Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Om dat ze heel raar bezig zijn met bestaande KPN klanten.

Wat is er dan raar?

 

Na 1 maart krijg ik pas aanbieding voor een streaming dienst ViaPlay (en is een concurrent).

Viaplay begint pas op 1 maart met "uitzenden" in Nederland en hoezo is het een concurrent?

 

Maar ik krijg geen aanbieding voor hun eigen streaming dienst ? (Vind dat wel beetje apart)

Welke eigen streaming dienst? KPN heeft geen eigen streamingdienst.


Om dat ze heel raar bezig zijn met bestaande KPN klanten.

Wat is er dan raar?

 

Na 1 maart krijg ik pas aanbieding voor een streaming dienst ViaPlay (en is een concurrent).

Viaplay begint pas op 1 maart met "uitzenden" in Nederland en hoezo is het een concurrent?

 

Maar ik krijg geen aanbieding voor hun eigen streaming dienst ? (Vind dat wel beetje apart)

Welke eigen streaming dienst? KPN heeft geen eigen streamingdienst.

Viaplay zend nu al uit op op andere platforms zoals youtube etc.
Hoezo is het concurrent ViaPlay kan ook de rechten van kopen van NL-televisie
(NOS-RTL-SBS-Etc). bijvoorbeeld in de toekomst zoals NL-Ziet doet nu.
KPN kan je ook online tv kijken iTV app ik zie dat als streaming dienst.


Ik denk niet dat de afspraken tussen NENT en KPN heel anders zullen zijn dan tussen NENT en Ziggo. En aangezien NENT echt een organisatie is die zich richt op streaming verwacht ik dat ook bij KPN dat lineaire kanaal tijdelijk zal zijn.

Blijkbaar leest Jarco Kriek van TotaalTV ook op zondag mee (klik). :wink:

 


Ik denk niet dat de afspraken tussen NENT en KPN heel anders zullen zijn dan tussen NENT en Ziggo. En aangezien NENT echt een organisatie is die zich richt op streaming verwacht ik dat ook bij KPN dat lineaire kanaal tijdelijk zal zijn.

Het lineaire kanaal idee is tijdelijk vanwege ze kunnen alleen live uitzendingen uitzenden
zoals F1 - Darts - Voetbal op het kanaal. 
ViaPlay is streaming dienst met ook andere content om te kijken

Het kanaal idee is beetje om de klanten helpen met overgang om te tv te kijken op een andere manier.
(Niet iedereen is bekend met Google TV-Apple TV-Casten-Smart TV-etc.)

Het linaire kanaal is tot 1 augustus in de lucht, voornamelijk omdat de Viaplay Apps nog in ontwikkeling zijn voor de set top decoders. Deze vergen aanpassingen voor iedere set top box eigen voorzieningen, voorwaarden. Bij Ziggo begreep ik dat er alleen de F1 op het linaire Viaplay kanaal beschikbaar zal komen. 


kan ik met alleen internet van kpn viaplay kijken met smart tv mvg


@frankgbc Ik heb je vraag naar het centrale topic verplaatst. Mocht je je antwoord hier niet kunnen vinden, geef ons een seintje. 


Zoals beloofd zouden we het laten weten als we meer informatie hebben:

Je kijkt straks live Formule 1 op zaterdag en zondag via Viaplay Xtra op kanaal 225.

Goed om te weten: Viaplay Xtra is tijdelijk en alleen te ontvangen als je Viaplay bij KPN abonnement afneemt.

Ik heb deze informatie ook aan het start bericht toegevoegd.


wanner kan ik VIPLAY BETAALEN BIJ KPN


ik heb geen interactieve tv van kpn alleen internet dan gaat dat niet lukken begrijp ik dat goed.


@wkh Je kunt Viaplay bij KPN vanaf 1 maart aanzetten via MijnKPN.

@frankgbc Je kunt géén Viaplay bij KPN bestellen als je alleen mobiel hebt. Bij alleen internet kan het dus wel. Je kunt dan alleen geen gebruik maken van Viaplay Xtra. Maar je kunt wel op de andere apparaten kijken.


Zoals beloofd zouden we het laten weten als we meer informatie hebben:

Je kijkt straks live Formule 1 op zaterdag en zondag via Viaplay Xtra op kanaal 225.

Goed om te weten: Viaplay Xtra is tijdelijk en alleen te ontvangen als je Viaplay bij KPN abonnement afneemt.

Ik heb deze informatie ook aan het start bericht toegevoegd.

Alleen Formule 1 live? Wat jammer zeg geen Darts of Voetbal live op het tijdelijk kanaal?


VIAPLAY BIJ JOUTUBE  e)99 pjaar BIJ KPN pjaar e 140


vaste KPN klanten woorden.in.DE KOU GEZET 


vaste KPN klanten woorden.in.DE KOU GEZET 

Dat gaat niet helemaal op

@wkh 

Tot nu toe betaalden kpn klanten 14,99 per maand voor o.a. Formule 1.

Straks 5 maanden 9,99 (dat is 5 euro per maand minder)

Daarna 13,99 per maand voor o.a. Formule 1 (en dat is ook minder: 1 euro per maand)

Het is dus toch een klein voordeeltje dat F 1 via Viaplay komt voor KPN klanten.


We zijn bij KPN..hoe gaat dat met viaplay

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


@Yvonnevh Welkom op het KPN Forum! Ik heb jouw bericht verplaatst naar dit topic. Hier vindt je alle informatie over ViaPlay bij KPN. Als je toch nog vragen hebt, dan kan je ze hier stellen.:blush:


VIAPLAY BIJ JOUTUBE  e)99 pjaar BIJ KPN pjaar e 140

 

  1. Typ eens zonder hoofdletters. Dat is echt heel storend.
  2. Viaplay heeft helemaal niks met Youtube te maken.
  3. Als de prijs je te duur is via KPN neem je een abonnement bij Viaplay zelf. Simpel. Bedenk wel dat je bij KPN er elke maand weer vanaf kan als het niet bevalt en bij Viaplay betaal je die 99 euro in 1 keer voor een jaar. Geen geld terug. Dus per jaar gerekend is het (nu nog) duurder via KPN maar je kan er wel elke maand vanaf.

Als ik met hoofdletter type is toch zeker niet storend vind ik erg prettig zelf..dus zeker niet storend toch

Dank je wel voor de uitleg en de info.

Groeten yvonne


Als ik met hoofdletter type is toch zeker niet storend vind ik erg prettig zelf..dus zeker niet storend toch

Dank je wel voor de uitleg en de info.

Groeten yvonne

Op internet wordt typen met hoofdletters beschouwd als schreeuwen. En schreeuwen is hier niet nodig.

Maar de opmerking was niet tegen jou. Dat kan je zien omdat ik een antwoord schreef op het bericht van "wkh".


VIAPLAY BIJ JOUTUBE  e)99 pjaar BIJ KPN pjaar e 140

 

  1. Typ eens zonder hoofdletters. Dat is echt heel storend.
  2. Viaplay heeft helemaal niks met Youtube te maken.
  3. Als de prijs je te duur is via KPN neem je een abonnement bij Viaplay zelf. Simpel. Bedenk wel dat je bij KPN er elke maand weer vanaf kan als het niet bevalt en bij Viaplay betaal je die 99 euro in 1 keer voor een jaar. Geen geld terug. Dus per jaar gerekend is het (nu nog) duurder via KPN maar je kan er wel elke maand vanaf.

Uh ik weet niet maar op Youtube kanaal ViaPlay is al laatste weken live darts te zien!!
Dus is wel correct!!! Dit heeft KPN toch ook Youtube op hun box?
Waarom maakt alleen KPN reclame voor F1 met tijdelijke kanaal en zeggen ze niks over youtube kanaal waar live darts is te volgen?


Waarom maakt alleen KPN reclame voor F1 met tijdelijke kanaal en zeggen ze niks over youtube kanaal waar live darts is te volgen?

Waarom zouden ze daar wat van zeggen? Het maakt geen onderdeel uit van wat KPN aanbied. Ook iemand die geen Viaplay via KPN afneemt kan dat YouTube kanaal volgen. Het heeft niets met KPN te maken.


VIAPLAY BIJ JOUTUBE  e)99 pjaar BIJ KPN pjaar e 140

 

  1. Typ eens zonder hoofdletters. Dat is echt heel storend.
  2. Viaplay heeft helemaal niks met Youtube te maken.
  3. Als de prijs je te duur is via KPN neem je een abonnement bij Viaplay zelf. Simpel. Bedenk wel dat je bij KPN er elke maand weer vanaf kan als het niet bevalt en bij Viaplay betaal je die 99 euro in 1 keer voor een jaar. Geen geld terug. Dus per jaar gerekend is het (nu nog) duurder via KPN maar je kan er wel elke maand vanaf.

Uh ik weet niet maar op Youtube kanaal ViaPlay is al laatste weken live darts te zien!!
Dus is wel correct!!! Dit heeft KPN toch ook Youtube op hun box?
Waarom maakt alleen KPN reclame voor F1 met tijdelijke kanaal en zeggen ze niks over youtube kanaal waar live darts is te volgen?

Oke.. dat van dat Youtube kanaal klopt. Maar dat doet Viaplay alleen maar omdat tot 1 maart er nog helemaal geen Viaplay app is om te downloaden en te gebruiken. Dus tot die tijd gebruiken ze een Youtube kanaal om reclame voor zichzelf te maken. Als die app er eenmaal wel is en je die moet gebruiken is dat snel afgelopen hoor. Dan zie je hooguit nog hoogtepunten of samenvattingen. 

En  dat is ook meteen antwoord op je tweede vraag. KPN maakt vooral reclame voor Viaplay met de Formule 1 omdat daar afgelopen jaar elke keer miljoenen mensen naar keken. Naar darts toch niet zo veel. Alle mensen die vorig jaar graag Formule 1 keken zijn dus mogelijke klanten voor een Viaplay abonnement via KPN.

 

Ik begin een beetje moe te worden van al die vragen en aannames. Bijna overal kan je namelijk het antwoord geven: Omdat het nog geen 1 maart is. Na 1 maart wordt er heel veel meer duidelijk. Over de app van Viaplay, over de prijzen (als je niet een jaar vooruit betaalt) etc...


@ArjanL3 wat @Nick83 zegt klopt inderdaad. Op dat YouTube kanaal zendt Viaplay content uit waarvoor ze de rechten hebben, maar geen ander kanaal om het uit te zenden. @Dennis Schreve heeft een super handig Viaplay is live topic gemaakt! Daar kan je volgen wanneer er op het YouTube kanaal livestreams zijn. 


VIAPLAY BIJ JOUTUBE  e)99 pjaar BIJ KPN pjaar e 140

 

  1. Typ eens zonder hoofdletters. Dat is echt heel storend.
  2. Viaplay heeft helemaal niks met Youtube te maken.
  3. Als de prijs je te duur is via KPN neem je een abonnement bij Viaplay zelf. Simpel. Bedenk wel dat je bij KPN er elke maand weer vanaf kan als het niet bevalt en bij Viaplay betaal je die 99 euro in 1 keer voor een jaar. Geen geld terug. Dus per jaar gerekend is het (nu nog) duurder via KPN maar je kan er wel elke maand vanaf.

Uh ik weet niet maar op Youtube kanaal ViaPlay is al laatste weken live darts te zien!!
Dus is wel correct!!! Dit heeft KPN toch ook Youtube op hun box?
Waarom maakt alleen KPN reclame voor F1 met tijdelijke kanaal en zeggen ze niks over youtube kanaal waar live darts is te volgen?

Oke.. dat van dat Youtube kanaal klopt. Maar dat doet Viaplay alleen maar omdat tot 1 maart er nog helemaal geen Viaplay app is om te downloaden en te gebruiken. Dus tot die tijd gebruiken ze een Youtube kanaal om reclame voor zichzelf te maken. Als die app er eenmaal wel is en je die moet gebruiken is dat snel afgelopen hoor. Dan zie je hooguit nog hoogtepunten of samenvattingen. 

En  dat is ook meteen antwoord op je tweede vraag. KPN maakt vooral reclame voor Viaplay met de Formule 1 omdat daar afgelopen jaar elke keer miljoenen mensen naar keken. Naar darts toch niet zo veel. Alle mensen die vorig jaar graag Formule 1 keken zijn dus mogelijke klanten voor een Viaplay abonnement via KPN.

 

Ik begin een beetje moe te worden van al die vragen en aannames. Bijna overal kan je namelijk het antwoord geven: Omdat het nog geen 1 maart is. Na 1 maart wordt er heel veel meer duidelijk. Over de app van Viaplay, over de prijzen (als je niet een jaar vooruit betaalt) etc...

Dus eigenlijk zeg je KPN discrimineert zijn klanten of te wel de sport fans!
Formule 1 kijkers krijgen een tijdelijk kanaal 225 om te kijken live.
En de andere sporten doen we niet te weinig kijkers echt niet heel respectvol van KPN. 


Goedemiddag,

 

Onze voetbalvereniging wil sport uitzenden met Viaplay in onze voetbalkantine. Bij Espn moet naast de kosten voor de zender ook de kosten voor de kijkrechten betaald worden, €125 per maand betaald. Bij Viaplay kan ik nergens terug vinden wat deze kosten zijn. Wie kan mij hierover informeren?

 

Groet,

 

Richard