Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Dat doet KPN niet. Formule 1 word nu door een andere partij uitgezonden. Hier zult u gewoon voor moeten betalen.

Volgens mij werd Formule 1 uitgezonden door Ziggo Sports. Dat was niet gratis toch?


KPN gaat nieuwe klanten formule 1 aanbieden als zij een jaarabonnement nemen, dus wel via kpn, viaplay. En gratis , wij als abonnee moet 9,99 betalen en later 13,95 ,dit is niet oke.


KPN gaat nieuwe klanten formule 1 aanbieden als zij een jaarabonnement nemen, dus wel via kpn, viaplay. En gratis , wij als abonnee moet 9,99 betalen en later 13,95 ,dit is niet oke.

Ja echt kpn trouw klant in 😢


KPN gaat nieuwe klanten formule 1 aanbieden als zij een jaarabonnement nemen, dus wel via kpn, viaplay. En gratis , wij als abonnee moet 9,99 betalen en later 13,95 ,dit is niet oke.

Waarom niet? Is voor nieuwe klanten gewoon een welkomstgeschenk. 9 maanden × € 9,99 = € 89,91. KPN geeft nieuwe klanten ook wel eens een gratis tv, die kosten veel meer. En die krijgt u uiteraard ook niet. Dit gaat al vele jaren zo. 


Ik weet niet wie u bent ,maar ik heb liever een reactie van KPN ,u mag uw reactie voor u houden, zit ik niet op te wachten.

ik neem wel rechtstreeks contact op met KPN, met dit forum schiet het niet op.


Beste @Harleyhenk, je bent beland op het klantenforum van KPN, waar vooral klanten elkaar helpen. Hoewel ik snap dat je niet blij bent met het antwoord van Nick83, heb ik er toch weinig aan toe te voegen!:disappointed_relieved:


Volgens mij werd Formule 1 uitgezonden door Ziggo Sports. Dat was niet gratis toch?

Ja dat klopt @Nick83, dat was niet gratis. Dat kostte € 14,99 per maand. Dat kost het nog steeds, alleen geen formule 1 meer. 😉


Ipv opmerkingen over de kosten en niet eerlijk,

nu dan een echte vraag:

Ja, ik heb de beginpost gelezen, en ja het meeste is duidelijk, alleen ik vind het er zeer verwarrend staan, ik wil gewoon weten met hoeveel devices ik tegelijk kan inloggen en tv kan kijken?

Er word gesproken over 2 dingen: op hoeveel devices tegelijk (5) en op hoeveel devices kan ik kijken (2), ja wat is het nou?? 5 of 2

Als voorbeeld: via de KPNitv app kan je met 3 devices tegelijk inloggen en kijken, de 1 Eurosport, een ander TLC en echte mannen kijken dan F1 :stuck_out_tongue_winking_eye:

De reden dat ik dit vraag, is omdat er een aantal in de familie geen F1/Indycar konden kijken, de 1 in het buitengebied via een telefoonlijn, de ander in een stacaravan door een scheiding, en dat deden ze dan via ons abonnement / KPNitv, dat is nu vervallen en zoeken wij een alternatief, dus willen wij wel weten waar wij aan toe zijn voordat we wat afsluiten...#hetmoetwelleukblijven 


...ik wil gewoon weten met hoeveel devices ik tegelijk kan inloggen en tv kan kijken?

 


...ik wil gewoon weten met hoeveel devices ik tegelijk kan inloggen en tv kan kijken?

 

Ja heel lief @wjb 

Maar kijk even : 

 

En wat is het nou...2 of 5

Leuk dat je op 5 devices kunt inloggen, maar je kunt er maar op 2 tegelijk kijken??


Tussen inloggen en daadwerkelijk streamen zit een verschil.


Dus jij leest dat als dat je maar met 2 devices tegelijk bv F1 kunt kijken, de andere 3 hebben pech en zien niks


...ik wil gewoon weten met hoeveel devices ik tegelijk kan inloggen en tv kan kijken?

 

Ja heel lief @wjb 

Maar kijk even : 

 

En wat is het nou...2 of 5

Dat zei ik toch, het zijn er twee, dat staat er heel duidelijk.

Je kunt op vijf apparaten inloggen om bijvoorbeeld even de programmering te bekijken maar je hebt maar twee streams en dus kan je tegelijkertijd maar op twee schermen kijken.


Dus jij leest dat als dat je maar met 2 devices tegelijk bv F1 kunt kijken, de andere 3 hebben pech en zien niks

Klopt

Als ik met Spotify op mijn mobiel, nividia shield tv en tablet ben ingelogd kan ik maar op 1 apparaat luisteren. Wordt gelukkig niet uitgelogd. Daarom dus mogelijk om bij meerdere apparaten in te loggen.

 

 


Tussen inloggen en daadwerkelijk streamen zit een verschil.

Klopt, ik zie die verwarring inderdaad niet. Precies wat @wjb hieronder vermeldt: 

Dat zei ik toch, het zijn er twee, dat staat er heel duidelijk.

Je kunt op vijf apparaten inloggen om bijvoorbeeld even de programmering te bekijken maar je hebt maar twee streams en dus kan je tegelijkertijd maar op twee schermen kijken.

 


Tussen inloggen en daadwerkelijk streamen zit een verschil.

Klopt, ik zie die verwarring inderdaad niet. Precies wat @wjb hieronder vermeldt: 

 

 

Dat komt omdat je niet in mijn hoofd kunt kijken :sweat_smile:

Dat het voor jullie heel duidelijk is, wilt nog niet zeggen dat het voor iedereen zo duidelijk is, ik ken dat hele systeem van wel op 5 toestellen inloggen, maar op maar 2 kijken niet, vandaar dat ik dat zo vreemd vind.

Ik gebruik dus de KPNitv app wel eens tegelijk met andere, dan is het gewoon max 3 toestellen tegelijk kijken, de 4e heeft pech, als ik dat vertaal naar ViaPlay, dan is het op 2 toestellen kunnen kijken, en de 3e heeft pech.

Dan kunnen ze om het nog duidelijker te maken, toch beter die hele regel van 5 devices inloggen weg halen, dat heeft toch geen meerwaarde in het hele verhaal??


Dan kunnen ze om het nog duidelijker te maken, toch beter die hele regel van 5 devices inloggen weg halen, dat heeft toch geen meerwaarde in het hele verhaal??

Ik begrijp wat je bedoelt, om te kunnen kijken moet je ook inloggen, en kijken er 2 dan zou je niet meer kunnen inloggen, maar daar hebben ze juist niet gedaan. Daarna kunnen ze wel inloggen, maar niet kijken. Maar ik mag toch aannemen dat je je inloggegevens bij jou thuis houd? 😉 Niet aan jou vrienden geven enzo. Als hun gaan kijken, kun jij niet meer kijken. 😁👍🏼


@Dennis Schreve  dan kom je in het grijze gebied. Zouden er nu echt 5 mensen tegelijk uit een huishouden op aparte toestellen willen kijken. Dan is de kans groot dat accounts worden gedeeld. De vraag is dan. Mag dat?

 


@Dennis Schreve  dan kom je in het grijze gebied. Zouden er nu echt 5 mensen tegelijk uit een huishouden op aparte toestellen willen kijken. Dan is de kans groot dat accounts worden gedeeld. De vraag is dan. Mag dat?

Dat weet ik niet, maar denk dat het niet mag. 🤔 I Don’t Now! 😉


@Dennis Schreve  dan kom je in het grijze gebied. Zouden er nu echt 5 mensen tegelijk uit een huishouden op aparte toestellen willen kijken. Dan is de kans groot dat accounts worden gedeeld. De vraag is dan. Mag dat?

Dat weet ik niet, maar denk dat het niet mag. 🤔 I Don’t Now! 😉

Uiteraard is dat niet de bedoeling.


Dan kunnen ze om het nog duidelijker te maken, toch beter die hele regel van 5 devices inloggen weg halen, dat heeft toch geen meerwaarde in het hele verhaal??

De kans is aanwezig dat de apparaten waarmee ingelogd word onthouden worden. Dus stel er loggen 5 apparaten in, dan kan er geen 6de apparaat meer inloggen. Ook niet als op de eerste 5 apparaten op dat moment niet gekeken word. Snap je het nog?

Dat heb je bijvoorbeeld bij de gratis versie van Dropbox ook. Daar kun je maar met 3 apparaten gebruik van maken. Je kan geen 4de apparaat aanmelden. Ook niet als de eerste 3 apparaten uit staan.


Dan kunnen ze om het nog duidelijker te maken, toch beter die hele regel van 5 devices inloggen weg halen, dat heeft toch geen meerwaarde in het hele verhaal??

De kans is aanwezig dat de apparaten waarmee ingelogd word onthouden worden. Dus stel er loggen 5 apparaten in, dan kan er geen 6de apparaat meer inloggen. Ook niet als op de eerste 5 apparaten op dat moment niet gekeken word. Snap je het nog?

Nou heb ik net op Viaplay zelf gekeken, daar staat het gelukkig iets begrijpelijker voor mij.

Als info over de max 5 apparaten, dat geld dus voor maar 24 uur, wil je toch een 6e device inloggen, dan krijgt die een foutmelding te zien, na 24 uur gaat de teller weer op 0 en gaat hij weer de 1e 5 devices onthouden.


Dan kunnen ze om het nog duidelijker te maken, toch beter die hele regel van 5 devices inloggen weg halen, dat heeft toch geen meerwaarde in het hele verhaal??

Ik begrijp wat je bedoelt, om te kunnen kijken moet je ook inloggen, en kijken er 2 dan zou je niet meer kunnen inloggen, maar daar hebben ze juist niet gedaan. Daarna kunnen ze wel inloggen, maar niet kijken. Maar ik mag toch aannemen dat je je inloggegevens bij jou thuis houd? 😉 Niet aan jou vrienden geven enzo. Als hun gaan kijken, kun jij niet meer kijken. 😁👍🏼

Nee, in dit geval alleen mijn broer, we splitsen de kosten zodat het voor beide betaalbaar kijken word, in theorie blijft het dan binnen 1 huishouden, alleen kijkt hij dan op zijn “vakantie”adres

De rest van de familie mag het zelf gaan regelen, die keken in het verleden mee toen het nog op ziggo sport zat


Dan kunnen ze om het nog duidelijker te maken, toch beter die hele regel van 5 devices inloggen weg halen, dat heeft toch geen meerwaarde in het hele verhaal??

Ik begrijp wat je bedoelt, om te kunnen kijken moet je ook inloggen, en kijken er 2 dan zou je niet meer kunnen inloggen, maar daar hebben ze juist niet gedaan. Daarna kunnen ze wel inloggen, maar niet kijken. Maar ik mag toch aannemen dat je je inloggegevens bij jou thuis houd? 😉 Niet aan jou vrienden geven enzo. Als hun gaan kijken, kun jij niet meer kijken. 😁👍🏼

Nee, in dit geval alleen mijn broer, we splitsen de kosten zodat het voor beide betaalbaar kijken word, in theorie blijft het dan binnen 1 huishouden, alleen kijkt hij dan op zijn “vakantie”adres

De rest van de familie mag het zelf gaan regelen, die keken in het verleden mee toen het nog op ziggo sport zat

Op sites zoals Pepper worden alle streamingsdiensten gedeeld met onbekende. Het mag allemaal niet maar het gebeurd. Ik zal je er niet op afrekenen (met je vakantieadres :joy: ).


https://www.totaaltv.nl/nieuws/viaplay-formule-1-toch-lineair-kpn-zet-max-op-kanaal-225/