Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Goedemiddag,

 

Onze voetbalvereniging wil sport uitzenden met Viaplay in onze voetbalkantine. Bij Espn moet naast de kosten voor de zender ook de kosten voor de kijkrechten betaald worden, €125 per maand betaald. Bij Viaplay kan ik nergens terug vinden wat deze kosten zijn. Wie kan mij hierover informeren?

 

Groet,

 

Richard 

Even met Viaplay zelf contact opnemen, KPN is daar geen partij in.


Formule 1 kijkers krijgen een tijdelijk kanaal 225 om te kijken live.
En de andere sporten doen we niet te weinig kijkers echt niet heel respectvol van KPN. 

Wat is daar vreemd aan? Zo zit toch de hele wereld in elkaar? Voor een grote groep klanten doet een bedrijf meer dan voor een kleine groep klanten. Dat is altijd al zo geweest.

Sowieso kan KPN daar niets aan doen denk ik. Viaplay steld de live stream voor F1 beschikbaar. KPN geeft hem alleen maar door. Voor de andere sporten steld Viaplay het kennelijk niet beschikbaar. Dan kan KPN het ook niet doorgeven.


Dus als ik t goed begrijp 

Formule 1 kijken viaplay

Buitenlands voetbal via Ziggo 

Nederlands voetbal via espn

Duur zootje allemaal

Via play alleen Duits voetbal 


Dus als ik t goed begrijp 

Formule 1 kijken viaplay

Buitenlands voetbal via Ziggo 

Nederlands voetbal via espn

Duur zootje allemaal

Via play alleen Duits voetbal 

Het beste is om gewoon te stoppen met sport kijken en zelf te gaan sporten.


Haha..ook dat.

Maar hier is de sport waar t.om draait 

Kijk zelf altijd naar max.

Naar Ajax

Naar Frenkie

Naar de ligt....dus ik ga even kijken wat KPN biedt en misschien overstap 


Goedemiddag,

 

Onze voetbalvereniging wil sport uitzenden met Viaplay in onze voetbalkantine. Bij Espn moet naast de kosten voor de zender ook de kosten voor de kijkrechten betaald worden, €125 per maand betaald. Bij Viaplay kan ik nergens terug vinden wat deze kosten zijn. Wie kan mij hierover informeren?

 

Groet,

 

Richard 

Even met Viaplay zelf contact opnemen, KPN is daar geen partij in.

 

Het is niet makkelijk om in contact te komen met Viaplay maar ik heb via de chat van hun de volgende reactie gekregen:

Hey Richard, voor de zakelijke pakketten kan ik je beter adviseren naar je provider. Die hebben meer informatie over de pakketten die beschikbaar gesteld gaan worden als Viaplay online gaat. Ik hoop dat ik je zo voldoende heb geïnformeerd. 

 

Is er iemand die me meer informatie kan geven en me niet van het kastje naar de muur stuurt?

 

Alvast bedankt voor de hulp.

 

Groet

 

Richard 


Vroeger, misschien nu nog, bestond er zoiets als buma/stemra, daar droeg je muziekrechten af als je muziek  afspeelde in een winkel, werkplaats o.i,d.

 


Ja buma/stemra is voor geluid. Videma is voor beeldmateriaal. Maar Viaplay is hier niet bij aangesloten. Zij zullen de rechten/licentie zelf verkopen net zoals Espn dat doet. De boete voor het uitzenden voor beeldmateriaal in een publieke ruimte zonder de juiste licentie is €5000. Vandaar dat ik wil weten hoe dit geregeld is.


Zegt Viaplay dat ze een boete van €5.000 geven bij overtreding van?

Ik denk dat je je dan aan moet melden bij degene die de boete uitschrijft.


Nee Viaplay heeft geen telefoon nummer en reageert heel slecht op de andere communicatie lijnen. Het enige dat hun gezegd hebben is dat de provider meer informatie heeft. Hun hebben niets gezegd over een boete, er is ook geen overtreding. En ik heb ook geen idee wie boetes uitschrijft. Dat willen ook juist voorkomen door de juiste rechten/licentie te bemachtigen. Dus vandaar de vraag waar ik dat kan aanvragen en wat de kosten daarvoor zijn?


Hallo @Richard 1987 ik heb denk ik wat gevonden::

www.videma.nl

 


Voor vertoning van televisie in het algemeen, ook via streaming, is in een sportkantine en horeca sowieso die Videma licentie nodig!

Heb je een voetbalclub dan kun je via de KNVB korting op die licentie krijgen.

Voor ESPN is nog de extra licentie via ESPN zelf nodig.Voor Viaplay kennelijk niet extra licentie van Viaplay. 

Aanvulling 1 maart 2022: Viaplay mag alleen in huiselijke kring vertoond worden.


Oke dankje Peter, dat zou mooi zijn als er geen extra licentie nodig is. Ik ga nog proberen een bevestiging van Viaplay te krijgen.


Ik heb de off topic discussie hierboven verwijderd, laten we het hier vooral gezellig houden.


Misschien een vraag die wel of niet voorbij is gekomen, maar zit met het volgende....…

Voorheen en ook vorig jaar 2021 via KPN COMPLEET een los ZIGGO SPORT TOTAAL pakket bij aangeschaft voor €14,99 per maand extra voor F1 en ook voor het F1 café te bekijken.

Nu wil ik via KPN het VIAPLAY abonnement afsluiten...…

MIJN VRAAG:

KAN IK NET ALS VOORHEEN VIA HET ZIGGO SPORT TOTAAL PAKKET OOK VIA MIJN KPN OPNEEM RECORDER ALLE F1 TRAININGEN KWALIFICATIES EN LIVE WEDSTRIJDEN DEZE NU WEL/NIET OPNEMEN?

Ik hoor en lees namelijk dat je wel kan pauzeren terugspoelen en vanaf begin kunt terugkijken, maar zie nergens dat je kunt inplannen voor opname zoals bij alle andere KPN zender programma's 

Wie kan mij daar duidelijkheid ingeven?

Het tijdelijke kanaal 225 is alleen zaterdag en zondag beschikbaar terwijl de vrije trainingen ook op vrijdag zijn?

Alvast bedankt, 😉👍

 

 

 


Van kanaal 225 (het tijdelijke lineaire) kanaal kunnen wellicht opnames gemaakt worden maar dat wat via de Viaplay app aangeboden wordt daar heeft KPN geen invloed op.


Als ik het goed begrepen heb kun je het tijdelijke kanaal van ViaPlay geen opnames maken.

Maar je kan via het streamings-kanaal wel terugkijken wat er is uitgezonden.


@Hendrik Wassenaar en andere meelezers: De lineaire zender zal zaterdag en zondag beschikbaar zijn. Op dat moment zullen live pauzeren en Begin Gemist ook werken. Opnemen en Terugkijken werken niet. Terugkijken kan wel via de app van Viaplay tot 48 uur na de race. 


Waarom krijgen nieuwe klanten 9 maanden gratis viaplay

en trouwe klanten krijgen een half jaar 4 euro korting

jongens wat zijn we gul bij kpn.

al jaren hebben wij gezorgd voor inkomsten bij kpn , en krijgen dit als beloning

hoop op een reactie van u

met vriendelijke groet

 

 


Waarom krijgen nieuwe klanten 9 maanden gratis viaplay

en trouwe klanten krijgen een half jaar 4 euro korting

Dat is toch volstrekt normaal. Toen jij abonnee werd of jouw contractvorm wijzigde heb je toch ook een "welkomstcadeau" gehad.


Kun je straks de F1 wedstrijden per stuk betalen? Dus geen compleet abonnement afsluiten maar de races individueel betalen?

En wat zijn de kosten hier voor?


Waarom krijgen nieuwe klanten 9 maanden gratis viaplay

en trouwe klanten krijgen een half jaar 4 euro korting

Dat is toch volstrekt normaal. Toen jij abonnee werd of jouw contractvorm wijzigde heb je toch ook een "welkomstcadeau" gehad.

Dus je bedoeld het welkomst cadeau van WXS jaren terug?


Kun je straks de F1 wedstrijden per stuk betalen? Dus geen compleet abonnement afsluiten maar de races individueel betalen?

En wat zijn de kosten hier voor?

Losse races is via KPN straks geen optie meer @WilcoSteun 


Kun je straks de F1 wedstrijden per stuk betalen? Dus geen compleet abonnement afsluiten maar de races individueel betalen?

En wat zijn de kosten hier voor?

@WilcoSteun . Nee, dat is niet meer mogelijk. Die afspraak zit niet in de overeenkomst met Viaplay.

Ziggo Sport blijft wel Sport on Demand aanbieden, maar daar zit dus geen F1 meer bij.

F1 kun je alleen zien via Viaplay of F1 TV PRO.


KPN kondigt komst Viaplay Xtra aan bij Interactieve TV

(BRON: TotaalTV)