Skip to main content

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

 

Heb je vragen over het gebruik of de activatie van Viaplay? Lees dan onderstaande topic door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Even bellen 0800 0402 @Kampertje 


Je kan als partner, nog niet KPN selecteren voor de 5 euro korting

Welke 5 euro korting?

Als je bij KPN mobiel en internet hebt, kan je bij één pakket 5 euro korting krijgen.

Dat kan je in je account ( KPN) aangeven. Kan slechts bij één pakket, dus als je bv al Netflix hebt gedaan, kan het niet meer.

Werkt alleen als je dus een husselabonnement (internet) PLUS mobiel hebt.

Daarvoor hoef je geen partner te selecteren bij Viaplay, daarvoor moet je via mijnKPN het Viaplay pakket toevoegen aan jouw abonnement.


Het is 1 maart, ik heb helaas nog geen mailtje van KPN ontvangen.

Wel bij “blijf op de hoogte” ingevuld en dat is destijds ook bevestigd.

Tot wanneer blijft de actie van € 4,-- extra korting geldig? 

Hallo @joop2011 , van 1 maart 2022 tot 1 augustus 2022, zowel via KPN als rechtstreeks bij Viaplay.

 

Mijn excuus @JanD ik bedoelde hoe lang is de actie geldig, i.v.m. aanmelden ViaPlay via KPN.

 

En nog steeds geen mailtje van KPN ontvangen, vreemd. :wink:


Zo en dan is het 1 maart en denk je VIAPlay aan te gaan vragen. NOT! Niet mogelijk in TV, niet mogelijk in App.


Vanaf 10:00 uur kun je het pakket toevoegen volgens klantenservice. 
Nog even geduld dus.


Klopt het dat viaplay nog niet via KPN kunt toevoegen??


Klopt, dat kan in de loop van vandaag
 

En nog steeds geen mailtje van KPN ontvangen, vreemd. :wink:

1 maart is nog niet voorbij! :wink: Gaat helemaal goed komen, @joop2011


Vanaf 10:00 uur kun je het pakket toevoegen volgens klantenservice. 
Nog even geduld dus.

Slag om de arm: we ondervinden momenteel verschillende issues met MijnKPN (delen van MB's en het aan en het uitzetten van zenderpakketten). Ik hou jullie op de hoogte!


Slag om de arm: we ondervinden momenteel verschillende issues met MijnKPN (delen van MB's en het aan en het uitzetten van zenderpakketten). Ik hou jullie op de hoogte!

Klopt, ik kreeg vanmorgen al WG-10 (Geen verbinding met server) als errorcode terug op het zenderpakketten gebied op de ontvanger.


In mijnkpn zie ik nergens een optie voor viaplay.

Waar is het ergens verborgen?


Ik snap er steeds minder van momenteel, wie geeft nu even aan wat er nu precies wel en niet kan.

Ik heb account bij viaPlay en wil nu naar KPN activeren.

Wie geeft nu echt duidelijkheid hoe dat moet. 


Ik snap er steeds minder van momenteel, wie geeft nu even aan wat er nu precies wel en niet kan.

Ik heb account bij viaPlay en wil nu naar KPN activeren.

Wie geeft nu echt duidelijkheid hoe dat moet. 

Als je een account hebt via ViaPlay kun je niet lineair kijken via kanaal 225.  Als je liever via KPN doet dan moet je je account bij ViaPlay stopzetten en zodra je maand voorbij is omzetten naar KPN via MijnKPN of de tv ontvanger.

In mijnkpn zie ik nergens een optie voor viaplay.

Waar is het ergens verborgen?

Even geduld nog, komt in de loop van de dag beschikbaar. 


Kan gewoon iemand van de KPN duidelijk antwoord geven?

Iedereen roept wat anders.

 


Ik snap er steeds minder van momenteel, wie geeft nu even aan wat er nu precies wel en niet kan.

Ik heb account bij viaPlay en wil nu naar KPN activeren.

Wie geeft nu echt duidelijkheid hoe dat moet. 

Als je een account hebt via ViaPlay kun je niet lineair kijken via kanaal 225.  Als je liever via KPN doet dan moet je je account bij ViaPlay stopzetten en zodra je maand voorbij is omzetten naar KPN via MijnKPN of de tv ontvanger.

In mijnkpn zie ik nergens een optie voor viaplay.

Waar is het ergens verborgen?

Even geduld nog, komt in de loop van de dag beschikbaar. 

Raar toch dat je maanden de tijd hebt om dit voor te bereiden en dat dat nu nog niet gereed is? Zal Viaplay niet blij mee zijn denk ik.

 


Ik snap er steeds minder van momenteel, wie geeft nu even aan wat er nu precies wel en niet kan.

Ik heb account bij viaPlay en wil nu naar KPN activeren.

Wie geeft nu echt duidelijkheid hoe dat moet. 

Als je een account hebt via ViaPlay kun je niet lineair kijken via kanaal 225.  Als je liever via KPN doet dan moet je je account bij ViaPlay stopzetten en zodra je maand voorbij is omzetten naar KPN via MijnKPN of de tv ontvanger.

In mijnkpn zie ik nergens een optie voor viaplay.

Waar is het ergens verborgen?

Even geduld nog, komt in de loop van de dag beschikbaar. 

Duidelijke antwoorden. Dank u. Ik wacht gewoon nog even en als het via kanaal 225 is te bekijken, is wel makkelijk.


Hoe kan ik straks inloggen bij Viaplay krijgen wij inloggegevens van KPN.

Ik zie nog helemaal niks om te kunnen activeren in mijn KPN.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


Ze vragen bij ViaPlay ook om KPN service ID 1 en ID 2 nummers, die je dus nergens kan achterhalen. Niet op facturen of in "Mijn KPN"  slechte zaak. 

Dat het afgeschermd wordt begrijp ik, maar hoe kom ik daar zelf achter ?

Dus heleboel maar stopgezet en ga account verwijderen.

Na zoveel maanden voor bereiding en nog steeds niet alles op orde. 

Slechte zaak.

 


Raar toch dat je maanden de tijd hebt om dit voor te bereiden en dat dat nu nog niet gereed is? Zal Viaplay niet blij mee zijn denk ik.

Dat zal ViaPlay weinig uitmaken, maar KPN ervaart momenteel een verstoring in dienst zenderpakketten. Dus verwacht dat dit in de loop van de dag opgelost is. 


Viaplay is inmiddels te activeren via MijnKPN.


Viaplay is inmiddels te activeren via MijnKPN.

Hier nog steeds niet.

En moet je ook een apart account bij ViaPlay aanmaken ?

 


Activeren is mogelijk. Is geen zenderpakket, maar streamingdienst.


Ik snap er steeds minder van momenteel, wie geeft nu even aan wat er nu precies wel en niet kan.

Ik heb account bij viaPlay en wil nu naar KPN activeren.

Wie geeft nu echt duidelijkheid hoe dat moet. 

@FMPostema . Dat kan nu niet (meer). Als je het via de kpn-factuur had gewild, en het tijdelijke kanaal t/m juli, dan had je je Viaplay abonnement via MijnKPN moeten regelen (vanaf 1 maart). Jouw abonnement bij Viaplay staat nu geheel los van KPN. Als je voor maart je daar hebt geabonneerd voor 99 euro dan loopt dat 12 maanden. Je kunt dan volgend jaar pas wijzigen naar kpn.

 

Voor de Formule 1 liefhebbers…. geen haast / stress. De testdagen zijn pas 11 t/m 13 maart en het eerste raceweekend pas 18 t/m 20 maart.

 

@Dennis Schreve . Ik heb 'm inmiddels op de Android telefoon en via de laptop is er nu ook een inlog. Op de Samsung tv met Tizen vind ik ‘m wel maar heb ik een '’Samsung account'’ nodig. Nooit aangemeld en doe de tv voorlopig wel via de Chromecast (haal ik ff uit de tv in de slaapkamer dan maar).
Waarom het bij Viaplay dan toch weer lastig moet…. NLziet, Netflix, e.a. kon ik op de TV zo installeren. Sommige kwamen er gewoon al zo bij.

Nu m'n Viaplay account nog via MijnKPN. Dat komt deze week. Geen haast mee. Dat testweekend kan me gestolen worden en het eerste raceweekend duurt nog even.

Nota Bene
Ik zie ook bestelmogelijkheid Viaplay via de decoder
:nerd:


Ik wil Viaplay op mijn tv maar ik wil niet de app down loaden hoe doe ik dit

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


@Daan1948

Viaplay is (met een) app op je TV. Het is een streamingsdienst.

Als je je via MijnKPN of de decoder abonneert maak je inloggegevens voor  die, euh, app. Je hebt dan wel t/m juli het live kanaal voor de Formule 1 weekenden (alleen de zaterdag/zondag). Of per augustus de app wel beschikbaar is op de decoder is nog niet helemaal zeker.

Alleen via de app en website heb je de beschikking over live Vrije Training op de vrijdagen, en het overige sport/film/serie aanbod van Viaplay.

Abonneer je via de kpn dan maak je ook inloggegevens voor de app en website via Viaplay. Kijken via de computer kan dan via http://viaplay.com/nl-nl .


Ik wil Viaplay op mijn tv maar ik wil niet de app down loaden hoe doe ik dit

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

De ViaPlay app is benodigd om te kijken want is een streamingdienst.
ViaPlay is losstaand onderdeel heeft niks met KPN te maken.


Ik wil Viaplay op mijn tv maar ik wil niet de app down loaden hoe doe ik dit

Dat kan niet. Viaplay werkt via een app. Of op de tv, of op de smartfoon.