv-ontvanger te kunnen kijken. Mochten hier ontwikkelingen in zijn, dan laten we het weten. "  je kan toch gewoon de app tegel beschikbaar stellen. Nog een hele maand de tijd om dit te regelen hoe moeilijk kan het zijn....


@F1 fan 

Bij kpn kun je het na het seizoen eventueel opzeggen tot het volgende seizoen in.... maart volgend jaar. 

Direct bij ViaPlay is nu dan wel 8,23 per maand maar dan wel 12 maanden. Dus 4 x 8,23 zonder F1 en als het andere sport- serie- en filmaanbod je niet boeit....


je kan toch gewoon de app tegel beschikbaar stellen. Nog een hele maand de tijd om dit te regelen hoe moeilijk kan het zijn....

Een app een compleet programma waar jaren ontwikkeling in zit voor dat die volledig stabiel draait. Niet zo simpel zoals u zich dat voorstelt. De kans is aanwezig dat die er nooit gaat komen. Spotify heeft ook geen app op de ontvanger. En Disney ook niet. 


De kans is aanwezig dat die er nooit gaat komen.

Hij is anders al wel aangekondigd.