Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

En voor de mensen voor wie het alsnog niet duidelijk is na het zeer duidelijke artikel… ja, als je de jaaraanbieding van - en via - Viaplay hebt genomen, kan je niet naar de lineaire stream op 225 kijken :wink:

Ik word overigens wel ontzettend misselijk van die mensen die het allemaal zo oneerlijk vinden dat alleen nieuwe klanten gratis 9 maanden Viaplay krijgen. Denken ze nou echt niet na hoeveel korting ze zelf hebben gehad toen ze klant zijn geworden bij KPN? Bah. 

 


Dat is heel mooi @Katana321, ik heb even gekeken maar dit kanaal is niet actief:

Het is KPN die uiteindelijk in de vroege ochtend van dinsdag 8 februari duidelijkheid brengt. Bij Interactieve TV is vanaf 03.00 uur op voorkeuzekanaal 225 een beeld te zien met de tekst ‘Vanaf maart kijk je op zaterdag en zondag live naar de Grand Prix races van Formule 1. 


Dat is heel mooi @Katana321, ik heb even gekeken maar dit kanaal is niet actief:

Het kanaal is vanochtend even actief geweest, nu niet meer inderdaad.


En voor de mensen voor wie het alsnog niet duidelijk is na het zeer duidelijke artikel… ja, als je de jaaraanbieding van - en via - Viaplay hebt genomen, kan je niet naar de lineaire stream op 225 kijken :wink:

Ik word overigens wel flauw van die mensen die het allemaal zo oneerlijk vinden dat alleen nieuwe klanten gratis 9 maanden Viaplay krijgen. Denken ze nou echt niet na hoeveel korting ze zelf hebben gehad toen ze klant zijn geworden bij KPN? Bah.

 

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels

 

Lekker dan! :joy: Maar ook wel logisch als je een abonnement bij ViaPlay neemt dat je niet op kanaal 225 kan kijken. :wink:


Dat is heel mooi @Katana321, ik heb even gekeken maar dit kanaal is niet actief:

Het kanaal is vanochtend even actief geweest, nu niet meer inderdaad.

Hier een update van Totaal TV:

Update 12.00 uur: Kanaal 225 is niet meer bij KPN zichtbaar. KPN-woordvoerder Gerd de Smyter laat Totaal TV weten: "Het klopt inderdaad dat 225 weer uit de lucht is. In reactie daarop: Met onze partners zoals Viaplay zijn we voortdurend in gesprek om te kijken naar verschillende manieren om onze klanten zo goed mogelijk van content te kunnen voorzien en via welke kanalen. In een testfase is een kanaal te vroeg opengezet voor klanten. Dat had nog niet mogen gebeuren en inmiddels is zender 225 weer op zwart gezet. Als er nieuwe ontwikkelingen zijn, dan brengen we u hiervan op de hoogte."


Heb ergens gelezen dat er idd met Viaplay op 2 schermen tegelijk te kijken is.
Alleen dus niet naar dezelfde stream (Geen bron zo 1,2,3)

Dus 1 kan F1 kijken en de ander een film ofzo.
Beide F1 gaat niet.

Geen idee of dit klopt of niet.
Maar wellicht is het iets om rekening mee te houden


Heb ergens gelezen dat er idd met Viaplay op 2 schermen tegelijk te kijken is.
Alleen dus niet naar dezelfde stream (Geen bron zo 1,2,3)

Dus 1 kan F1 kijken en de ander een film ofzo.
Beide F1 gaat niet.

Geen idee of dit klopt of niet.
Maar wellicht is het iets om rekening mee te houden

Beste @-RRichiej-,

Als de ene persoon naar de F1 kijkt, dan kan die andere persoon ook F1 kijken. 2 personen kunnen ter gelijke tijd naar de F1 kijken.


Hi! Een reactie vanuit ons. Ik snap dat er vragen zijn, maar meer dan dit kan ik nog niet delen. Ik moet nog even beroep doen op jullie geduld. Wat Dennis hierboven ook al deelde:

Met onze partners zoals Viaplay zijn we voortdurend in gesprek om te kijken naar verschillende manieren om onze klanten zo goed mogelijk van content te kunnen voorzien en via welke kanalen. In een testfase is een kanaal te vroeg opengezet voor klanten. Dat had nog niet mogen gebeuren en inmiddels is zender 225 weer op zwart gezet. Als er nieuwe ontwikkelingen zijn, dan laten we het weten.

Heb ergens gelezen dat er idd met Viaplay op 2 schermen tegelijk te kijken is.
Alleen dus niet naar dezelfde stream (Geen bron zo 1,2,3)

Dus 1 kan F1 kijken en de ander een film ofzo.
Beide F1 gaat niet.

Geen idee of dit klopt of niet.
Maar wellicht is het iets om rekening mee te houden

Beste @-RRichiej-,

Als de ene persoon naar de F1 kijkt, dan kan die andere persoon ook F1 kijken. 2 personen kunnen ter gelijke tijd naar de F1 kijken.

Wat Dennis zegt klopt. :point_left_tone4:


Lekker dan! :joy: Maar ook wel logisch als je een abonnement bij ViaPlay neemt dat je niet op kanaal 225 kan kijken. :wink:

Want? De app van Viaplay is nog niet beschikbaar bij de launch (volgens KPN zelf)… dan had je met je abonnement bij Viaplay wel zonder enige moeilijkheden - ik noem casten, streamen, et cetera, niet iedereen heeft alles goed voor elkaar - het lineaire kanaal op de grote TV kunnen bekijken. Als KPN direct een app voorhanden had, had je gewoon met je eigen account, welke bijvoorbeeld via Viaplay betaald wordt, kunnen kijken. Dus zo vreemd is het niet :wink:


Heb ergens gelezen dat er idd met Viaplay op 2 schermen tegelijk te kijken is.
Alleen dus niet naar dezelfde stream (Geen bron zo 1,2,3)

Dus 1 kan F1 kijken en de ander een film ofzo.
Beide F1 gaat niet.

Geen idee of dit klopt of niet.
Maar wellicht is het iets om rekening mee te houden

Beste @-RRichiej-,

Als de ene persoon naar de F1 kijkt, dan kan die andere persoon ook F1 kijken. 2 personen kunnen ter gelijke tijd naar de F1 kijken.



Ahh dan is dat nu wel duidelijk.
Wellicht was dat dan als je rechtreeks bij Viaplay abbonement heb?
Geen idee of dat verschil maakt hoor:)​​​​​​​


Ahh dan is dat nu wel duidelijk.
Wellicht was dat dan als je rechtreeks bij Viaplay abbonement heb?
Geen idee of dat verschil maakt hoor:)

Nee hoor, bij Viaplay zelf in de voorwaarden staat dat je op maximaal 2 schermen de live stream mag kijken, maar met maximaal 4 apparaten per 24 uur naar Viaplay kunt zien. Dus maakt in dit geval totaal niet uit waar je een abonnement afsluit. Via KPN of via Viaplay dus. Wil je lineair kijken… dan moet het abonnement wel via KPN lopen, maar kan je weer niet gebruikmaken van de aanbieding van Viaplay die tot 28 februari loopt. Men steekt elkaar lekker de loef af… :grin:

 

PS. Betaal je incidenteel voor een uitzending - pay per view! - dan is de uitzending wel gelimiteerd aan 1 (!) scherm.

 

 

Bron: Algemene Voorwaarden Viaplay


KPN gaat nieuwe klanten formule 1 aanbieden als zij een jaarabonnement nemen, dus wel via kpn, viaplay. En gratis , wij als abonnee moet 9,99 betalen en later 13,95 ,dit is niet oke.

Hoe keek je vorig jaar Formule1…?? Via Ziggo Sport Pakket…? Voor 14,99 per maand…? Waarom zou je het dan nu gratis krijgen? Nooit zelf gebruik gemaakt van een welkomstkado? Heb je KPN Mobiel er bij? Met 5,= Entertainmentkorting en mits je alleen Viaplay hebt als extra pakket (dwz geen Spotify, Netflix, ESPN en/of Film1 er bij) betaal je per saldo de 1e 4 maand slechts 4,99 per maand en daarna slechts 8,99 per maand. Als je het dan ook nog eind december ‘uitzet’ betaal je gemiddeld maar 6,99 per maand… Daar kan geen andere provider tegen op… Zelfs rechtstreeks bij ViaPlay niet!!


Als je het dan ook nog eind december ‘uitzet’ betaal je gemiddeld maar 6,99 per maand… Daar kan geen andere provider tegen op… Zelfs rechtstreeks bij ViaPlay niet!!

En daarbij, je hoeft niet tot het eind van de maand te wachten hè… direct na de laatste race kan je het al opzeggen. Na de eerste maand is het dagelijks opzegbaar. De laatste race is ronde 23 (Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 2022) in het weekend van 18 tot 20 november, dus 20 november zou je al op kunnen zeggen en ben je klaar voor €119,90 (iets minder want laatste ‘maand’ is dan 3 weken) voor seizoen 2022.


Als je het dan ook nog eind december ‘uitzet’ betaal je gemiddeld maar 6,99 per maand… Daar kan geen andere provider tegen op… Zelfs rechtstreeks bij ViaPlay niet!!

En daarbij, je hoeft niet tot het eind van de maand te wachten hè… direct na de laatste race kan je het al opzeggen. Na de eerste maand is het dagelijks opzegbaar.

Inderdaad, zelfs als je een maand naar Verweggistan gaat kun je het een maandje uit zetten. 


En voor de mensen voor wie het alsnog niet duidelijk is na het zeer duidelijke artikel… ja, als je de jaaraanbieding van - en via - Viaplay hebt genomen, kan je niet naar de lineaire stream op 225 kijken :wink:

Ik word overigens wel ontzettend misselijk van die mensen die het allemaal zo oneerlijk vinden dat alleen nieuwe klanten gratis 9 maanden Viaplay krijgen. Denken ze nou echt niet na hoeveel korting ze zelf hebben gehad toen ze klant zijn geworden bij KPN? Bah. 

 

Als reactie op deze verhalen (dus niet de persoon):

Nee, ik heb geen kortingen gehad toen ik naar KPN kwam, sterker nog, ik mocht ineens gaan betalen  voor een 2e ontvanger welke gratis was bij de 1e provider.

Hoe dan?

Lang lang geleden begonnen bij Lijbrandt met de komst van glasvezel in het dorp, na een x-aantal jaren werd dit overgenomen door Telfort, alles zou gelijk blijven, maar bepaalde diensten verdwenen, en de kosten gingen omhoog, apparatuur verouderde maar dan had je wel eigen decoders en routers.

Toen kwamen de geruchten dat het in KPN op zou gaan, en daar begon het gerommel met nieuwe NT's, routers en maar 1 decoder, dus weer wat minder diensten en wil je gelijk blijven dan weer meer betalen.

Uiteindelijk heb ik alles van KPN eruit gegooid (behalve de NT) en heb kwaliteitsproducten aangeschaft zodat ik nu wel met 1 router WiFi door het gehele huis heb, decoders die wel stabiel werken, en geen gezeik met randapparatuur aangesloten op de router.

Nu ga ik niet roepen dat het oneerlijk en bla bla bla is, maar je kunt dan de frustraties bij sommigen wel snappen


@Dennis Schreve  schreef:

Lekker dan! :joy: Maar ook wel logisch als je een abonnement bij ViaPlay neemt dat je niet op kanaal 225 kan kijken. :wink:

Bij Netflix werkt het anders wel zo. Ik heb destijds een abonnement genomen via Netflix zelf. Ik kijk via de app op mijn smart tv, maar ik kan ook gewoon inloggen op kanaal 200 en daar kijken.


Als reactie op deze verhalen (dus niet de persoon):

Nee, ik heb geen kortingen gehad toen ik naar KPN kwam, sterker nog, ik mocht ineens gaan betalen  voor een 2e ontvanger welke gratis was bij de 1e provider.

Hoe dan?

Lang lang geleden begonnen bij Lijbrandt met de komst van glasvezel in het dorp, na een x-aantal jaren werd dit overgenomen door Telfort, alles zou gelijk blijven, maar bepaalde diensten verdwenen, en de kosten gingen omhoog, apparatuur verouderde maar dan had je wel eigen decoders en routers.

Toen kwamen de geruchten dat het in KPN op zou gaan, en daar begon het gerommel met nieuwe NT's, routers en maar 1 decoder, dus weer wat minder diensten en wil je gelijk blijven dan weer meer betalen.

Uiteindelijk heb ik alles van KPN eruit gegooid (behalve de NT) en heb kwaliteitsproducten aangeschaft zodat ik nu wel met 1 router WiFi door het gehele huis heb, decoders die wel stabiel werken, en geen gezeik met randapparatuur aangesloten op de router.

Nu ga ik niet roepen dat het oneerlijk en bla bla bla is, maar je kunt dan de frustraties bij sommigen wel snappen

Snap ik… en het is nooit bij je opgekomen om eens te bellen naar KPN om te vragen of ze iets voor je kunnen doen? Gewoon eens een paar maanden korting en dergelijke. Het werkt.


Kan ik Viaplay toch lineair kijken op KPN kanaal 225????

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst


Kan ik het ook lineaire kijken als ik ViaPlay zelf een abonnement heb afgesloten? 😉😁

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst


Kan ik Viaplay toch lineair kijken op KPN kanaal 225????

Bij abonneren via kpn kan dat, @ArjanL3 .

Kan ik het ook lineaire kijken als ik ViaPlay zelf een abonnement heb afgesloten? 😉😁

In goed Nederlands. You know the answer, @Dennis Schreve . De haastigen….

 

 


Kan ik Viaplay toch lineair kijken op KPN kanaal 225????

 

Ik heb gisterochtend kanaal 225 al actief gezien. Later die dag is dat kanaal alweer uit de lucht gehaald. Zie voor de details: https://www.totaaltv.nl/nieuws/viaplay-formule-1-toch-lineair-kpn-zet-max-op-kanaal-225/


KPN gaat nieuwe klanten formule 1 aanbieden als zij een jaarabonnement nemen, dus wel via kpn, viaplay. En gratis , wij als abonnee moet 9,99 betalen en later 13,95 ,dit is niet oke.

Hoe keek je vorig jaar Formule1…?? Via Ziggo Sport Pakket…? Voor 14,99 per maand…? Waarom zou je het dan nu gratis krijgen? Nooit zelf gebruik gemaakt van een welkomstkado? Heb je KPN Mobiel er bij? Met 5,= Entertainmentkorting en mits je alleen Viaplay hebt als extra pakket (dwz geen Spotify, Netflix, ESPN en/of Film1 er bij) betaal je per saldo de 1e 4 maand slechts 4,99 per maand en daarna slechts 8,99 per maand. Als je het dan ook nog eind december ‘uitzet’ betaal je gemiddeld maar 6,99 per maand… Daar kan geen andere provider tegen op… Zelfs rechtstreeks bij ViaPlay niet!!

Geen andere provider tegen op!!! Jawel hoor!!!
Iptv abonnement met meer dan 15.000 zenders en 100.000+ films en series beschikbaar uit 50 verschillende landen. Inclusief alle sport / film / muziek en ppv zenders!!!

Voor 75 euro per jaar!!!!


Kan ik het ook lineaire kijken op 225 als ik bij ViaPlay zelf een abonnement heb afgesloten? 😉😁

Zo beter @PeterG? 😝😂


@Dennis Schreve  schreef:

Lekker dan! :joy: Maar ook wel logisch als je een abonnement bij ViaPlay neemt dat je niet op kanaal 225 kan kijken. :wink:

Bij Netflix werkt het anders wel zo. Ik heb destijds een abonnement genomen via Netflix zelf. Ik kijk via de app op mijn smart tv, maar ik kan ook gewoon inloggen op kanaal 200 en daar kijken.

Nee, dat is iets heel anders. Via kanaal 200 en het drukken op de rode knop opent de app van netflix en kan je kijken (mits je een abonnement hebt bij Netflix). En net zo bij Youtube, Videoland en Amazon Prime. Het is gewoon een “snelkoppeling”naar de app die op de decoder zit. Je kan het ook via het menu→ apps→ etc..

Dit gaat over lineair kijken. Dus je gaat naar kanaal 225 (bijvoorbeeld) en je kijkt gewoon de race. Daarvoor hoef je dan niet eerst de app van Viaplay te openen op de KPN decoder (als die straks beschikbaar komt). Je decoder herkent jou als KPN abonnee met een Viaplay abonnement via KPN. 

Als je een abonnement via Viaplay zelf hebt genomen kan KPN niet weten dat jij dit hebt en doet kanaal 225 het dus niet voor je (deze ook even voor @Dennis Schreve )

En ja, dat zou je wellicht technisch kunnen oplossen door eerst in te loggen op de Viaplay app op de decoder met je eigen inloggegevens, waardoor de decoder weet dat je abonnee bent en daarmee kanaal 225 openzet. Maar dat lijkt me nu nog een paar bruggen te ver.


Ah, nu is het duidelijk waarom dat is. Dank je wel voor deze uitleg @Ward_