Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Ojee @Schapekop078, begrijp ik nou goed dat je na 15 jaar weg bent gegaan bij KPN? Wat jammer :slight_frown: Is dat puur omdat je niet gratis gebruik kunt maken van Viaplay of is er meer aan de hand?


Ojee @Schapekop078, begrijp ik nou goed dat je na 15 jaar weg bent gegaan bij KPN? Wat jammer :slight_frown: Is dat puur omdat je niet gratis gebruik kunt maken van Viaplay of is er meer aan de hand?

Dat weegt wel erg mee, maar wat mij het meeste dwars zit is hoe bestaande abonnees behandeld 

worden tov nieuwe abonnees.

Die worden mijn inziens met een fooi afgescheept!

Ik heb voor het laatst mijn abbo in 2014 aangepast, dus ruim 7 jaar geleden.

Als ik elk jaar mijn abbo zou hebben aangepast, zou ik voor minstens 500 euro aan korting hebben 

gekregen in de vorm van een korting op mijn abbo.

En dan mij viaplay niet gratis aanbieden, ik kan er met mijn pet niet bij.

En al die nieuwe abonnees die op deze actie afkomen, zijn nu ook al provider hoppers.

Als die volgend jaar ergens anders 1 euro goedkoper kunnen , zijn die ook weer weg bij KPN

Waar is dan de winst van KPN?

Trouwe klanten die weglopen, en die nieuwe hoppers die ook weer na 1 jaar weg zijn.

Ik denk dat het op de lange duur KPN veel abonnees kost, maar dat is niet mijn probleem.

 


Ojee @Schapekop078, begrijp ik nou goed dat je na 15 jaar weg bent gegaan bij KPN? Wat jammer :slight_frown: Is dat puur omdat je niet gratis gebruik kunt maken van Viaplay of is er meer aan de hand?

Dat weegt wel erg mee, maar wat mij het meeste dwars zit is hoe bestaande abonnees behandeld 

worden tov nieuwe abonnees.

Die worden mijn inziens met een fooi afgescheept!

Ik heb voor het laatst mijn abbo in 2014 aangepast, dus ruim 7 jaar geleden.

Als ik elk jaar mijn abbo zou hebben aangepast, zou ik voor minstens 500 euro aan korting hebben 

gekregen in de vorm van een korting op mijn abbo.

En dan mij viaplay niet gratis aanbieden, ik kan er met mijn pet niet bij.

En al die nieuwe abonnees die op deze actie afkomen, zijn nu ook al provider hoppers.

Als die volgend jaar ergens anders 1 euro goedkoper kunnen , zijn die ook weer weg bij KPN

Waar is dan de winst van KPN?

Trouwe klanten die weglopen, en die nieuwe hoppers die ook weer na 1 jaar weg zijn.

Ik denk dat het op de lange duur KPN veel abonnees kost, maar dat is niet mijn probleem.

 

Je had in die 7 jaar vaak genoeg je pakket aan kunnen passen; wanneer je van een oud pakket overstapt op een nieuwe (bijv van alles in 1 standaard naar Hussel) dan is er meestal wel wat mogelijk qua korting maar dan zul je wel zelf actie moeten ondernemen. En probeer het ook een klein btje meer uit het oogpunt van een bedrijf te bekijken. Hoop niet dat je het verkeerd opvat want zo bedoel ik het niet, tot een bepaalde hoogte snap ik ook wel wat jij zegt hoor.


ik hen een account aangemaakt bij viaplay, kosten 99 euro voor 1 jaar, en ik kan hem dan via mijn Apple TV bekijken, scheelt wel heel veel geld hoor, kpn een stuk duurder , dus waarom bestaande klanten niet mee laten profiteren is mij dan een raadsel???, voor mij dus niet meer van toepassing ik kijk via mijn account viaplay😁


ik hen een account aangemaakt bij viaplay, kosten 99 euro voor 1 jaar, en ik kan hem dan via mijn Apple TV bekijken, scheelt wel heel veel geld hoor, kpn een stuk duurder , dus waarom bestaande klanten niet mee laten profiteren is mij dan een raadsel???, voor mij dus niet meer van toepassing ik kijk via mijn account viaplay😁

Als de kostprijs hoger is dan de verkoopprijs dan maak je dus verlies. Zo'n verlies kan op het marketingbudget geplaatst worden voor het werven van nieuwe abonnees en dat is wat kpn doet met dat welkomstcadeau. Als iedereen mee zou profiteren dan is het in te calculeren verlies een stuk hoger en daar worden wij als abonnee niet blij van want dat betekent geheid dat de abonnementsprijs omhoog zal moeten.


Ik zie nu al een paar keer de vraag voorbij komen waarom KPN duurder is voor Viaplay dan Viaplay zelf (met de huidige actie voor 1 jaar).

Ik vind dat een vreemde vraag omdat men er blijkbaar vanuit gaat dat die twee bedrijven een prijsafspraak maken. Maar dat zou illegaal zijn.

KPN heeft een bepaald budget voor marketing en acties. Viaplay ook.

Viaplay kiest er nu voor om met een agressief aanbod zoveel mogelijk mensen te verleiden om een abonnement te nemen. Let wel: Je betaalt wel in 1 keer dus dat geld hebben ze meteen voor een jaar binnen.

En KPN kiest ervoor om bij bestaande klanten een korting te geven voor enkele maanden. Dat is hun eigen keuze en daar mag je het niet mee eens zijn, dat is je goed recht. Maar dat de twee bedrijven volledig apart van elkaar staan en hun eigen keuzes maken lijkt mij logisch.


Ik vind dat een vreemde vraag omdat men er blijkbaar vanuit gaat dat die twee bedrijven een prijsafspraak maken. Maar dat zou illegaal zijn.

Natuurlijk maken die bedrijven een prijsafspraak, het is immers kpn die diensten bij Viaplay inkoopt. Daar is ook niets illegaals aan immers het is gewoon een contract tussen afnemer (kpn) en leverancier (Viaplay/NENT).


@wjb , Je weet best wel dat dat niet word bedoelt, dienprijs afspraak is ook gewoon legaal en valt onder vrije handel.

Het gaat om de verboden afspraak, psssst KPN, jij mag het alleen voor een xx bedrag in de markt zetten, en niet goedkoper. Of wij vragen dit en jij moet hetzelfde vragen.


Ik vind dat een vreemde vraag omdat men er blijkbaar vanuit gaat dat die twee bedrijven een prijsafspraak maken. Maar dat zou illegaal zijn.

Natuurlijk maken die bedrijven een prijsafspraak, het is immers kpn die diensten bij Viaplay inkoopt. Daar is ook niets illegaals aan immers het is gewoon een contract tussen afnemer (kpn) en leverancier (Viaplay/NENT).

Volgens mij snap je prima dat ik een andere afspraak bedoel, namelijk de verkoopprijs aan de eindklant.


Het gaat om de verboden afspraak, psssst KPN, jij mag het alleen voor een xx bedrag in de markt zetten, en niet goedkoper. Of wij vragen dit en jij moet hetzelfde vragen.

Daar zal geen sprake van zijn. Persoonlijk denk ik dat alle partijen die Viaplay ook lineair gaan leveren daar extra voor moeten betalen.

Ik ben overigens benieuwd wat Viaplay na afloop van de aanbiedingsperiode (28 februari) zal gaan vragen.


Het gaat om de verboden afspraak, psssst KPN, jij mag het alleen voor een xx bedrag in de markt zetten, en niet goedkoper. Of wij vragen dit en jij moet hetzelfde vragen.

Daar zal geen sprake van zijn. Persoonlijk denk ik dat alle partijen die Viaplay ook lineair gaan leveren daar extra voor moeten betalen.

Ik ben overigens benieuwd wat Viaplay na afloop van de aanbiedingsperiode (28 februari) zal gaan vragen.

Vind het aanbod van KPN heel karrig!!
Kunnen ze niet meer streamingdiensten aanbieden?
Zoals NL ziet - F1 TVpro - Rakuten - enz.


Kunnen ze niet meer streamingdiensten aanbieden?
Zoals NL ziet - F1 TVpro - Rakuten - enz.

Wat heeft dat voor nut? Je kunt bij die partijen toch gewoon rechtstreeks afsluiten?

NLziet is sowieso raar. Dat is zo ongeveer een concurrent van KPN. Ze bieden gedeeltelijk hetzelfde aan als KPN zelf doet. 


Kunnen ze niet meer streamingdiensten aanbieden?
Zoals NL ziet - F1 TVpro - Rakuten - enz.

Wat heeft dat voor nut? Je kunt bij die partijen toch gewoon rechtstreeks afsluiten?

NLziet is sowieso raar. Dat is zo ongeveer een concurrent van KPN. Ze bieden gedeeltelijk hetzelfde aan als KPN zelf doet. 

Hoezo raar ze bieden ook ViaPlay aan!!!! Dat is ook heel raar dan??? Kan je ook rechtstreeks afsluiten!!!!

Ze bieden toch ook Ziggo Sport in hun pakket ook een concurrent van KPN

PS mag KPN het formule 1 logo en de 3 rijders wel gebruiken? 


Hoezo raar ze bieden ook ViaPlay aan!!!! Dat is ook heel raar dan???

Nee, dat is niet raar maar dat is ook logisch, kpn heeft zelf geen Viaplay en geen uitgebreid eigen sportpakket maar alles wat NLZIET aan zenders biedt heeft kpn zelf ook. Het heeft toch helemaal geen nut om die zenders dubbel aan te bieden, één keer via het eigen abonnement en één keer via NLZIET.


Hoezo raar ze bieden ook ViaPlay aan!!!! Dat is ook heel raar dan???

Nee, dat is niet raar maar dat is ook logisch, kpn heeft zelf geen Viaplay maar alles wat NLZIET aan zenders biedt heeft kpn zelf ook. Het heeft toch helemaal geen nut om die zenders dubbel aan te bieden, één keer via het eigen abonnement en één keer via NLZIET.

Ja dat is wel heel karrig maar 1 streaming dienst aanbieden dan!!!
En die nog niet eens over hun eigen spul werkt ja alleen internet benodigd dan moet nog tv nemen!!!!


Ja dat is wel heel karrig maar 1 streaming dienst aanbieden dan!!!

Wat bedoel je daar dan mee, alsof het allemaal nog niet duur genoeg is.

Welke andere streaming diensten zou je dan nog meer willen en wat ben je bereid om daar voor te betalen?


Helaas lees ik dit bij TotaalTV:

Abonnees van F1 TV Pro moeten het dit jaar wel zonder Nederlands commentaar doen. De afgelopen jaren werd bij F1 TV Pro het Nederlandse commentaar van Ziggo Sport gemaakt door Olav Mol aangeboden. Voor het komend seizoen is de Nederlandse geluidstream bij F1 TV Pro vooralsnog niet aanwezig. Wel wordt een slag om de arm gehouden door te melden dat nieuwe commentaartalen gedurende het seizoen toegevoegd kunnen worden.


Waarom alleen nieuwe klanten gratis VIAPLAY?

Moet ik nu mijn KPN-abonnement opzeggen en opnieuw klant worden om VIAPLAY gratis te krijgen.
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat de vaste, trouwe klanten van KPN ook VIAPLAY (minstens een jaar) gratis krijgen.

 

Hoe staat de KPN daarin? Of moet ik toch gewoon maar mijn KPN-abonnementen opzeggen?


Waarom alleen nieuwe klanten gratis VIAPLAY?

Moet ik nu mijn KPN-abonnement opzeggen en opnieuw klant worden om VIAPLAY gratis te krijgen.
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat de vaste, trouwe klanten van KPN ook VIAPLAY (minstens een jaar) gratis krijgen.

 

Hoe staat de KPN daarin? Of moet ik toch gewoon maar mijn KPN-abonnementen opzeggen?

Als bestaande klant ku je Viaplay van 1 maart tot 1 augustus krijgen voor €9,99 per maand i.p.v. 13,99 per maand:

https://www.kpn.com/televisie/pakketten/viaplay.htm


Waarom alleen nieuwe klanten gratis VIAPLAY?

Moet ik nu mijn KPN-abonnement opzeggen en opnieuw klant worden om VIAPLAY gratis te krijgen.
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat de vaste, trouwe klanten van KPN ook VIAPLAY (minstens een jaar) gratis krijgen.

 

Hoe staat de KPN daarin? Of moet ik toch gewoon maar mijn KPN-abonnementen opzeggen?

Als bestaande klant ku je Viaplay van 1 maart tot 1 augustus krijgen voor €9,99 per maand i.p.v. 13,99 per maand:

https://www.kpn.com/televisie/pakketten/viaplay.htm


Ja, dat heb ik natuurlijk ook gelezen, maar ik vind het gewoon dom/niet eerlijk dat trouwe klanten moeten betalen en nieuwe klanten het gewoon gratis krijgen.
KPN maakt genoeg winst om het voor trouwe/bestaande klanten ook een heel of half jaar gratis beschikbaar te stellen.


Het lijkt mij niet meer dan logisch dat de vaste, trouwe klanten van KPN ook VIAPLAY (minstens een jaar) gratis krijgen.

Waarom lijkt je dat niet meer dan logisch?

Jij hebt, toen je abonnee werd of bij een overgang van pakketvorm, toch ook een welkomstcadeau gehad?

Waarom zou je dan nu een tweede welkomstcadeau moeten krijgen?


Het lijkt mij niet meer dan logisch dat de vaste, trouwe klanten van KPN ook VIAPLAY (minstens een jaar) gratis krijgen.

Waarom lijkt je dat niet meer dan logisch?

Jij hebt, toen je abonnee werd of bij een overgang van pakketvorm, toch ook een welkomstcadeau gehad?

Waarom zou je dan nu een tweede welkomstcadeau moeten krijgen?


Ik kan mij niet herinneren dat ik destijds een korting heb ontvangen of iets anders als nieuwe klant.
Maar een belletje naar KPN dat ik 'eraan denk om op te stappen’, kan ook nog wel eens helpen. Ik zit nu niet aan een abonnement vast en kan - als ik wil - zo weg.:thinking:


Ik kan mij niet herinneren dat ik destijds een korting heb ontvangen of iets anders als nieuwe klant.

Dan heb jij wel een heel oud abonnement en anders heb jij vast en zeker een welkomstcadeau gehad in de vorm van een aantal maanden korting.

 

Maar een belletje naar KPN dat ik 'eraan denk om op te stappen’, kan ook nog wel eens helpen. Ik zit nu niet aan een abonnement vast en kan - als ik wil - zo weg.:thinking:

Dat staat je natuurlijk vrij om jouw contract op te zeggen en naar een andere provider te gaan.


KPN maakt genoeg winst om het voor trouwe/bestaande klanten ook een heel of half jaar gratis beschikbaar te stellen.

Jij bent dus de boekhouder van KPN en klapt uit de school dat ze genoeg winst maken?:sunglasses:


Hoezo raar ze bieden ook ViaPlay aan!!!! Dat is ook heel raar dan???

Nee, dat is niet raar maar dat is ook logisch, kpn heeft zelf geen Viaplay maar alles wat NLZIET aan zenders biedt heeft kpn zelf ook. Het heeft toch helemaal geen nut om die zenders dubbel aan te bieden, één keer via het eigen abonnement en één keer via NLZIET.

Ja dat is wel heel karrig maar 1 streaming dienst aanbieden dan!!!
En die nog niet eens over hun eigen spul werkt ja alleen internet benodigd dan moet nog tv nemen!!!!

 

Had je al eens bedacht dat andere streamingdiensten wellicht geen overeenkomst met KPN willen aangaan? Via KPN kan je qua dat soort diensten Spotify, Netflix en straks Viaplay afnemen. Het enige voordeel dat je daarbij hebt is dat je alles via KPN betaalt op 1 rekening. Voor de rest maakt het niks uit. Je kan het ook apart doen via de dienst zelf.

Daarnaast heeft KPN voor een aantal diensten een app op de decoder zodat jij dat niet hoeft te streamen via je telefoon (Youtube, Videoland en Amazon Prime) maar daar moet je wel zelf een account voor regelen bij die diensten.

Viaplay werkt prima over hun eigen spul (als je de decoder bedoelt) want daar komt nog een app voor in de decoder.

Dus waarom maak je hier zo'n herrie over niks?