Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Waarom alleen nieuwe klanten gratis VIAPLAY?

Moet ik nu mijn KPN-abonnement opzeggen en opnieuw klant worden om VIAPLAY gratis te krijgen.
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat de vaste, trouwe klanten van KPN ook VIAPLAY (minstens een jaar) gratis krijgen.

 

Hoe staat de KPN daarin? Of moet ik toch gewoon maar mijn KPN-abonnementen opzeggen?

Als bestaande klant ku je Viaplay van 1 maart tot 1 augustus krijgen voor €9,99 per maand i.p.v. 13,99 per maand:

https://www.kpn.com/televisie/pakketten/viaplay.htm


Ja, dat heb ik natuurlijk ook gelezen, maar ik vind het gewoon dom/niet eerlijk dat trouwe klanten moeten betalen en nieuwe klanten het gewoon gratis krijgen.
KPN maakt genoeg winst om het voor trouwe/bestaande klanten ook een heel of half jaar gratis beschikbaar te stellen.

 

Als bestaande klant betaalde je vorig seizoen nog 15 euro per maand om F1 te kunnen kijken (Ziggo Sport totaal). Nu kan het voor 13,99 en ook nog een paar maanden korting. Dus waarom ben je zo jaloers op nieuwe klanten? Die komen voor het grootste deel van Ziggo af waar ze vorig jaar nog zonder extra kosten keken. Logisch dat KPN die klanten 9 maanden gratis Viaplay aanbiedt om ze over te halen.

Zo kunnen ze groeien in klantenaantal. Dat gebeurt overal zo.

 

PS: Een aanzienlijk deel van die winst gaat in de aanleg van glasvezel voor 2022. Een ander groot deel in de reserves. En een deel naar de aandeelhouders. Als je wil profiteren van hun winst moet je aandelen KPN kopen. Zo werkt een beursgenoteerd bedrijf nou eenmaal.


Hoezo raar ze bieden ook ViaPlay aan!!!! Dat is ook heel raar dan???

Nee, dat is niet raar maar dat is ook logisch, kpn heeft zelf geen Viaplay maar alles wat NLZIET aan zenders biedt heeft kpn zelf ook. Het heeft toch helemaal geen nut om die zenders dubbel aan te bieden, één keer via het eigen abonnement en één keer via NLZIET.

Ja dat is wel heel karrig maar 1 streaming dienst aanbieden dan!!!
En die nog niet eens over hun eigen spul werkt ja alleen internet benodigd dan moet nog tv nemen!!!!

 

Had je al eens bedacht dat andere streamingdiensten wellicht geen overeenkomst met KPN willen aangaan? Via KPN kan je qua dat soort diensten Spotify, Netflix en straks Viaplay afnemen. Het enige voordeel dat je daarbij hebt is dat je alles via KPN betaalt op 1 rekening. Voor de rest maakt het niks uit. Je kan het ook apart doen via de dienst zelf.

Daarnaast heeft KPN voor een aantal diensten een app op de decoder zodat jij dat niet hoeft te streamen via je telefoon (Youtube, Videoland en Amazon Prime) maar daar moet je wel zelf een account voor regelen bij die diensten.

Viaplay werkt prima over hun eigen spul (als je de decoder bedoelt) want daar komt nog een app voor in de decoder.

Dus waarom maak je hier zo'n herrie over niks?

Daar komt nog een app voor in de decoder lol en er komt nog een kanaal voor ViaPlayl!! 
KPN roept veel maar zie nog weinig bevestiging van KPN!!!
Streamen via je telefoon hoeft tegenwoordig niet meer!!!
Herrie lol gelukkig heb ik niks met TV van KPN alleen ik misbruik KPN internet voor me TV!!!


Waarom alleen nieuwe klanten gratis VIAPLAY?

Moet ik nu mijn KPN-abonnement opzeggen en opnieuw klant worden om VIAPLAY gratis te krijgen.
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat de vaste, trouwe klanten van KPN ook VIAPLAY (minstens een jaar) gratis krijgen.

 

Hoe staat de KPN daarin? Of moet ik toch gewoon maar mijn KPN-abonnementen opzeggen?

Als bestaande klant ku je Viaplay van 1 maart tot 1 augustus krijgen voor €9,99 per maand i.p.v. 13,99 per maand:

https://www.kpn.com/televisie/pakketten/viaplay.htm


Ja, dat heb ik natuurlijk ook gelezen, maar ik vind het gewoon dom/niet eerlijk dat trouwe klanten moeten betalen en nieuwe klanten het gewoon gratis krijgen.
KPN maakt genoeg winst om het voor trouwe/bestaande klanten ook een heel of half jaar gratis beschikbaar te stellen.

 

Als bestaande klant betaalde je vorig seizoen nog 15 euro per maand om F1 te kunnen kijken (Ziggo Sport totaal). Nu kan het voor 13,99 en ook nog een paar maanden korting. Dus waarom ben je zo jaloers op nieuwe klanten? Die komen voor het grootste deel van Ziggo af waar ze vorig jaar nog zonder extra kosten keken. Logisch dat KPN die klanten 9 maanden gratis Viaplay aanbiedt om ze over te halen.

Zo kunnen ze groeien in klantenaantal. Dat gebeurt overal zo.

 

PS: Een aanzienlijk deel van die winst gaat in de aanleg van glasvezel voor 2022. Een ander groot deel in de reserves. En een deel naar de aandeelhouders. Als je wil profiteren van hun winst moet je aandelen KPN kopen. Zo werkt een beursgenoteerd bedrijf nou eenmaal.

Over te halen? Die gaan rechtstreeks naar ViaPlay!


Het is nog geen 1 maart dus niemand heeft nog iets om te laten zien...

 

En hou eens op met die uitroeptekens. Dat wordt als schreeuwen beschouwd en dat hoort niet op dit forum. 


Hallo iedereen.
Wat streamen betreft ben ik een leek, ik heb nog nooit iets gestreamd. 
Dat doe je dus b.v. vanaf je telefoon of tablet neem ik aan.
Maar gaat dat je dan ook nog eens data kosten?
Zo ja dan kan dat aardig in de papieren gaan lopen.
Wie weet het?


Hallo iedereen.
Wat streamen betreft ben ik een leek, ik heb nog nooit iets gestriemd.
Dat doe je dus b.v. vanaf je telefoon of tablet neem ik aan.
Maar gaat dat je dan ook nog eens data kosten?
Zo ja dan kan dat aardig in de papieren gaan lopen.
Wie weet het?

 

Nee, dat kost je geen data.

Op je TV is dan een Chromecast/Apple TV aangesloten, je start iets op je telefoon of tablet, en in het afspeelscherm zie je een symbooltje waar je tikt. Dan kies je het apparaat waar je naar toe streamt (die Chromecast bijvoorbeeld), en na een paar seconden wachten zie je de film/serie/programma op je TV. Zowel de Chromecast/Apple TV als je telefoon of tablet is aangesloten op je wifi of bekabeld dus dat kost geen data.

Daarnaast kun je dan (in ieder geval bij mijn Samsung telefoon en Chromecast) gewoon op je telefoon andere dingen doen terwijl het casten op je TV blijft doorgaan.


Bedankt voor de info @Ward_ :grinning:


Hallo iedereen.
Wat streamen betreft ben ik een leek, ik heb nog nooit iets gestreamd. 
Dat doe je dus b.v. vanaf je telefoon of tablet neem ik aan.
Maar gaat dat je dan ook nog eens data kosten?
Zo ja dan kan dat aardig in de papieren gaan lopen.
Wie weet het?

Andere optie is een Chromecast met Google TV (met afstandbediening)
Dan is het mogelijkheid om de streaming app rechtstreeks te openen(installeren)
met je TV via Google TV app en alleen internet benodigd (wifi verbinding)

Je maakt dan je oude TV een Smart TV
(je hoef dan niet meer via je mobiel of tablet te casten naar je tv)
 


Ik heb een iPhone en een iPad en dan heb je geen chromecast nodig deze vindt de TV direct zonder dat soort dingen en je kunt gelijk gaan streamen.


Het is mij (toch) nog niet helemaal duidelijk wat nu het voordeel is om Viaplay via KPN af te sluiten i.p.v. bij Viaplay zelf. Het is praktisch, want je betaalt via KPN, maar de aanbieding van Viaplay zelf is goedkoper (voor vaste klanten, daar klaag ik overigens niet over hoor, want het is begrijpelijk dat KPN klanten probeert te werven met een nog mooiere aanbieding en vaste klanten hebben ooit ook een aanbieding/korting gehad bij het afsluiten van een abonnement). Behalve dat je maandelijks kunt opzeggen, zou ik het als een voordeel zien als je via de tv Viaplay kunt kijken zonder dat je hoeft te streamen (met bijvoorbeeld chromecast). Ik begrijp dat er mogelijk een voorkeurskanaal (225) komt. Maar is dat vergelijkbaar met hoe nu Ziggo Sport werkt? Gezien de reacties vermoed ik van niet. Ik begrijp dat het geen gewoon tv-kanaal is en dat het ook niet via itv werkt. Maar hoe werkt het dan wel? Werkt het ook op oude(re) tv’s (geen smart-tv)?  Moet je toch telkens inloggen en streamen? Kan er als er gebruik wordt gemaakt van het voorkeurskanaal  voor de sport (F1) nog tegelijkertijd andere sport of films worden gekeken via streaming (op maximaal 2 apparaten), of vervalt die mogelijkheid in dat geval?


Het is mij (toch) nog niet helemaal duidelijk wat nu het voordeel is om Viaplay via KPN af te sluiten i.p.v. bij Viaplay zelf. Het is praktisch, want je betaalt via KPN, maar de aanbieding van Viaplay zelf is goedkoper (voor vaste klanten, daar klaag ik overigens niet over hoor, want het is begrijpelijk dat KPN klanten probeert te werven met een nog mooiere aanbieding en vaste klanten hebben ooit ook een aanbieding/korting gehad bij het afsluiten van een abonnement). Behalve dat je maandelijks kunt opzeggen, zou ik het als een voordeel zien als je via de tv Viaplay kunt kijken zonder dat je hoeft te streamen (met bijvoorbeeld chromecast). Ik begrijp dat er mogelijk een voorkeurskanaal (225) komt. Maar is dat vergelijkbaar met hoe nu Ziggo Sport werkt? Gezien de reacties vermoed ik van niet. Ik begrijp dat het geen gewoon tv-kanaal is en dat het ook niet via itv werkt. Maar hoe werkt het dan wel? Werkt het ook op oude(re) tv’s (geen smart-tv)?  Moet je toch telkens inloggen en streamen? Kan er als er gebruik wordt gemaakt van het voorkeurskanaal  voor de sport (F1) nog tegelijkertijd andere sport of films worden gekeken via streaming (op maximaal 2 apparaten), of vervalt die mogelijkheid in dat geval?

 

Dat zijn een heleboel vragen die bijna allemaal niet te beantwoorden zijn omdat het allemaal nog niet bekend is. Dat hele verhaal van kanaal 225 is ontstaan toen KPN een paar dagen geleden dit tijdelijk even had openstaan en Ziggo rond diezelfde tijd aangaf een liniair kanaal te openen.

Voor wat nu het meest waarschijnlijk lijkt op basis van de info die ik her en der heb opgepikt:

Kanaal 225 wordt op zaterdag en zondag tijdens een F1 weekend gebruikt om de kwalificatie en race door te zetten en daarmee via de multicast server van KPN te verzenden. Dat zou heel veel bandbreedte schelen bij Viaplay en dat is voor hen zeker welkom. Vooral als Ziggo hetzelfde doet. Dan heb je zomaar een miljoen minder streams te verwerken op je Viaplay servers.

Dit kanaal zal waarschijnlijk alleen beschikbaar zijn voor klanten die via KPN hun Viaplay hebben. Dit omdat de multicast server dat wel kan zien (en mensen die direct via Viaplay zijn geabonneerd niet). En ja, dat is dan wel vergelijkbaar met een Ziggo Sport constructie zoals nu en valt dus wel onder ITV.

Als bovenstaande klopt dan werkt het op elke TV omdat het via de decoder draait en niets met de TV te maken heeft. En dan telt dat kanaal 225 niet voor je 2 gelijktijdige streams omdat Viaplay niet kan zien wie er op dat moment kijkt (want het loopt dan via de KPN Multicast server).


Ik heb een iPhone en een iPad en dan heb je geen chromecast nodig deze vindt de TV direct zonder dat soort dingen en je kunt gelijk gaan streamen.

Ik heb een iPhone en een iPad en dan heb je geen chromecast nodig deze vindt de TV direct zonder dat soort dingen en je kunt gelijk gaan streamen.

Dan is je TV wellicht voorzien van Airplay waardoor je kan streamen vanaf een Apple apparaat. Als je doel is om het beeld van je iPhone op je TV te krijgen, dan werkt dat ook prima.


Nou dat is lekker maar niet heus: 

Formule 1 testdagen niet bij Viaplay, wel bij F1 TV Pro
 

Ik dacht dat ViaPlay alle rechten had van de F1. 


Nou dat is lekker maar niet heus: 

Formule 1 testdagen niet bij Viaplay, wel bij F1 TV Pro
 

Ik dacht dat ViaPlay alle rechten had van de F1. 

Dat had Viaplay al in december laten weten volgens mij. Ik heb het zeker toen al gelezen. Weet niet meer waar trouwens..


Nou dat is lekker maar niet heus: 

Formule 1 testdagen niet bij Viaplay, wel bij F1 TV Pro
 

Ik dacht dat ViaPlay alle rechten had van de F1. 

Dat had Viaplay al in december laten weten volgens mij. Ik heb het zeker toen al gelezen. Weet niet meer waar trouwens..

Oké dan heb ik dat gemist, maar neem 1 maandje F1 TV Pro voor die testritten. Daarna zeg ik hem op, ik heb voor het hele jaar al betaald voor ViaPlay. 


Nou dat is lekker maar niet heus: 

Formule 1 testdagen niet bij Viaplay, wel bij F1 TV Pro
 

Ik dacht dat ViaPlay alle rechten had van de F1. 

Dat had Viaplay al in december laten weten volgens mij. Ik heb het zeker toen al gelezen. Weet niet meer waar trouwens..

Oké dan heb ik dat gemist, maar neem 1 maandje F1 TV Pro voor die testritten. Daarna zeg ik hem op, ik heb voor het hele jaar al betaald voor ViaPlay. 

 

Jij bent hard-core fan…  :-)


Ik wil gewoon , een keer een formule1 wedstrijd zien, net zoals vroeger, dat koste 6euro, niks geen abonnementen, is dat dus niet meer mogelijk?


Ik wil gewoon , een keer een formule1 wedstrijd zien, net zoals vroeger, dat koste 6euro, niks geen abonnementen, is dat dus niet meer mogelijk?

Nee, @bravas . Dat gaat niet meer lukken.

Je kunt F1 kijken via Viaplay of F1 TV PRO.

Op beide diensten is wel een maandabonnement te nemen.

De afname per race werd aangeboden via/door Ziggo Sport, maar die hebben de rechten voor live uitzending niet meer. In de overeenkomst met Viaplay zit het niet; Viaplay zal het niet gewild hebben.

De race op Zandvoort is ook live via de NOS. Verder zijn die en nog 3 races via RTL Duitsland te zien.


Bedankt voor de informatie!


Bij ziggo is het lineaire kanaal tot 1 augustus. Is het bij kpn dit ook het geval of het hele seizoen. Linear kijken is eigenlijk de enige reden dat ik het bij kpn zou gaan afnemen anders kan ik mooi de actie zelf pakken bij viaplay.

Weet iemand dit antwoord?


Ik denk niet dat de afspraken tussen NENT en KPN heel anders zullen zijn dan tussen NENT en Ziggo. En aangezien NENT echt een organisatie is die zich richt op streaming verwacht ik dat ook bij KPN dat lineaire kanaal tijdelijk zal zijn.


Als trouwe vaste klant voel ik me zeer benadeeld.

dus ik gan maar weg, klanten service doet ook geen enkele moeite om dit te voorkomen.

 


Als trouwe vaste klant voel ik me zeer benadeeld.

Waarom voel je je dan zeer benadeeld. Ik ben ook al sinds jaar en dag klant van kpn maar ik voel mij niet benadeeld. Ik weet dat ik destijds ook een welkomstcadeau heb ontvangen.


Ik denk niet dat de afspraken tussen NENT en KPN heel anders zullen zijn dan tussen NENT en Ziggo. En aangezien NENT echt een organisatie is die zich richt op streaming verwacht ik dat ook bij KPN dat lineaire kanaal tijdelijk zal zijn.

Het lineaire kanaal idee is tijdelijk vanwege ze kunnen alleen live uitzendingen uitzenden
zoals F1 - Darts - Voetbal op het kanaal. 
ViaPlay is streaming dienst met ook andere content om te kijken

Het kanaal idee is beetje om de klanten helpen met overgang om te tv te kijken op een andere manier.
(Niet iedereen is bekend met Google TV-Apple TV-Casten-Smart TV-etc.)


Als trouwe vaste klant voel ik me zeer benadeeld.

Waarom voel je je dan zeer benadeeld. Ik ben ook al sinds jaar en dag klant van kpn maar ik voel mij niet benadeeld. Ik weet dat ik destijds ook een welkomstcadeau heb ontvangen.

Om dat ze heel raar bezig zijn met bestaande KPN klanten.
Ik heb KPN internet alleen (dus geen TV)
Na 1 maart krijg ik pas aanbieding voor een streaming dienst ViaPlay (en is een concurrent).
Maar ik krijg geen aanbieding voor hun eigen streaming dienst ? (Vind dat wel beetje apart)