Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Je kunt Viaplay als een entertainmentpakket bij ons activeren inderdaad @King006, op die manier loopt de facturatie van de € 13.99 via je KPN factuur :slight_smile:

Ah, ik dacht dat ze bedoelde dat je entertainmentkorting (5 euro) kunt krijgen op Viaplay. Daar is dus geen sprake van?

Dat zal vast en zeker wel mogelijk gaan worden want daar is het natuurlijk om te doen, commercieel aantrekkelijk zijn voor abonnees met zowel een Internet en TV abonnement als een mobiel abonnement.


Voor € 13,99 denk ik wel dat ik het ga doen.

Betaal nu € 14,99 voor Ziggo Sport en kijk daar eigenlijk alleen de F1.

Ziggo Sport ga ik ook z.s.m. opzeggen. 


Geen woord over de 4K optie, zal wel niet dan. 

 

Dan word het voor mijn toch een f1tv pro abo. 

Wil ziggo er sowieso bij houden voor motogp indycar en andere racerij, daarnaast dan ook nog viaplay voor 14 euro word te gortig. 

 

Alleen als het wellicht toch  f1 in 4k gaat brengen overweeg ik het. 


Zo te lezen wordt viaplay geen lineair kanaal maar is deze alleen via een app te bekijken. Dan houd ik echt mijn hart vast want apps en de TV ontvangers van KPN zijn veelal niet echt vrienden van elkaar.


Hi @King006 en @phoskam! Ik kan nog niet meer vertellen dan wat nu in het topic staat. Maar, meld je vooral aan via kpn.com/viaplay om op de hoogte te blijven! :blush:


@Jasper is er ook een 4K-variant van ViaPlay? (dat werd hier een paar keer gevraagd) Want ik mag toch hopen dat ze dat wel doorgeven. Want Ziggo geeft het nu ook door aan hun klanten. (Ziggo Sport)


Zo te lezen wordt viaplay geen lineair kanaal maar is deze alleen via een app te bekijken. Dan houd ik echt mijn hart vast want apps en de TV ontvangers van KPN zijn veelal niet echt vrienden van elkaar.

App op je mobiel, en Chromecasten naar je televisie, haal je de tv ontvanger er als het ware tussenuit. 

 

Of, als je bedoelt dat de apps OP de tv ontvanger niet echt lekker werken, heb ik persoonlijk mijn tv ook direct op internet aangesloten en download ik de apps (zoals Netflix, Videoland, etc) direct op mijn slimme tv en dat werkt ook perfect. 


Blij dat ik F1TV pro heb 

Had er ziggo sport bij omdat het wat prettiger is om het live tv te kijken

Omdat het op viaplay ook om een streaming dienst gaat

Kun je net zo goed F1TV pro nemen

Als je het alleen om F racing gaat dan

 


Ik opteer komend jaar wel een los Viaplay abonnementje, Gewoon even een kans geven :)

Meer omwille het Viaplay aanbod zonder sport. Lijkt me wel interessant. Kan dus prima naast Prime, Netflix, Videoland, en Discovery+ :sweat_smile:


NENT is overigens contractueel verplicht om zes races zonder abonnement aan Nederlandse kijkers aan te bieden. Zandvoort via de NOS. De overige vijf races zonder abonnement zullen niet bij de NOS te zien zijn. NENT zet bij deze races waarschijnlijk streamingdienst Viaplay voor alle Nederlanders open.

Tel daarbij op de vier races die RTL-Duitsland jaarlijks uitzendt en dan heb je al een flink aantal races gratis.  

De echte fans willen natuurlijk alles zien….. 


In dit artikel klik hier staat:

Wel is inmiddels een deal gesloten met KPN en Ziggo om Viaplay via die aanbieders bereikbaar te maken. “Het is een beetje zoals je Netflix via je zenderbox kunt ontvangen, dat gebeurt straks ook met Viaplay”, legt Zwaneveld uit. “Ik heb nog geen idee welk kanaal het is, maar je kunt straks gewoon een vaste zender instellen. Je moet wel een abonnement hebben, maar het is voor een groot deel van de doelgroep makkelijker gemaakt. De technische mensen vinden het prachtig om te streamen, maar niet iedereen vindt het fijn. Die grens is daarmee nu weggehaald.”


Zonder app op de ontvanger zie ik weinig (lees geen) reden een en ander via KPN te regelen. Wat is dan nog de toegevoegde waarde?


@obelisk 

Mogelijk een entertainmentkorting van 5 euro per maand ? 


Komt er dan ook daadwerkelijk een app van ViaPlay op de tv ontvanger?

 

Voorlopig nog niet. Zelfs niet in Maart :expressionless:


Zonder app op de ontvanger zie ik weinig (lees geen) reden een en ander via KPN te regelen. Wat is dan nog de toegevoegde waarde?

Veel mensen willen gewoon graag alles op 1 factuur hebben. 

Tevens: maandelijks betalen. Bij ViaPlay moet je misschien voor het hele jaar in 1 keer betalen? 

En hieruit voortvloeiend: maandelijks opzegbaar? Als je ziet dat Max ook dit jaar weer geen kampioen gaat worden, dan kun je het in juli opzeggen bijvoorbeeld? 😉


Als Max geen kampioen word het voortijdig opzeggen, wat voor Fan ben je dan, je bent Fan of een meeloper.

Mij kan het trouwens boeien wie er kampioen word, rijden er 20 rond en 19 man gun ik het, zijn er nu 2 die kans maken en 1 hoop ik niet dat die zondag wint, rijd in een sterretje.😱😱

Ik ben geen Max fan, maar gun hem de titel voor 100%, ik ben een Williams fan en zal dat blijven.

Maar ga binnenkort een F1tv jaartje afsluiten, via play is mij voor alleen de F1 te duur, de rest dat ze hebben boeit me niks, als F1tv er mee ophoud pak ik het wel, geen F1 is geen optie.🤪🤪


Viaplay niet in 4K Ultra HD in Nederland: alleen content in HD

https://www.totaaltv.nl/nieuws/viaplay-niet-in-4k-ultra-hd-in-nederland-alleen-content-in-hd/

Verrassend weer. 


Over F1 TV Pro is ook onduidelijkheid:

Onduidelijkheid over F1 TV Pro na komst Viaplay in Nederland


Viaplay niet in 4K Ultra HD in Nederland: alleen content in HD

https://www.totaaltv.nl/nieuws/viaplay-niet-in-4k-ultra-hd-in-nederland-alleen-content-in-hd/

Verrassend weer. 

@ITVkijker Nederland loopt altijd achter met dit soort dingen, en als ze het in 4K willen aanbieden moet je zeker nog meer dokken! Welkom in Nederland die jou portemonnee graag leeg trekt! 🙈


Ik ook, al ben ik natuurlijk wel benieuwd hoe de opzet van Viaplay precies wordt. Ik kijk de races nu met Engels commentaar, het Nederlandse commentaar mist voor mij persoonlijk objectiviteit en (technische) diepgang.

Ook al is er nog niets over bekend… de geruchten worden wel steeds hardnekkiger, dus ik heb alvast ook maar F1TV Pro jaarabonnement genomen voor die paar euro. Als je logisch nadenkt, kan het wel eens bewaarheid worden dat F1TV Pro alleen voor bestaande abonnee's beschikbaar blijft. Verder wacht ik Viaplay even af… je kan het na een maand altijd nog opzeggen. Opzet is om te gaan kijken middels Apple TV 4K (2021) welke ook dienst gaat doen als mediaplayer voor de lokale content. Hier kan dan straks ook de Viaplay-app op. 


Ik denk dat ze een beetje de Netflix kant uit willen gaan qua abonnement structuur dus wie weet bieden ze in de toekomst gewoon een 4k abonnement aan voor €15,99 per maand. Klaar. Er is meer dan alleen sport, wordt nog wel een beetje vergeten lees ik her en der :joy: Lijkt een beetje op het huidige medium pakket, Zie hier iets naar beneden. 

 

En ach, Netflix kwam destijds ook ná de Europese introductie in Scandinavië, het jaar erop in Nederland. Viaplay heeft een kortere weg, het is maar zo Maart 2022 :yum: Serie/film aanbod zal misschien iets minder zijn, maar ik kijk graag naar Scandinavische series, heb ik ook met boeken. En je krijgt er een stukje sport bij. Maar ik wordt wel een beetje moe van al die negatieve reacties over Viaplay op verschillende sites.

 

Just give it a change, easy peasy! Wil men het niet, dan neem je het niet, niks is verplicht. Kijk je enkel F1, pak dan F1 TV Pro.

 

Een beetje dedicated streaming device/apparaat/stick, en de Viaplay app kun je er wel op draaien. Als aanbieders zoals KPN of Ziggo met een vorm van Entertainmentkorting komen, prima toch? meld je je aan via KPN en klaar als je verder geen aanvullend entertainment hebt. Alleen moet je gewoon niet de apps via bruikleenapparatuur van de providers willen gebruiken, het is het gewoon allemaal nét niet,… 


Viaplay niet in 4K Ultra HD in Nederland: alleen content in HD

https://www.totaaltv.nl/nieuws/viaplay-niet-in-4k-ultra-hd-in-nederland-alleen-content-in-hd/

Verrassend weer. 

@ITVkijker Nederland loopt altijd achter met dit soort dingen, en als ze het in 4K willen aanbieden moet je zeker nog meer dokken! Welkom in Nederland die jou portemonnee graag leeg trekt! 🙈

Maar Nederland wordt wel veel gebruikt/geroemd om de internetdichtheid en hoge bandbreedte.  Nederland hangt er maar wat bij wat dat betreft. 


Viaplay niet in 4K Ultra HD in Nederland: alleen content in HD

https://www.totaaltv.nl/nieuws/viaplay-niet-in-4k-ultra-hd-in-nederland-alleen-content-in-hd/

Verrassend weer. 

@ITVkijker Nederland loopt altijd achter met dit soort dingen, en als ze het in 4K willen aanbieden moet je zeker nog meer dokken! Welkom in Nederland die jou portemonnee graag leeg trekt! 🙈

Maar Nederland wordt wel veel gebruikt/geroemd om de internetdichtheid en hoge bandbreedte.  Nederland hangt er maar wat bij wat dat betreft. 

 

Valt allemaal best mee.

Goede HD is beter dan een slechte 4K

 

En in Noorwegen en Zweden betalen de abonnees € 40,-- per maand.

Nederland € 13,99

Polen € 7,99 (maar dat is zonder sport).

 

Maar Nederlanders staan zo wie zo nummer 1 wat betreft klagen.


Ik heb gelezen op de site van @PeterG dat de app wel op de tv ontvangers komt. 🤔
 

breedbeeldweetjes: KPN maakt bekend: ViaPlay vanaf maart beschikbaar


Ik heb gelezen op de site van @PeterG dat de app wel op de tv ontvangers komt. 🤔
 

@Dennis Schreve Ik heb ergens iets anders gelezen, zie mijn bericht hierboven. Dus dat het “gewoon” een kanaal wordt. Ik neem aan dat ze daarmee “gewoon” een zender bedoelen?