Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Heb begrepen dat Viaplay bij KPN afgenomen niet buitenshuis werkt, zit ik dus in een huisje bij CenterParcs of Landal, dan kan ik niet kijken op telefoon of tablet via de KPN ITV app. Klopt dat?

Zo ja, dan kan ik toch beter rechtstreeks bij Viaplay het abonnement afsluiten, en via hun app kijken, en eventueel via m'n meegenomen Chromecast als ik die in de vakantiehuis-tv steek nog op televisie ook?


Heb begrepen dat Viaplay bij KPN afgenomen niet buitenshuis werkt, zit ik dus in een huisje bij CenterParcs of Landal, dan kan ik niet kijken op telefoon of tablet via de KPN ITV app. Klopt dat?

Waarom zou dat niet werken? Wie heeft jou dat verteld of waar heb je dat gelezen?


Viaplay app. Formule 1 kijk je makkelijk op Viaplay Xtra, de tijdelijk tv-zender op kanaal 225 (alleen op zaterdag en zondag). Je kunt met deze zender tv-pauzeren, of als de uitzending al is begonnen, de uitzending vanaf het begin starten.

Je kunt zender 225 niet opnemen, later terugkijken of buitenshuis kijken.

 

DIt stond oa in de mail die ik vandaag van KPN ontving.

    


Tja ... streamingsdiensten willen heel graag de controle houden over wie, wat, waar en wanneer kijkt. Die info is namelijk goud waard. Als ze opnemen en buitenshuis kijken via de tv app zouden toestaan, dan zouden ze een groot gedeelte van de controle verliezen.


Tja ... streamingsdiensten willen heel graag de controle houden over wie, wat, waar en wanneer kijkt. Die info is namelijk goud waard. Als ze opnemen en buitenshuis kijken via de tv app zouden toestaan, dan zouden ze een groot gedeelte van de controle verliezen.

Maar... KPN is toch geen streamingsdienst?


Heb begrepen dat Viaplay bij KPN afgenomen niet buitenshuis werkt, zit ik dus in een huisje bij CenterParcs of Landal, dan kan ik niet kijken op telefoon of tablet via de KPN ITV app. Klopt dat?

Zo ja, dan kan ik toch beter rechtstreeks bij Viaplay het abonnement afsluiten, en via hun app kijken, en eventueel via m'n meegenomen Chromecast als ik die in de vakantiehuis-tv steek nog op televisie ook?

Als je Viaplay hebt kijk je via de Viaplay app. Daarvoor maakt het niet uit of je Viaplay via ons of via Viaplay zelf afneemt, dus ook in een vakantiehuisje kan je gewoon kijken met de app van Viaplay :slight_smile:

 


@RuudDelft

Als je Viaplay via kpn neemt dan heb je gewoon een account bij Viaplay zelf. Bij het registreren dien je dan ook inloggegevens voor de Viaplay app te maken. Via die app (of website) kan je gewoon buitenshuis kijken.
Kanaal 225 zit inderdaad alleen op de decoder. Die komt niet in de KPN TV app en dat zou natuurlijk ook onlogisch zijn aangezien Viaplay zelf al een streamingsdienst is.


@RuudDelft

Als je Viaplay via kpn neemt dan heb je gewoon een account bij Viaplay zelf. Bij het registreren dien je dan ook inloggegevens voor de Viaplay app te maken. Via die app (of website) kan je gewoon buitenshuis kijken.
Kanaal 225 zit inderdaad alleen op de decoder. Die komt niet in de KPN TV app en dat zou natuurlijk ook onlogisch zijn aangezien Viaplay zelf al een streamingsdienst is.

Ok duidelijk, Jasper en Peter bedankt voor jullie uitleg! 👍🏻


Ik kijk regelmatig op mijn telefoon naar KPN iTV . Als je door de zenderlijst scrolt dan zie je bij sommige zenders een slotje deze zenders zijn niet te kijken op de telefoon. Als ik nu viaplay abonnement neem via KPN is dat dan wel te bekijken op de Mobil? We zitten in de zomer regelmatig op de camping en dan wil ik de F1 niet missen.


Of kanaal 225 überhaupt beschikbaar komt binnen de iTV app en of deze buitenshuis te bekijken is weet ik niet maar je kunt sowieso via de Viaplay app kijken.


Ik kijk regelmatig op mijn telefoon naar KPN iTV . Als je door de zenderlijst scrolt dan zie je bij sommige zenders een slotje deze zenders zijn niet te kijken op de telefoon. Als ik nu viaplay abonnement neem via KPN is dat dan wel te bekijken op de Mobil? We zitten in de zomer regelmatig op de camping en dan wil ik de F1 niet missen.

 

Je kan toch de ViaPlay app op je telefoon installeren? 

Net zoals Netflix, Disney+ etc.

 

ViaPlay is net zoals Netflix, etc. een streaming dienst. 


ik heb geen smart tv en geen Chromecast maar als ik een viaplay abonnement afsluit bij jullie met mijn kpn abonnement kan ik dan wel de formule 1 kijken, want er staat ook iets van tijdelijk. wat betekend dat dan, stopt de uitzendingen halve wegen het seizoen in een keer of nog eerder? ik vindt het allemaal erg vaag omschreven. gisteren was ik bij de kpn winkel op de vlamoven in Arnhem. en daar konden ze ook geen antwoord op mijn vragen geven. had zelfs het idee dat ik er meer van wist als de werkneemster van de kpn zelf.     


*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic


ik heb geen smart tv en geen Chromecast maar als ik een viaplay abonnement afsluit bij jullie met mijn kpn abonnement kan ik dan wel de formule 1 kijken, want er staat ook iets van tijdelijk. wat betekend dat dan, stopt de uitzendingen halve wegen het seizoen in een keer of nog eerder? ik vindt het allemaal erg vaag omschreven. gisteren was ik bij de kpn winkel op de vlamoven in Arnhem. en daar konden ze ook geen antwoord op mijn vragen geven. had zelfs het idee dat ik er meer van wist als de werkneemster van de kpn zelf.     


*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic

Beste @Rc1908,

Er is nog geen app van ViaPlay op de tv ontvangers ook niet op 1 maart, KPN is hier wel mee bezig. Als je ViaPlay afsluit via KPN kun je tijdelijk gebruik maken van kanaal 225, maar om het alleen daarvoor te doen vind ik duur. Om volledig gebruik te maken van de diensten van ViaPlay kom je toch aan een SmartTV en/of Chromecast. 


Hoi, @Rc1908 

Leuk dat je het forum hebt gevonden. welkom!

Er komt op de decoder een TIJDELIJK kanaal waarop tot en met juli de uitzendingen van de kwalificatie en de race live gekeken kunnen worden. Ik verwacht dat rond die tijd (augustus) '’dus'’ de Viaplay app op de decoder komt/is. Om die van af augustus dan verder te gebruiken.

Bij het maken van je account voor Viaplay (via MijnKPN!) dien je gelijk ook inloggegevens op te geven. Dan kun je (ook) de app gebruiken.


@Michiel Prins 

Online kun je Viaplay uitsluitend kijken via de per maart beschikbare Viaplay-app. Dus niet via de KPN iTV app op je smartphone.


Moeilijk hoor, als kanaal 225 weer weg is dan ga je dus ook weer gewoon streamen, net als vanuit de Viaplay app, daar kost het abonnement t/m morgen 99 euro, wel meteen te betalen, maar wel plm. 50 euro goedkoper dan KPN op jaarbasis, maar die kun je dan weer per maand opzeggen. Keuzes... 🤔


ik heb geen smart tv en geen Chromecast maar als ik een viaplay abonnement afsluit bij jullie met mijn kpn abonnement kan ik dan wel de formule 1 kijken, want er staat ook iets van tijdelijk. wat betekend dat dan, stopt de uitzendingen halve wegen het seizoen in een keer of nog eerder? ik vindt het allemaal erg vaag omschreven. gisteren was ik bij de kpn winkel op de vlamoven in Arnhem. en daar konden ze ook geen antwoord op mijn vragen geven. had zelfs het idee dat ik er meer van wist als de werkneemster van de kpn zelf.     


*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic

 

Ik denk dat er ook een app voor de computer komt, dan kijk je via de app op de computer.

Of je koopt voor ongeveer € 40,-- een Chromecast. Of heeft de tv ook geen HDMI? 


Moeilijk hoor, als kanaal 225 weer weg is dan ga je dus ook weer gewoon streamen, net als vanuit de Viaplay app, daar kost het abonnement t/m morgen 99 euro, wel meteen te betalen, maar wel plm. 50 euro goedkoper dan KPN op jaarbasis, maar die kun je dan weer per maand opzeggen. Keuzes... 🤔

 

Ja, ViaPlay is net zoals Netflix, Disney+ een streaming dienst.

En persoonlijk geef ik altijd de voorkeur aan de app van de Smart tv.

 

Kosten KPN 12 maanden: 6 x 9,99 + 6 x 13,99 = € 143,88 voor het eerste jaar.

 

Als je KPN hussel hebt en het entertainment voordeel nog niet hebt gebruikt (zoals ik)

Dan is het: 6 x 4,99 + 6 x 8,99 = € 83,88 voor het eerste jaar.

 

Viaplay € 99,-- voor het eerste jaar.

 

Daarna verwacht ik € 13,99 per maand (of met Hussel Enterainment korting) € 8,99 per maand. 

 

De keuze is voor iedereen anders.

Of te wel weeg goed af wat voor jouw zelf de beste keuze is. 


Moeilijk hoor, als kanaal 225 weer weg is dan ga je dus ook weer gewoon streamen, net als vanuit de Viaplay app, daar kost het abonnement t/m morgen 99 euro, wel meteen te betalen, maar wel plm. 50 euro goedkoper dan KPN op jaarbasis, maar die kun je dan weer per maand opzeggen. Keuzes... 🤔

 

Ja, ViaPlay is net zoals Netflix, Disney+ een streaming dienst.

En persoonlijk geef ik altijd de voorkeur aan de app van de Smart tv.

 

Kosten KPN 12 maanden: 6 x 9,99 + 6 x 13,99 = € 143,88 voor het eerste jaar.

 

Als je KPN hussel hebt en het entertainment voordeel nog niet hebt gebruikt (zoals ik)

Dan is het: 6 x 4,99 + 6 x 8,99 = € 83,88 voor het eerste jaar.

 

Viaplay € 99,-- voor het eerste jaar.

 

Daarna verwacht ik € 13,99 per maand (of met Hussel Enterainment korting) € 8,99 per maand. 

 

De keuze is voor iedereen anders.

Of te wel weeg goed af wat voor jouw zelf de beste keuze is. 

Ik heb geen smart tv, maar de Viaplay app komt toch uiteindelijk in het menu van mijn afstandsbediening, net als Netflix, Videoland, Amazon en YouTube?

En het is toch van maart t/m juli 9.99, dus maar 5 maanden?

Komt overigens de Disney+ nog als app in het menu?

 


Hallo binnenkort viaplay bij kpn is er motoGP te zien of alleen op ziggo 


Hallo binnenkort viaplay bij kpn is er motoGP te zien of alleen op ziggo 

Nee, dat is dus het beroerde van het hele verhaal….

Voor F1 / Darten: ViaPlay

Voor MotoGp / Indycar / Nascar: Ziggo Sport pakket

Voor MX-Gp / Wielrennen / Veldrijden: Eursport Player of Discovery +

Dus heel veel sporten zitten verspreid over diversen betaal app's, en er word steeds minder live op tv uitgezonden, dat is dus het nadeel van een vrije markt, steeds meer achter betaal app's


Hoi, @Rc1908 

Leuk dat je het forum hebt gevonden. welkom!

Er komt op de decoder een TIJDELIJK kanaal waarop tot en met juli de uitzendingen van de kwalificatie en de race live gekeken kunnen worden. Ik verwacht dat rond die tijd (augustus) '’dus'’ de Viaplay app op de decoder komt/is. Om die van af augustus dan verder te gebruiken.

Bij het maken van je account voor Viaplay (via MijnKPN!) dien je gelijk ook inloggegevens op te geven. Dan kun je (ook) de app gebruiken.

Nou hoorde ik in de wandelgangen dat er tot juli gemonitord word of het rendabel is om viaplay via KPN,  Ziggo en T-Mobile aan te bieden, en dat als de hoeveelheid abonnees tegen valt, dat dan de stekkers eruit getrokken worden en iedereen alleen nog maar rechtstreeks bij Viaplay zelf terecht kan.

Geen idee wat hier waarvan is, maar ik kom wel elke keer een deadline van augustus tegen:thinking:  


Heb je een speciale TV nodig om Viaplay te kijken? Ik zag iets van een smart TV?


@bravas 

Hoe kan ik Viaplay kijken vanaf maart?

Viaplay kun je straks kijken via smart TV's, iOS en Android smartphones en tablets, Chromecast en Apple TV, en PC en Mac.

Heb je Viaplay bij KPN afgenomen? Kijk dan (tijdelijk) live Formule 1 op zaterdag en zondag via Viaplay Xtra op kanaal 225.


@DexterXL

Je hebt een verbasterde versie. Het zit zo.

Neem je je Viaplay abonnement via kpn dan krijg je tot en met juli ook de beschikking over een TIJDELIJK live kanaal op de zaterdagen en zondagen van de raceweekenden. Daar is alleen Formule 1 op te zien.
Het tijdelijke kanaal is om de eerste maanden inderdaad te monitoren hoeveel gebruikers er zijn. Viaplay heeft dan de tijd, tot augustus, om hun streamcapaciteit hierop af te regelen.

Daarna en voor het overige aanbod aan sport, series en films ben je aangewezen op de app van Viaplay. Die dan i.i.g. in je smart-tv (model v.a. 2019), tablet en smartphone aanwezig is. En via de website http://viaplay.com/nl natuurlijk.

De hoop is dat medio augustus de Viaplay app ook in de decoder is, maar dat is helaas nog niet zeker.

Het via kpn afgesloten abonnement op viaplay blijf je hoe dan ook via je kpn-factuur betalen.